וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זיהוי מוחלט ב-100%": המידע המודיעיני שהוביל לחיסול מחבלי הג'יהאד בג'נין

עודכן לאחרונה: 2.4.2022 / 23:21

המבצע החל עם קבלת המידע המודיעיני כבר ביום חמישי. על פי הערכות המצב הוחלט על פעולה בשני שלבים: הראשון שיתחיל כשהמחבלים יעלו על הרכב, והשני שבו יוחלט על ההסתערות. ההמתנה הייתה מורטת עצבים. מרגע ההסתערות, אומרים גורמי ביטחון, "כל שנייה דורשת חדות ואומץ לב"

פעילות כוחות הביטחון בג'נין. 2 באפריל 2022/סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

המידע המודיעיני על חולייה שמהווה פצצה מתקתקת נאסף על ידי שב"כ כבר ביום חמישי. לוואלה! נודע כי בהתאם להערכות המצב שבוצעו במערכת הביטחון, הוחלט בשב"כ על שני שלבים שבהם יתנהל המבצע לחיסול המחבלים בג'נין: הרגע שבו ייצאו המבוקשים ממקום המסתור ויעלו על רכב לקראת ביצוע הפיגוע, והשלב הנוסף, שבו יוחלט על המקום שבו "צוות טקילה" של שב"כ יסתער על רכב המחבלים.

חדר הפיקוד הקדמי למבצעים מיוחדים של השב"כ נפתח כבר בלילה שבין חמישי לשישי. ההמתנה הייתה מורטת עצבים. בשטח נעו לוחמי היחידה המבצעית של השב"כ כדי לאתר את ידיעת הזהב, ממתינים דרוכים למעקב אחר מכונית המחבלים.

לוחמי ימ"מ בפעילות בג'נין, 2 באפריל 2022. דוברות משטרת ישראל
"הסתערו באש תופת". לוחמי הימ"מ בפעילות בג'נין/דוברות משטרת ישראל

רגע האמת הגיע בליל שישי, סמוך לשעה 01:00. לגורמים המבצעיים היה ברור בוודאות של 100% כי מדובר ברכב המחבלים. לוחמי היחידה המבצעית של שב"כ ביצעו בשטח פעולות שלא ניתן לפרטן, כשמאחוריהם כלל גורמי המודיעין של שב"כ ביהודה ושומרון, מסייעים באחיזת השטח לבירור כל פרט חשוב בתנועה של כלי הרכב ובפוטנציאל הטרור שעלול להתפתח אם ייחשף המעקב החשאי.

במקביל הוקפץ "צוות טקילה" של הימ"מ, שייעודו הוא להתכוונן לרגע ההסתערות על רכב המחבלים. "זו הייתה סצנה שלקוחה מסרט אקשן הכי מטורף שיש", סיפרו גורמים במערכת הביטחון. "כל שנייה בהסתערות הזו דורשת חדות, את המקצועיות הגבוהה ביותר שיש ואומץ לב. אלה הרגעים שבהם לוחמי הימ"מ רואים בטווח אפס את המחבלים".

לוחמי ימ"מ בפעילות בג'נין, 2 באפריל 2022. דוברות משטרת ישראל
"חדות, מקצועיות ואומץ לב". לוחמי הימ"מ בפעילות בג'נין/דוברות משטרת ישראל

ברגע שבו נבחרה נקודת ההסתערות והפתיחה באש, הפכו לוחמי היחידה המבצעית למעגל אבטחה ולוחמי הימ"מ הסתערו באש תופת. בחילופי היריות נהרגו שלושה מחבלים, שלושה לוחמי ימ"מ נפצעו באורח קל, ואחד קשה. "היה ברור לכולם שזה יהיה קרב קשה", אמרו הגורמים. "מדובר במחבלים שברגע שהם יצאו לבצע פיגוע הם לוקחים בחשבון שהם ילחמו עד טיפת הדם האחרונה".

המידע המודיעיני שהביא שב"כ העלה כי המבוקש הרביעי לא ברכב ונמצא במקום אחר. היום בשעות הבוקר, הגיע כוח מיוחד מחטיבת הקומנדו בפיקודו של אל"מ מני ליברטי, כיתר את המבנה בכפר שוויכה בנפת טול כרם, ולאחר סדרת פעולות סגירת המבנה וירי, הוא הסגיר את עצמו, נעצר והועבר לחקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully