וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד הימ"מ ישיא משואה בטקס יום העצמאות ה-74 למדינת ישראל

עודכן לאחרונה: 7.4.2022 / 13:45

הטקס יתקיים ב-4 במאי ויתקיים בסימן "יד פוגשת יד אחות". בנימוקי הוועדה לבחירת מדליקי המשואות נכתב כי מפקד הימ"מ ח' הינו "קצין נועז ועתיר הישגים". הוא החל את שירותו כלוחם ביחידה ומאז שירת במגוון תפקידים. הוא ידליק משואה בשם לוחמי המשטרה על כל יחידותיה

לוחמי ימ"מ בפעילות בג'נין, 2 באפריל 2022. דוברות משטרת ישראל
"קצין נועז ועתיר הישגים". לוחמי ימ"מ/דוברות משטרת ישראל

מפקד הימ"מ ח' ישיא משואה בטקס הדלקת המשואות במלאת 74 שנה למדינת ישראל - כך הודיע היום (חמישי) שר התרבות והספורט חילי טרופר. מפקד הימ"מ ישיא את המשואה בשם לוחמי המשטרה, על כל יחידותיה. כיוון שזהותו אסורה בפרסום, הוא יעשה זאת בפנים לא גלויות.

בנימוקי הוועדה הציבורית לבחירת מדליקי המשואות נכתב כי מפקד הימ"מ הינו "קצין נועז ועתיר הישגים". הוא החל את שירותו כלוחם ביחידה ומאז שירת במגוון תפקידים. במהלך שירותו "הוביל פעילויות מסכנות חיים למען ביטחון המדינה".

חילי טרופר, המשמש גם יו"ר הוועדה לסמלים וטקסים, אמר כי אין ראוי ממפקד היחידה הלאומית ללוחמה בטרור להדליק משואה ביום העצמאות. "תודה לך ח' ותודה לכם לוחמי הימ"מ, לוחמות ולוחמי מג"ב וכלל שוטרות ושוטרי משטרת ישראל", הוסיף.

הטקס הממלכתי לנעילת יום הזיכרון ולפתיחת אירועי יום העצמאות יתקיים בהר הרצל, ב-4 במאי 2022 ויעמוד בסימן "יד פוגשת יד אחות".

זיקוקים. ShutterStock
"תודה לך ח' ולוחמי הימ"מ". זיקוקים/ShutterStock

המפכ"ל קובי שבתאי בירך על ההחלטה. "דווקא בעת הזו, שבה שוטרי משטרת ישראל, מג"ב ובתוכם הימ"מ נלחמים על ביטחון אזרחי ישראל בכל הגזרות, ישא מפקד הימ"מ משואה לתפארת מדינת ישראל", אמר. "זו הוקרת תודה ענקית לכל 32 אלף שוטרי ולוחמי משטרת ישראל שפועלים בכל השנה בשלל משימות ומול אין ספור אתגרים כאשר בשבועות האחרונים כל אזרחי ישראל עדים להקרבה, לנחישות ולגבורה של השוטרים והלוחמים".

מפקד משמר הגבול ניצב אמיר כהן הצטרף לברכות. "התקופה האחרונה מאופיינת במציאות ביטחונית מורכבת ורגישה, מפקדי ולוחמי הימ"מ פועלים בעומק השטח, חותרים למגע ומסכנים את חייהם מידי יום בחירוף נפש", אמר.

אמש הודיע שר התרבות חילי טרופר כי טקס המשואות ביום העצמאות הקרוב ייערך ללא זיקוקים לטובת הלומי הקרב. "חברים שלי מיחידות מובחרות סיפרו לי שעבור רוב הישראלים הזיקוקים הם תמונות יפות בשמיים, אבל עבורם מדובר על קולות ירי ולחימה", כתב טרופר.

עוד החליט טרופר כי ראש הממשלה לא ינאם ולא תהיה כניסה טקסית לרחבה, יהיה שינוי בחלוקת הכרטיסים, חלקם יועברו לאוכלוסיות מוחלשות, תהיה הנגשה רחבה לקהל בבית והטקס יוקדש לאנשים עם מוגבלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully