וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין נרות הנשמה לכוסות הבירה, האילקה חוזר לחיים: "להראות שאנחנו לא מפחדים"

עודכן לאחרונה: 12.4.2022 / 0:13

4 ימים לאחר הפיגוע הרצחני, שולחנות הבר ברחוב דיזנגוף התמלאו בבליינים שבאו לתמוך בעסק. "רצינו להראות שאנחנו לא מפחדים", אמר אחד מהם. ניידת משטרה עדיין מאבטחת את המקום, אליו הגיע גם השר ברלב וחולדאי לשתות בירה. "החיים ממשיכים, מי שמפחד שיילך לשבדיה"

בווידאו: עדותו של פצוע בפיגוע ברחוב דיזנגוף תל אביב/קרדיט: דוברות איכילוב

עשרות בליינים הגיעו הערב (שני) לבר האילקה ברחוב דיזנגוף בתל אביב, ארבעה ימים לאחר פיגוע הירי הרצחני שאירע במקום. חלק מהלקוחות אף עמדו בתור למקום ישיבה ואמרו כי באו לתמוך בבר שבו נרצחו ברק לופן, איתם מגיני ותומר מורד, לאחר שמחבל מג'נין פתח לעברם באש בערב חמישי. מחוץ לבר ניתן לראות ניידות משטרה שעדיין מאבטחות את המקום מאז הפיגוע.

רבים מהלקוחות מתגוררים באזור, אך אחרים הגיעו ממקומות רחוקים יותר. ביניהם, מינה ולירון, בנות 50 המתגוררות בשוויץ שצפו בהתרחשות בעת ששהו בציריך. "התלבטתי אם לבטל את הטיסה או לא", אמרה מינה. "עברתי לשוויץ לפני 25 שנה אבל הלב שלי פה. אתמול הגעתי עד לכיכר ולא המשכתי כי פחדתי. עכשיו ישבנו ממול, בחנו את המקום, לא היינו בטוחות שיפתחו. תפסנו אומץ ובאנו לדרינק".

פתיחת הבר אילקה לאחר הפיגוע בדיזינגוף תל אביב. ראובן קסטרו
"תפסנו אומץ ובאנו לדרינק״. אילקה, הערב/ראובן קסטרו
נפתלי בנט בבר האילקה בתל אביב. 12 באפריל 2022. ללא, אתר רשמי
נפתלי בנט בבר האילקה, הערב/אתר רשמי, ללא
פתיחת הבר אילקה לאחר הפיגוע בדיזינגוף תל אביב 11 באפריל 2022. ראובן קסטרו
האילקה, הערב/ראובן קסטרו

גם ראש הממשלה נפתלי בנט הגיע לבר האילקה בתל אביב. "באתי לכאן הערב כדי לחזק את הבעלים והתושבים. היה פה אירוע קשה מאוד, נרצחו פה אנשים, נפצעו פה אנשים, אנשים טובים. אנחנו לא ניתן להם, לאויב שלנו, לעצור לנו את החיים", אמר.

כמו כן, גם שר לביטחון פנים עמר בר לב, ראש העיר רון חולדאי, קונסול ישראל בניו יורק אסף זמיר ובת זוגו מאיה ורטהיימר הגיעו לשתות בירה במקום וישבו לצד יתר הבליינים.

שלמה סופיר, אחד היושבים במקום, סיפר: "אנחנו עובדים במסעדה בפינה. אני בעצמי עזרתי לבחור שהיה פצוע ולכוחות איחוד והצלה. הכנסנו את הלקוחות פנימה. ראינו שהאילקה פותחים והחלטנו לבוא לתמוך במקום ולהראות שאנחנו לא מפחדים ממה שקורה פה. אנחנו פה ונישאר פה. החיים ממשיכים, מי שמפחד שיילך לשבדיה. עליתי מאיטליה ופה הרבה יותר טוב".

השר לבטחון פנים עומר בר לב בפתיחת הבר אילקה לאחר הפיגוע בדיזינגוף תל אביב 11 באפריל 2022. ראובן קסטרו
בר לב, זמיר וורטהיימר באליקה. הערב/ראובן קסטרו
מורן זלמה פתיחת הבר אילקה לאחר הפיגוע בדיזינגוף תל אביב. ראובן קסטרו
"הם הרגישו שאם לא יפתחו - הם נותנים יד לטרור". מורן זלמה/ראובן קסטרו
רון חולדאי בפתיחת הבר אילקה לאחר הפיגוע בדיזינגוף תל אביב. ראובן קסטרו
חולדאי באילקה, הערב/ראובן קסטרו

מורן זלמה, לקוחה נוספת, סיפרה: "אנחנו מכירות את הבעלים והחלטנו לבוא להרים. הם אמרו שלא מפרסמים את זה יותר מדי אבל שרוצים לפתוח היום. הם הרגישו שאם לא יפתחו הם נותנים יד לטרור ורצו להרים את הצוות ואת עצמם ולחזור כמה שיותר מהר לחיים. בשבת הלכנו לסרבסה, שזה אותם בעלים, הברים ריקים. אתה עובר פה הלוך ושוב ומכיר את כל האנשים שעובדים".

מינה ולירון בפתיחת הבר אילקה לאחר הפיגוע בדיזינגוף תל אביב 11 באפריל 2022. ראובן קסטרו
מציריך לדיזנגוף. מינה ולירון באילקה, הערב/ראובן קסטרו
נאור אייל (מימין), פתיחת הבר אילקה לאחר הפיגוע בדיזינגוף תל אביב, 11 מרץ 2022. ראובן קסטרו
בר האילקה, הערב/ראובן קסטרו

הפיגוע התרחש בסוף השבוע שעבר כשמחבל פלסטיני שהגיע לתל אביב מג'נין פתח באש באקדח לעבר בליינים בבר. מהירי נרצחו איתם מגיני, תומר מורד וברק לופן. בתום מרדף שנמשך שעות אחדות, המחבל אותר סמוך לכיכר השעון ביפו ונהרג במהלך חילופי אש עם לוחמי שב"כ וימ"מ. תשעה בני אדם נפצעו בפיגוע, בהם שלושה במצב קשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully