וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוריה של שירה בנקי ויו"ר ארגון נכי צה"ל: משיאי המשואות בטקס יום העצמאות

עודכן לאחרונה: 11.4.2022 / 19:41

שר התרבות והספורט הכריז על זהותם של חלק מהמשתתפים בטקס שייערך בהר הרצל, ביניהם גם מייסד עמותת "שלווה" ויו"ר מרכז מורשת יהדות אתיופיה. טרופר: "הם תרמו באופן יוצא דופן לבנייתה של חברה ישראלית טובה יותר"

בווידאו: אביה של שירה מבהיר כי הם צועדים לזכרה ועל מנת לעודד מתינות וסבלנות/צילום: רוני כנפו, עריכה: ליר שפיגלר

שר התרבות הודיע היום (שני) כי מייסדי עמותת "שלווה", הוריה של שירה בנקי שנרצחה במצעד הגאווה בירושלים, יו"ר התאגיד הממלכתי "מרכז מורשת יהדות אתיופיה" ויו"ר ארגון נכי צה"ל, ישיאו משואה בטקס יום העצמאות בהר הרצל.

הוריה של שירה בנקי, מיקה ואורי בנקי, ישיאו את המשואה אחרי שבקיץ 2015, במהלך מצעד הגאווה בירושלים, נרצחה בתם בת ה-15. בעקבות הרצח, הקימו השניים עמותה לקידום הסובלנות, הנקראת על שמה.

הוריה של שירה בנקי ליד מקום הרצחה,מצעד הגאווה בירושלים, 6 ביוני 2019. ניב אהרונסון
ידליקו משואה. הוריה של שירה בנקי ליד מקום הירצחה במצעד הגאווה בירושלים, 2019/ניב אהרונסון

"מתוך הכאב העצום שפקד אותם, בחרו לרתום את החברה הישראלית לפעילות של עשייה ושינוי חינוכי-ערכי במטרה לקדם סובלנות וקבלה של האחר במרחב הציבורי", נכתב בנימוקי הוועדה, "הם הקימו את 'דרך שירה בנקי', עמותה הטומנת בחובה את תקוותם כי הרוב השפוי והדומם, שהרים את קולו בעקבות הרצח של שירה, ימצא כוחות ויבנה חברה מתונה ובריאה יותר. מתוך השכול, בנו מיקה ואורי מפעל חיים מעוררת השתאות, הנוגע בליבה של החברה הישראלית ומצמיח חברה סובלנית ומאוחדת".

לצידם, ידליק משואה גם קלמן סמואלס, ממייסדי עמותת שלוה. לדברי הוועדה, סמואלס, ואשתו מלכי, מצאו "כוחות לקום ולהושיט יד תומכת ומחבקת למשפחות", אחרי שבנם קיבל חיסון פגום והפך לנכה הסובל מעיוורון ומחירשות. "יחד, הם ייסדו את עמותת 'שלווה' המעניקה טיפול ומענה חינוכי-שיקומי לעשרות אלפי אנשים עם מוגבלות ולעשרות אלפים נוספים של בני משפחתם בישראל", נכתב בהודעת הוועדה.

עוד בוואלה!

מפקד הימ"מ ישיא משואה בטקס יום העצמאות ה-74 למדינת ישראל

לכתבה המלאה
קלמן סמואלס. Jared Bernstein, אתר רשמי
"מצא כוחות להושיט יד תומכת". קלמן סמואלס (משמאל)/אתר רשמי, Jared Bernstein

"מפעלם של קלמן ומלכי הפך אבן שואבת לאנשים מרחבי הארץ והעולם, וכן מיצב את ישראל ואת ירושלים כמרכז הדוגל בהכלה ובדאגה לכבוד האדם. מאות המתנדבים הצעירים בעמותה מייצגים דור צעיר וערכי המסור לחסד ולנתינה. במאור פניהם ובמסירות אין-סופית, מעניקים קלמן ומלכי תקווה גדולה למשפחות רבות בישראל, ומקדמים חברה המקבלת כל אדם באשר הוא".

שמחה גתהון. אתר toplist, אתר רשמי
"פרצה דרך למען הקהילה". ד"ר שמחה גתהון/אתר רשמי, אתר toplist

גם יו"ר התאגיד הממלכתי "מרכז מורשת יהדות אתיופיה", ד"ר שמחה גתהון, תשיא משואה בעקבות "עשייתה האקדמית לצד פריצות הדרך שעשתה למען הקהילה, מתוך אמונה בערבות הדדית ובמחויבות הקהילה לקידום בניה ובנותיה".

"נרגשת ומודה על הכבוד הגדול שנפל בחלקי להדליק משואה ביום העצמאות ה-74, כשהנושא הנבחר הפעם הוא יד פוגשת יד אחות", מסרה בתגובה גתהון. "אני רוצה להודות על הבחירה ולא רק בשמי, אלא בשם הקהילות אותן אני גאה לייצג. אפעל ככל יכולתי להמשיך במסגרת תפקידי להפיץ את הסיפור ההיסטורי והעכשווי של קהילתנו יוצאי אתיופיה, שעדיין לא סופר במלואו".

כמו כן, גם יו"ר ארגון נכי צה"ל, עידן קלימן, ידליק משואה בטקס. קלימן שירת כלוחם בגבעתי בגזרת לבנון וברצועת עזה, ובמהלך היתקלות עם חוליית מחבלים בחאן יונס, נפגע מקליעים בחזהו. הוא נפצע אנושות ונותר מרותק לכיסא גלגלים.

בנימוקי הוועדה נכתב כי "על אף הקשיים שאיתם התמודד מאז פציעתו, החליט קלימן להתמסר ולהקדיש את כוחותיו ואת יכולותיו במטרה ליצור חברה שוויונית, שבה נכי צה"ל ישתלבו ויזכו גם להכרה מהמדינה וגם ליחס הראוי להם".

עידן קלימן יו"ר ארגון נכי צה"ל 7 ביוני 2021. ראובן קסטרו
"הקדיש את כוחותיו לבנייתה של חברה שוויונית". עידן קלימן/ראובן קסטרו

בשבוע שעבר הודיע השר כי מפקד הימ"מ ישיא את המשואה בשם לוחמי המשטרה, על כל יחידותיה. מפני שזהותו אסורה בפרסום, הוא יעשה זאת בפנים לא-גלויות. בנימוקים לבחירתו נכתב כי מפקד הימ"מ הינו "קצין נועז ועתיר הישגים", שבמהלך שירותו "הוביל פעילויות מסכנות חיים למען ביטחון המדינה".

השר טרופר בירך את המדליקים. "ביום העצמאות ה-74, תצדיע מדינת ישראל לאזרחיות ולאזרחים, אשר תורמים תרומה יוצאת דופן לבנייתה של חברה ישראלית טובה יותר, הפועלים למען חברה מכלילה, בונים קהילות וחיבורים, מקדמים שוויון הזדמנויות, קירוב לבבות ואחדות ישראלית", מסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully