וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פצצה מתקתקת נכנסת לג'נין": השעה הדרמטית בה חוסלה חוליית מחבלי הג'יהאד

עודכן לאחרונה: 2.4.2022 / 19:49

באישון לילה התקבל בשב"כ מודיעין על אודות חוליית מחבלים שהוגדרה "פצצה מתקתקת" ותכננה לבצע פיגוע בישראל. חצי שעה לאחר מכן, לוחמי ימ"מ כבר איתרו את המחבלים, שחוסלו בקרב יריות. לאחר שעות ספורות - הכוחות כיתרו מבנה ותפסו בו מחבל נוסף, שתכנן לנקום

פעילות כוחות הביטחון בג'נין. 2 באפריל 2022/סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

חוליית מחבלים שהוגדרה כ"פצצה מתקתקת" חוסלה הלילה (שבת) על ידי לוחמי ימ"מ, שב"כ וצה"ל. כחצי שעה עברה מאז ששב"כ העבירו את "ידיעת הזהב" אודות מיקום החולייה, ועד שהכוחות איתרו את המחבלים. בקרב יריות דרמטי, שלושת המחבלים חוסלו, קצין ימ"מ נפצע קשה ושלושה נוספים נפצעו קל.

מעט לפני השעה 01:00, שב"כ העבירו לימ"מ את המודיעין על המחבלים, שנעו ברכב בין ג'נין לטול כרם. בסביבות השעה 01:30 כוחות ימ"מ סמויים וגלויים, שנערכו באזור מבעוד מועד, איתרו את החולייה בעת נסיעתה באזור הכפר עארבה. הכוחות נעו לעבר המחבלים במהירות - ואלה פתחו באש כבדה.

לוחמי הימ"מ השיבו בירי וחיסלו במקום שלושה מחבלים. ברכבם נתפס אמצעי לחימה רבים, נשקים ורימונים. ארבעה לוחמי ימ"מ נפצעו, ופונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים רמב"ם בחיפה. שניים שוחררו לביתם בשעות הבוקר, מצבו של אחד מוגדר קל, ומצבו של האחרון, סנ"צ ש', מוגדר קשה, והוא מורדם ומונשם ביחידה לטיפול נמרץ.

לוחמי ימ"מ בפעילות בג'נין, 2 באפריל 2022. דוברות משטרת ישראל
לוחמי ימ"מ בג'נין/דוברות משטרת ישראל

ב-09:30 התפתחו הפגנות אלימות בצומת עראבה שבנפת ג'נין בתגובה לחיסול המחבלים, במהלכן יודו אבנים לעבר לוחמי צה"ל. הלוחמים השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות, זיהו מחבל וירו לעברו - ולאחר מכן הוא הועבר לקבלת טיפול רפואי. מדובר צה"ל נמסר כי לא נרשמו נפגעים לכוחותינו.

ב-10:28 שני פצועים קל שוחררו מבית החולים.

ב-11:56, לוחמי דובדבן ושב"כ כיתרו מבנה בטול כרם, בו נתפס מחבל נוסף החבר בחוליית המחבלים שחוסלו במהלך הלילה. המעצר בוצע לאור יום, לפי הערכה כי המבוקש יבקש להגיב על חיסול החולייה באמצעות פיגוע נוסף. ברשות המחבל נתפס נשק מסוג M16 ותחמושת.

סנ"צ ש', לוחם ומפקד ותיק ומעוטר ביחידה שנפצע קשה בקרב היריות, השתתף במרוצת השנים בעשרות פעילויות וסיכולים משמעותיים שמנעו פיגועים רבים כנגד כוחות הביטחון ואזרחי המדינה, לרבות לכידות המחבלים שרצחו את דביר שורק ותפיסת האסירים המחבלים שברחו מכלא גלבוע.

בווידאו: המצוד אחר המחבל החבר בחולייה שסוכלה בג'נין/קרדיט: דובר צה"ל
לוחמי ימ"מ בפעילות בג'נין, 2 באפריל 2022. דוברות משטרת ישראל
לוחמי ימ"מ בג'נין/דוברות משטרת ישראל

שלושת המחבלים שחוסלו היו בדרכם לבצע פיגוע ירי גדול לפני כניסת הרמדאן, כך לפי גורמי ביטחון. על פי הערכות, המחבלים תכננו לפגוע בכלי רכב ישראלי בשטחים או בחיילי צה"ל. אופן פעולתם, על פי הפיגועים האחרונים שביצעו, הוא ירי והימלטות מהירה ברכב. בחיפוש ברכב של המפגעים נמצאה צוואה ובה הוא עודד את חבריו להמשיך ולבצע פיגועים נגד ישראל, ואכן בשעות האחרונות התחייב הג'יהאד האסלאמי לנקום על מות המחבלים.

המחבלים, סאיב אבהרה וח'ליל טוואלבה מג'נין וסייף אבו ליבדה מטול כרם, היו חמושים בנשקים ואמצעי לחימה נוספים, ניהלו חילופי אש עם כוחות הביטחון, ולבסוף נהרגו מירי הלוחמים. ברכבם של המחבלים נמצאו רובים, רימונים ומחסניות. על פי דיווחים פלסטינים צה"ל לקח את גופותיהם של שלושת המחבלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully