וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחווה לאורבך? משרד המשפטים אישר לחבר מאחזים לא חוקיים לחשמל

עודכן לאחרונה: 12.4.2022 / 14:05

בחוות דעת שכתבה המשנה ליועמ"ש ניתן אור ירוק לחבר מאחזים יהודיים שנמצאים על אדמות מדינה לחשמל, וכן יישובים פלסטיניים בגדה המערבית. חיבור המאחזים לחשמל, שעוכב על ידי משרד הביטחון, היה אחד התנאים שהציב ח"כ אורבך לרה"מ בנט להישארותו בקואליציה

בווידאו: המינהל האזרחי הרס מבנים במאחזים מעוז אסתר ואעירה שחר/צילום: שלומי הלר

משרד המשפטים אישר היום (שלישי) לחבר מאחזים לא חוקיים בגדה המערבית לחשמל. בחוות דעת של המשנה ליועצת המשפטית לממשלה כרמית יוליס נכתב כי ניתן יהיה לחבר לחשמל מאחזים "עם אופק הסדרה" שיושבים על אדמות מדינה, וכן יישובים פלסטיניים בשטחי C. מאחזים שנמצאים על קרקע פרטית פלסטינית לא יחוברו בשלב זה.

במשרד הביטחון תתקיים עבודת מטה לקביעת הקריטריונים לחיבור המאחזים והיישובים ספציפית, ובשלב הבא תגובש רשימת היישובים, שלאחר מכן תובא למשרד המשפטים לאישור סופי.

בשבוע שעבר ח"כ ניר אורבך הציב לראש הממשלה נפתלי בנט את חיבור המאחזים לחשמל כאחד מתנאיו להישארותו בקואליציה אחרי פרישתה של ח"כ עידית סילמן, מהלך שעוכב על ידי שר הביטחון בני גנץ. בסביבת שר הביטחון כבר הביעו נכונות לחבר את המאחזים לחשמל עוד לפני פרישת סילמן, אך מתכוונים לחבר באופן שוויוני במקביל גם יישובים פלסטיניים בגדה המערבית לחשמל.

עימותים בין מתנחלים לכוחות משטרה ועובדי המנהל האזרחי במהלך פינוי מאחז  "גאולת ציון" שבבנימין, 17 בנובמבר 2021. ללא, תמונות גולשים
"משרד המשפטים לא צריך להפוך לסניף של מועצת יש"ע". מאחז לא חוקי בגדה המערבית/תמונות גולשים, ללא
ניר אורבך. ראובן קסטרו
"החלטה חשובה". אורבך/ראובן קסטרו

ח"כ אורבך בירך את שר המשפטים גדעון סער על החלטתו. "החלטה חשובה, שלב נוסף לחיבור ההתיישבות הצעירה לחשמל הושלם", כתב אורבך.

גם סער עצמו בירך על חוות הדעת של המשנה ליועמ"ש וכתב כי זהו "מהלך חשוב כלפי אזרחי ישראל בהתיישבות הצעירה. אני מקווה שהמהלך המלא יושלם תוך פרק זמן סביר לאחר שממשלות ישראל בעבר נמנעו מלטפל בנושא".

מנגד, בקואליציה נשמעו קולות המתנגדים למהלך. ח"כ מוסי רז (מרצ) כתב בטוויטר כי "חיבור המאחזים לחשמל אולי יועיל למיעוט שמתגורר במאחזי העבריינים, אבל הוא פוגעני כלפי המוסר, החוק ורב הישראלים והפלסטינים. משרד המשפטים לא צריך להפוך להיות סניף של מועצת יש"ע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully