וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניסיון לשמור על ימינה: בנט ערך ערב גיבוש לחברי המפלגה

עודכן לאחרונה: 11.4.2022 / 23:59

במסגרת המאמצים למנוע את התפוררות מפלגתו אחרי פרישת עידית סילמן, בנט זימן את הח"כים והשרים של ימינה לאירוע בבית קפה בתל אביב. הבוקר הוא נועד במעונו ברעננה עם ח"כ ניר אורבך. בשעה זו ייפגש גם שר האוצר אביגדור ליברמן עם סגן השר קארה לדון בדרישותיו הכלכליות

בווידאו: חברי ימינה נפגשים בבית קפה בת"א/צילום: יותם רונן

ראש הממשלה נפתלי בנט ויתר חברי ימינה נפגשו הערב (שני) לאירוע גיבוש בבית קפה בתל אביב. זאת, ברקע המשבר בקואליציה והמאמץ למנוע את התפוררות ימינה. השרים וחברי הכנסת נפגשו בבית הקפה "לורנס ומינץ" שבנווה צדק.

בתוך כך, הבוקר בנט נפגש במעונו ברעננה עם ח"כ ניר אורבך, בהמשך לפגישה שקיים אמש עם סגן השר אביר קארה. אורבך מתנגד להישענות על הרשימה המשותפת האפשרות להמשך קיומה של הממשלה הנוכחית, והוא צפוי להבהיר את הדברים בפני בנט.

לפני כמה ימים הוא הציב אולטימטום שבמסגרתו ביקש לקדם חיבור חשמל למאחזים לא-חוקיים, ביטול מתווה סבסוד המעונות וכינוס של מועצת התכנון העליונה, והבהיר כי בלעדיהם לא יוכל להיות חלק מהקואליציה. מאז, החלו בקואליציה לקדם חלק מהדברים, ואורבך רשם הישג לאחר שמתווה סבסוד המעונות נדחה לפחות בשנה, בהחלטה של שר האוצר אביגדור ליברמן.

נפתלי בנט בכינוס מפלגת ימינה במסעדה בנווה צדק 11 באפריל 2022. יותם רונן, צילום מסך
ערב גיבוש. בנט בכניסה לבית הקפה/צילום מסך, יותם רונן

אתמול נועד בנט גם עם קארה, כחלק מהמאמץ למנוע עזיבה נוספת. לפי גורמים בימינה, קארה פועל בתיאום עם בנט ושקד. בלשכת ראש הממשלה מעריכים שהצליחו לבלום לעת עתה את ההתפוררות הפנימית בימינה, לבודד את סילמן ולמנוע מהליכוד לגייס עריק נוסף - אך באופוזיציה מתכוונים להמשיך להפעיל לחצים כבדים על חברי הכנסת של בנט, ובעיקר על קארה ואורבך, להצטרף אליה ולהפיל את הממשלה.

שר האוצר אביגדור ליברמן נפגש היום עם קארה, כחלק מהמאמץ לייצב את הקואליציה. במהלך הפגישה דנו השניים בדרישות הכלכליות שקארה הציב כתנאי להמשך תמיכתו בקואליציה, בין השאר זירוז העברת הפיצויים לעצמאיים על גל האומיקרון, רשת ביטחון לעצמאיים, רפורמות נוספות בייבוא ודרישות נוספות.

אחרי הפגישה בין בנט וקארה אתמול, ראש הממשלה החמיא היום לסגן השר. בטקס חלוקת פרסים לעובדים מצטיינים במשרד ראש הממשלה אמר בנט כי "אומרים שיש איזה מקום באמריקה שמצאו קיר שאביר לא מסוגל לשבור, אני לא מאמין. אביר מוביל את הרוח של לדאוג לציבור על חשבון אינטרסים, להביא תחרות, להוריד את יוקר המחיה, להילחם בביורוקרטיה. אנחנו עושים את זה בפירות ובירקות, עושים את זה בשורה של מוצרים, עושים את זה למען בעלי עסקים, שתמיד היו בתחתית הרשימה ועכשיו פורשים להם שטיח אדום. רק התחלנו", אמר.

עוד בוואלה!

מפץ סילמן טילטל את יסודות הממשלה של בנט. הפיגוע בת"א מקרב אותו עוד צעד לקריסה

לכתבה המלאה
אביר קרא בכינוס מפלגת ימינה במסעדה בנווה צדק 11 באפריל 2022. יותם רונן, צילום מסך
אביר קארה. הערב/צילום מסך, יותם רונן

קארה ניהל בימים האחרונים מגעים עם אנשי הליכוד שניסו לשכנע אותו לפרוש מהקואליציה וכן עם פורשי ימינה, יו"ר הקואליציה עידית סילמן וח"כ עמיחי שיקלי, אותם ניסה לשכנע אותם להקים סיעה וציר משותף בקואליציה. בסוף השבוע קארה ושיקלי המשיכו בשיחות במשלחת ח"כים במולדובה, אך לא הגיעו להסכמות.

בשיחה עם וואלה! אמר קארה כי התנאי שלו לשיתוף פעולה עם שיקלי היה "שבכל מקרה לא הולכים לבחירות" והוא ניסה לשכנע אותו לנסות להשיג "הישגים ימניים" כמו אביתר וחיזוק הבנייה בהתנחלויות בתוך הקואליציה הנוכחית. אולם, לדבריו, "שיקלי לא מחפש הישגים ימניים אלא פועל להפיל את הממשלה". הוא הוסיף כי "לנתניהו יש ממשלה באוויר והבטחות על הקרח. לי יש ממשלה ביד והבטחות לממש. אמרתי גם לשיקלי וגם לסילמן: תנו לי את האפשרות להביא את הדברים במזומן ולהביא הישגים לציבור ולא לשרת פוליטיקאי כזה או אחר".

ניר אורבך מגיע לכינוס ימינה בביתו של נפתלי בנט ברעננה, 4 ביוני 2021. אבשלום ששוני, מעריב
אורבך ליד ביתו של בנט ברעננה, יוני 2021/מעריב, אבשלום ששוני

אמש פרסמה סיעת ימינה הודעת הכחשה והבהרה לדיווחים ולהתבטאויות על שיתוף פעולה עם הרשימה המשותפת. ‏"המשותפת לא תהיה חלק מהקואליציה או מהממשלה. סמוטריץ' וביבי הם שמשתפים פעולה יחד באופוזיציה עם עודה, הכול - על מנת לפגוע בממשלת ישראל", נמסר.

בימים האחרונים, אחרי פרישת יו"ר הקואליציה עידית סילמן ואיבוד הרוב הקואליציוני בכנסת, נידונה בקואליציה האפשרות להסתמך על שיתוף פעולה עם הרשימה המשותפת בהצבעות מסוימות או כדי למנוע את פיזור הכנסת. ההודעה של ימינה פורסמה לאחר ששרת הכלכלה אורנה ברביבאי (יש עתיד) אמרה בערוץ 12 כי היא לא שוללת את האפשרות לשבת עם המשותפת בקואליציה. ההודעה של ימינה מתנערת מהאמירה של ברביבאי אך לא שוללת את האפשרות לשיתוף פעולה עם חברי כנסת מהמשותפת בהצבעות גורליות בכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully