וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיקלי על כוונת בנט להכריז עליו כפורש: "תאוות שררה הובילה אותו למעילה באמון הבוחר"

עודכן לאחרונה: 9.4.2022 / 23:04

חבר הכנסת המורד מימינה הגיב לראשונה בטוויטר על כוונת מפלגתו להכריז עליו כפורש ותקף את ראש הממשלה: "הפר אחת לאחת את התחייבויותיו האידיאולוגיות לבוחר". שיקלי פנה לאזרחים וכתב: "סומך עליכם שתדעו לשפוט מי כאן הפורש האמיתי"

ח"כ עמיחי שיקלי הגיב הערב (שבת) לראשונה לכוונת מפלגתו, ימינה, להכריז עליו כפורש ותקף את ראש הממשלה נפתלי בנט. בציוץ בטוויטר כתב שיקלי: "מי המכריז? מי שהפר אחת לאחת את כל התחייבויותיו האידיאולוגיות לבוחר, מי שתאוות שררה הובילה אותו למעילה חסרת תקדים באמון הבוחר".

שיקלי הוסיף: "זוהי זכות וחובה להיות נאמן לדרך בה נשבענו לציבור ובה אוסיף ללכת בכל מחיר - 'מהטעם הפשוט, שאני איש ימין ואני לא פועל נגד הערכים שלי'. אני סומך עליכם, עם ישראל, שתדעו היטב לשפוט מי כאן הפורש האמיתי".

ח"כ עמיחי שיקלי. יהונתן שאול, אתר רשמי
"זכות וחובה להיות נאמן לדרך בה נשבענו לציבור". שיקלי/אתר רשמי, יהונתן שאול

בנט וחברי סיעת ימינה החליטו ביום חמישי כי ח"כ שיקלי יוכרז כפורש, כמעט עשרה חודשים אחרי שהודיע שהוא לא מצטרף להקמת הממשלה. המהלך נועד להעביר מסר לח"כ עידית סילמן, לפיו היא עשויה להיות הבאה בתור. הכרזה על פורש תגזור על שיקלי מגבלות בהתמודדות עתידית ותמנע ממנו להתמודד במסגרת אחת המפלגות הקיימות בבחירות הבאות.

כדי להכריז על שיקלי כפורש נדרשת החלטה של ועדת הכנסת שבראשה עומד ח"כ ניר אורבך, חבר סיעת ימינה, שגם הוא מחוזר על ידי הליכוד והעביר לבנט אולטימטומים להמשך תמיכתו בקואליציה. אחת החברות בוועדה היא חברת הכנסת עידית סילמן שפרשה מימינה, מה שעשוי לעורר קושי נוסף.

איילת שקד בהופעה של אביב גפן
9.4.22. ניב אהרונסון
נהנית בינתיים בהופעה של אביב גפן. שקד/ניב אהרונסון

בינתיים, שיקלי יוכל להמשיך לכהן כחבר כנסת בסיעת יחיד אך לא יוכל להתמודד במפלגה שמכהנת כיום בכנסת אלא במפלגה חדשה. שיקלי גם כך בחן את האפשרות להקים מפלגה בראשותו ובחודשים האחרונים מקיים שיחות עם בכירים להצטרף לרשימתו. בין השאר, כפי שפורסם בוואלה! הוא מנהל מגעים פוליטיים עם איש התקשורת בועז ביסמוט על הצטרפות למסגרת פוליטית חדשה בראשותו.

עם זאת, אם יהיו עד להכרזה שני ח"כים נוספים שיצטרפו לשיקלי הם יוכלו להתפצל מימינה מבלי שיוטלו עליהם הגבלות. בימינה אומרים כי המהלך להכרזה על שיקלי כפורש ייצא לפועל לאחר פסח והוועדה בכנסת תתכנס ב-25 באפריל כדי לדון בבקשת ימינה ובנט.

שרת הפנים איילת שקד, סגן השר אביר קארה וח"כ ניר אורבך נועדו ביום חמישי בביתו של קארה ודנו בהמשך צעדיהם. השלושה סיכמו לפעול בתיאום בימים הקרובים. הפגישה של שקד, קארה ואורבך התקיימה אחרי יום הפגישות הבהול שכינס ראש הממשלה נפתלי בנט עם חברי סיעתו בעקבות הפרישה של ח"כ עידית סילמן מהקואליציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully