וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט תקף את סמוטריץ': "יהודי יחרים יהודי בבית הכנסת? בגלל זה נחרבנו"

עודכן לאחרונה: 13.4.2022 / 11:42

ראש הממשלה דחה את דבריו של יו"ר "הציונות הדתית" שאמר אתמול כי לא צריך להכניס לבית הכנסת את מי ששותף לממשלה: "על זה חרבה המדינה הקודמת שלנו לפני 2,000 שנה". שקד: זו הלבנת פנים, הוא לא יגרום לי לוותר". סמוטריץ' השיב: "תוקפים - ואז מתקרבנים ובוכים"

בווידאו: בנט תוקף את סמוטריץ' בכנס השלטון המקומי/צילום: ניב אהרונסון

ראש הממשלה נפתלי בנט תקף היום (רביעי) את חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הציונות הדתית), שאמר אתמול בריאיון לרשת ב' כי לא צריך להכניס לבית הכנסת את מי ששותף לממשלה.

"אני איש ימין ויש בממשלה אנשי שמאל, יש לנו דעות שונות לגמרי. אבל אתם יודעים מה גיליתי? גם אנשים עם דעות שונות מאוד אוהבים אהבה עמוקה את מדינת ישראל ואת הארץ הזו. כמו בצוות שלי בסיירת מטכ"ל, שם יש אנשי שמאל שאוהבים את הארץ לא סנטימטר ולא מילימטר פחות ממני. אין לי מונופול על אהבת ארץ ישראל כמו שלצד השני אין מונופול על אהבת האדם או השלום", אמר בנט.

"זה נורא יפה להגיד 'כולנו אוהבים - אבל לא נשב איתם', 'כולנו אוהבים אבל הוא לא ייכנס לבית הכנסת שלי' - מה זה הדבר הזה? יהודי יחרים יהודי אחר בבית הכנסת כמו שפוליטיקאי מסוים קורא לעשות? על זה חרבה המדינה הקודמת שלנו לפני 2,000 שנה".

השקת תכנית הדיור של מפלגת ימינה במעמד ראשי הרשימה, רמת אלקנה 21 באוגוסט 2019. ראובן קסטרו
בנט וסמוטריץ', אוגוסט 2019/ראובן קסטרו

גם שרת הפנים איילת שקד הביעה כעס על דברי סמוטריץ'. "כאישה שאינה דתיה אני נוהגת ללכת לבית הכנסת שאליו הלכתי גם בילדותי עם אבי, בחגים ובהזדמנויות נוספות. תמיד הרגשתי שאני מתקבלת שם במאור פנים, שלכל יהודי יש את המקום לבוא ולהתפלל", כתבה בפייסבוק.

"בצלאל שכנראה שכח את דברי חז"ל על כך שכל המלבין פני חברו ברבים כאילו שפך דמים, חושב שעל המתפללים לגרש אותי מבית הכנסת. עד אתמול נשגב מבינתי מהי הקרקע שעליה התרחש סיפור קמצא ובר קמצא ערב חורבן הבית. בצלאל לא יגרום לי לוותר על בית הכנסת וגם בחג הזה, בעזרת השם, אגיע להתפלל".

סמוטריץ' השיב לבנט ושקד: "כולם מוזמנים כמובן לבתי הכנסת, אבל מדהים לראות את מי שחברו לאויבי ישראל כדי לנצח בוויכוח פנימי בין אחים בעם היהודי, מחרימים חצי מהעם, בזים לו בכינויי גנאי כמו 'ביביסטים' ו'סמוטריצ'ים', מדברים על אחדות ואז מתקרבנים ובוכים כשהם לא מתקבלים בתשואות בקרב הציבור שלו הם שיקרו והפנו עורף".

עוד בוואלה!

לאחר שפרשה מהקואליציה: זאת רשימת "הערכים" המלאה של הזוג סילמן

לכתבה המלאה

"מדיניות שמביישת את הציונות הדתית"

גם שר הדתות מתן כהנא מתח ביקורת חריפה על הדברים. ‏"דרכו של סמוטריץ', המנהל מדיניות קיצונית של שריפת אסמים מביישת את המושג 'הציונות הדתית'. עכשיו הוא מנסה לשווק את פוליטיקת השנאה שלו לבתי הכנסת. לאמירות המשסעות האלו אין קונים. תחפש דרך אחרת להתמודד מול בן גביר ומעוז", מסר.

בריאיון ליגאל גואטה ורן בנימני אתמול, אמר סמוטריץ כי "מי ששותף לממשלה הזאת לא צריך להכניס אותו לבית כנסת, מי ששיקר הונה ורימה וגנב קולות ומכר את המדינה לא ראוי". בהמשך הערב הוא צייץ בטוויטר. "הדוגמה של בית הכנסת לא נאמרה בהקשר הדתי אלא התרבותי. אנשי ימינה לא רצויים בשלל אירועים ציבוריים בקרב הציבור שאותו הונו, וזה אך טבעי ומתבקש. שליח ציבור שעושה רצון שולחיו זוכה להערכה ואהבה. שליח ציבור שמפנה עורף לשולחיו שלא יצפה להתקבל באהבה", כתב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully