וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוחות הביטחון חיסלו 3 מחבלים בקרב יריות בג'נין - עמדו לבצע פיגוע והוגדרו כ"פצצה מתקתקת"

עודכן לאחרונה: 2.4.2022 / 9:55

הימ"מ במבצע משותף עם שב"כ, לוחמי צה"ל, חיסל מחבלים שהיו מעורבים בפעילות טרור וככל הנראה היו בדרכם לפיגוע נוסף. המחבלים, שהיו חמושים בנשקים ואמצעי לחימה נוספים, החלו בחילופי אש עם הלוחמים. לוחם ימ"מ נפצע קשה, אחד נוסף בינוני ועוד שניים קל

פעילות כוחות הביטחון בג'נין. 2 באפריל 2022/סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

לוחמים היחידה ללוחמה בטרור של המשטרה חיסלו הלילה (שבת) שלושה מחבלים באזור בין ג'נין לטול כרם, במבצע משותף עם שב"כ ולוחמי צה"ל. במהלך קרב היריות נפצעו ארבעה לוחמי ימ"מ, אחד נפצע קשה, אחד נוסף בינוני ועוד שניים קל.

המחבלים, שהיו חמושים בנשקים ואמצעי לחימה נוספים, ניהלו חילופי אש עם הכוחות, ולבסוף נהרגו מירי הלוחמים. כמו כן, ברכבם של המחבלים נמצאו רובים, רימונים ומחסניות. המחבלים שנהרגו הם תושב ג'נין חליל טוואלבה, תושב אל ימון סאיב אבהרה, ותושב טול כרם סייף אבו ליבדה. על פי דיווחים פלסטינים צה"ל לקח את גופותיהם של שלושת המחבלים.

חוליית המחבלים המדוברת הייתה מעורבת בפעילות טרור נגד כוחות הביטחון בתקופה האחרונה, ולפי לדברי גורמי ביטחון, השב"כ הביא מידע מודיעיני מדויק על כוונתה של החוליה לבצע פיגוע גדול. החוליה, שאינה משויכת לארגון מסוים הוגדרה על ידי כוחות הביטחון כ"פצצה מתקתקת".

נשק שנתפס בחיסול מחבלים באזור ג'נין. 4 באפריל 2022. דוברות משטרת ישראל
נשקים שאותרו ברכבם של המחבלים/דוברות משטרת ישראל

המבצע החל במעקב אחר החוליה, שארך מספר שעות. לאחר מכן החלו הלוחמים במרדף אחרי רכבם של המחבלים עד שלבסוף החלו חילופי האש בין הכוחות, שהם חוסלו שלושת המחבלים.

את המבצע הוביל כוח טקילה, כוח לוחמים של הימ"מ שמופעל על ידי מודיעין מדויק של השב"כ ומטרתו לבצע מרדף אחר מחבלים חמושים בדרכם לבצע פיגוע. הלוחמים מוכנים לרגע ההיתקלות בידיעה שייתכן והמחבלים יפתחו לעברם אש מטווח אפס או אפילו יפעילו לעברם מטעני חבלה. בשיאה של האינתיפאדה השנייה התמודדו כוחות טקילה עם מחבלים מתאבדים שפוצצו חגורות נפץ. האתגר של הכוח בשטח הוא לא רק לאתר את המחבלים אלא לדייק את הירי, ובכך למנוע פגיעה בבלתי מעורבים.

בעקבות ההיתקלות ארבעה לוחמי ימ"מ נפצעו. ד"ר האני באחוס, ראש מערך הטראומה בביה"ח רמב"ם עידכן כי מצבו של הלוחם שנפצע קשה יציב, מצבו של לוחם נוסף בינוני וכי מצבם של השניים הנותרים קל.

אמצעי לחימה שנתפסו בחיסול מחבלים באזור ג'נין. 4 באפריל 2022. דוברות משטרת ישראל
חוליית המחבלים הוגדרה כ"פצצה מתקתקת". אמצעי לחימה שאותרו אצל המחבלים/דוברות משטרת ישראל

חיסול המחבלים מגיע על רקע חודש של מתיחות ביטחונית, בו התרחשו 10 פיגועים, כששלושה מבניהם גבו את חייהם של 11 בני אדם. בניסיון לעצור את גל הטרור ביצע צה"ל שלשום מבצע נרחב וחריג בהיקפו של מעצרים, חיפושים ואיסוף מודיעין ברחבי יהודה ושומרון. במהלך המבצע ביצעו הלוחמים פשיטה על ביתו של המחבל שביצע את הפיגוע בבני ברק בכפר יעבד, ערכו חיפוש ועצרו כמה חשודים. לאחר מכן, אלפי פלסטינים השתתפו בתהלוכה ובעצרת הזדהות עם המחבל.

כמו כן, אתמול בבוקר פשטו כוחות דובדבן, סיירת גולני ויחידת המסתערבים של מג"ב על מספר מבנים בג'נין לאור יום לביצוע מעצרים. תוך כדי המעצרים, הגיעו מאות צעירים פלסטינים וחמושים אל האזור ופתחו בירי אל עבר הלוחמים. הכוחות השיבו באש. שלושה מחבלים נהרגו באירוע ושבעה נפצעו, מתוכם לפחות שניים באורח קשה. בדרכם של הלוחמים החוצה, נפצע לוחם דובדבן באורח קל מאוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully