וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורסמו שמות משיאי משואות נוספים: "מקדמים שוויון הזדמנויות"

עודכן לאחרונה: 12.4.2022 / 11:23

נחשפו שמות נוספים שישתתפו בטקס יום העצמאות. ביניהם - יורם יאיר (יאיא), יו"ר תנועת "אחריי!", יעל שרר, שפועלת למען זכויות של קורבנות אלימות במשפחה, מייסד וראש המכינה "כרם-אל" בדלית אל כרמל, מוניר מאדי, ואנג'ל אלון, שפתחה את ביתה ל-217 תינוקות וילדי אומנה

טקס יום העצמאות הממלכתי, הר הרצל, ירושלים. נועם מושקוביץ
טקס יום העצמאות בהר הרצל/נועם מושקוביץ

משרד התרבות פרסם הבוקר (שלישי) את שמותיהם של ארבעה משיאי משואות נוספים, שישתתפו בטקס יום העצמאות בהר הרצל. הראשונים הם יורם יאיר (יאיא), יו"ר תנועת "אחריי!" ויו"ר תנועת "יחד למען החייל", ויעל שרר, שפועלת נגד תקיפות מיניות, למען זכויות של קורבנות אלימות במשפחה ולמען שוויון זכויות מגדרי. גם מייסד וראש המכינה הקדם-צבאית "כרם-אל" בדלית אל כרמל, מוניר מאדי, ישיא משואה בטקס, ואליהם תצטרף גם אנג'ל אלון, שפתחה את ביתה ל-217 תינוקות וילדי אומנה.

בנימוקי הוועדה הציבורית לבחירת מדליקי המשואות נכתב על יורם יאיר כי "לאורך השנים פעל לצמצום הפערים בחברה הישראלית וחינך נערות ונערים רבים מכל חלקי העם, הרואים בו מופת ומורה דרך בשליחותו הציבורית. יאיא עסק ועוסק לאורך התחנות השונות בחייו בבניית חברה ישראלית טובה יותר. הוא ראוי להערכה הן מימיו כמפקד העומד בראש לוחמיו במלחמות ישראל והן כאזרח".

כמו כן, הוועדה הסבירה כי יעל שרר "מפרה את קשר השתיקה סביב הפגיעה ומשמיעה את קולן ואת קולם של הנפגעות והנפגעים מינית. היא מושיטה יד לכל הנפגעים והנפגעות ונאבקת ללא הרף לשינוי המציאות שלהם - בחקיקה, במערכת הבריאות, בהנגשת מידע ובמענה תמידי למי שהצטרפו למעגל הכואב, שאליו נקלעה בתור נערה".

על מוניר מאדי נכתב כי "המכינה היהודית-דרוזית שהקים מחברת בין בני הנוער, מסירה מחיצות ומאחדת אותם בעשייה למען המדינה מתוך ערבות הדדית ונתינה. בתקופת הקורונה הפעילה המכינה יוזמות התנדבותיות רבות. מאדי ומכינת 'כרם אל' הם סמל למקומה החשוב של החברה הדרוזית במרקם הישראלי ולמאמץ המתמשך, העקבי והאופטימי של שני העמים להכיר, להתחבר ולפעול יחדיו למען עתיד טוב יותר למדינת ישראל כולה".

עוד בוואלה!

בין נרות הנשמה לכוסות הבירה, האילקה חוזר לחיים: "להראות שאנחנו לא מפחדים"

לכתבה המלאה

נוסף על כך, הוועדה נימקה את בחירתה של אנג'ל אלון וכתבה כי "אהבתה להתנדב ולסייע לשכנותיה ולסביבתה, הביאה את מחלקת הרווחה בעיר לבקש שתשמש כ'משפחת אומנה'. אנג'ל נענתה לבקשה, ובתפקידה כ'משפחת קלט חירום', העניקה לילדים ולילדות שבאחריותה בית חם ואוהב. היא דאגה לבריאותם ולעתידם במשך חודשים, ואף שנים".

שר התרבות והספורט חילי טרופר מסר כי "ביום העצמאות ה-74, תצדיע מדינת ישראל לאזרחיות ולאזרחים, אשר תורמים תרומה יוצאת דופן לבנייתה של חברה ישראלית טובה יותר, הפועלים למען חברה מכלילה, בונים קהילות וחיבורים, מקדמים שוויון הזדמנויות, קירוב לבבות ואחדות ישראלית".

טקס הדלקת המשואות, יום העצמאות ה-73, הר הרצל. יונתן זינדל, פלאש 90
טקס הדלת המשואות בהר הרצל/פלאש 90, יונתן זינדל

אתמול הודיע השר כי מייסדי עמותת "שלווה", הוריה של שירה בנקי שנרצחה במצעד הגאווה בירושלים, יו"ר התאגיד הממלכתי "מרכז מורשת יהדות אתיופיה" ויו"ר ארגון נכי צה"ל, ישיאו משואה בטקס יום העצמאות בהר הרצל. כמו כן, גם מפקד הימ"מ ישיא משואה בשם לוחמי המשטרה, על כל יחידותיה. מפני שזהותו אסורה בפרסום, הוא יעשה זאת בפנים לא-גלויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully