וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיתונאיות הילה קורח ואלמז מנגיסטו ינחו את טקס המשואות ה-74

עודכן לאחרונה: 20.12.2021 / 15:15

זוהי הפעם הראשונה ששתי נשים ינחו את הטקס הממלכתי בערב יום העצמאות - שיעמוד השנה בסימן "יד פוגשת יד אחות". בנימוקי שר התרבות חילי טרופר לבחירתן נכתב כי "השתיים יחד וכל אחת בעשייתה המקצועית והחברתית מייצגות את פניה היפות של החברה הישראלית"

הילה קורח, אלמז מנגיסטו. ניר פקין, ראובן קסטרו
קורח ומנגיסטו/ראובן קסטרו, ניר פקין

העיתונאיות הילה קורח ואלמז מנגיסטו ינחו את טקס המשואות בערב יום העצמאות ה-74 של מדינת ישראל, כך מסר היום (שני) שר התרבות חילי טרופר. זוהי הפעם הראשונה ששתי נשים ינחו את הטקס הממלכתי - שיעמוד השנה בסימן "יד פוגשת יד אחות".

טקס הדלקת המשואות, יום העצמאות ה-73, הר הרצל. יונתן זינדל, פלאש 90
טקס המשואות בהר הרצל, בשנה שעברה/פלאש 90, יונתן זינדל

בנימוקי המשרד לבחירתן של השתיים נכתב כי "השתיים יחד וכל אחת בעשייתה המקצועית והחברתית, מייצגות את פניה היפות של החברה הישראלית ואת מגוון הקולות, האנשים והכישרונות שבה. בטקס השנה, יינתן דגש מיוחד לאזרחיות ולאזרחים המייצגים ומקדמים את החברה הישראלית להיות טובה יותר, בין היתר בתחומי ההנגשה ושוויון ההזדמנויות לאנשים עם מוגבלות".

יו"ר ועדת השרים לסמלים וטקסים, השר טרופר, הרחיב על הבחירה. "בדרכן ובעבודתן הן מייצגות את הטוב שיש בחברה הישראלית, ואני משוכנע שהן יובילו טקס ממלכתי ומכובד לתפארת מדינת ישראל".

שר התרבות חילי טרופר. ראובן קסטרו
"מייצגות את הטוב שיש בחברה הישראלית". טרופר/ראובן קסטרו

מנהל מרכז ההסברה ויו"ר הוועדה הציבורית לבחירת משיאי המשואות, מושיק אביב, אמר כי "הליך גיבוש בחירת האמנים והמנחים לטקס הדלקת המשואות נמצא בעיצומו. אנו רואים חשיבות רבה בבחירת שתי מנחות ראויות ומתאימות לאופיו הממלכתי של טקס חשוב זה".

ממשרד התרבות נמסר כי "ביום העצמאות ה-74 תצדיע מדינת ישראל לאזרחיות ולאזרחים אשר תורמים תרומה יוצאת דופן לבנייתה של חברה ישראלית טובה יותר ואשר פועלים למען חברה מכלילה, בונים קהילות ויוצרים חיבורים, מקדמים שוויון הזדמנויות, קירוב לבבות ואחדות ישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully