וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבידר במתקפה על לפיד וראשי מפלגות המרכז-שמאל: תמימים, נותנים לימינה למרוח אותם

עודכן לאחרונה: 11.4.2022 / 21:42

ח"כ אבידר, שנערך להקמת מפלגה משלו, קיים כנס פוליטי ראשון, בהשתתפות מנהיגים ופעילים ממחאת בלפור. את נאומו הקדיש לביקורת על בכירי "המפלגות הליברליות" בקואליציה וברקע המשבר ב'ימינה", קרא להקשיח עמדות: "כולנו נעבוד אצל אנשים שלא מסוגלים להחזיק מפלגה שלמה?'

בווידאו: השר אלי אבידר מודיע על התפטרותו מהממשלה/צילום: רוני כנפו

ח"כ אלי אבידר קיים הערב (שני) כנס פוליטי ראשון במהלכו תקף בחריפות את ראש הממשלה נפתלי בנט, ראשי מפלגות המרכז-שמאל בקואליציה, וחברי ימינה על ההתנהלות מאז הקמת הממשלה ובמשבר הפוליטי אחרי פרישת עידית סילמן. "אנחנו משלמים את מחיר התמימות של ראשי המפלגות הליברליות בקואליציה, שדרשו מאיתנו להיות בשקט כדי שהצד השמרני לא יכעס, ונותנים לצד השמרני למרוח אותם", אמר אבידר בכנס.

אבידר טען כי ראשי המפלגות הליברליות בקואליציה מאפשרים לצד השמרני לקדם את האינטרסים שלו על חשבונם, בסוגיות כמו ועדת חקירה לצוללות וחוק הגבלת כהונה. "מה איתנו? גם לנו יש דרישות", אמר. "באיזו נאיביות ראשי המפלגות הליברליות מיכאלי הורביץ גנץ ובמיוחד לפיד נותנים לצד השמרני למרוח אותם חצי שנה למימוש הבטחת הבחירות להקים ועדת חקירה לצוללות?

"בנט נעלם כדי להצטלם עם קנצלרית גרמניה בערב האחרון של המושב כשהיינו צריכים להצביע על חוק הגבלת כהונה!" טען. "באיזו נאיביות רה"מ החליפי מסכים שבנט יטפל בנושא האיראני כשיהיה רה"מ החליפי. קח אחריות. אתה לא רוצה את האחריות - תן את זה למישהו אחר, בני גנץ, למה בידיים של בנט?".

ח"כ אלי אבידר. בן כהן מגפון ניוז, אתר רשמי
"נותנים לימינה למרוח אתם". אבידר כנס, הערב/אתר רשמי, בן כהן מגפון ניוז

מצד אחד, אבידר הביע תמיכה בהמשך קיום ממשלת בנט-לפיד, ואמר ש"זו התקופה הכי רגישה מאז הוקמה ממשלת השינוי. נעשה הכל כדי שהקואליציה תאריך את ימיה, אבל נשגיח בשבע עיניים על אלה שרוצים לפרק את הקואליציה מהיום הראשון שלה ואיש לא יתפוס אותנו לא מוכנים".

מצד שני, קרא אבידר למפלגות המרכז שמאל להקשיח עמדות אל מול הדרישות של חברי ימינה. "עכשיו, עם ההתפרקות של ימינה אנחנו חייבים להיענות לכל גחמה של אורבך קארה שקד. אני שומע כל שעה קארה-נסע-קארה-בא-קארה-סיכם. כולנו נעבוד אצל אנשים שלא מסוגלים להחזיק מפלגה שלמה?".

אבידר נבחר לכנסת מטעם ישראל ביתנו אך מאז הקמת הממשלה נמצא בנתק מהמפלגה ונערך להקמת מפלגה משל עצמו. בכנס השתתפו כ-200 בני אדם, בהם מנהיגים ופעילים במחאות הציבוריות של השנים האחרונות נגד נתניהו בבלפור, ככר גורן בפתח תקווה, ובמחאת הגשרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully