וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבלים שחוסלו בג'נין תכננו לירות על כלי רכב ישראליים בגדה

עודכן לאחרונה: 2.4.2022 / 13:01

לפי גורמי ביטחון, השלושה היו בדרכם לבצע פיגוע ירי גדול לפני כניסת הרמדאן - במסגרתו תכננו לפגוע בכלי רכב ישראלי או בחיילי צה"ל. הם היו חמושים בנשקים ואמצעי לחימה, וברכבם נמצאו רובים, רימונים ומחסניות. גורמי ביטחון: חשש מפיגוע בשעות הקרובות

פעילות כוחות הביטחון בג'נין. 2 באפריל 2022/סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

שלושת המחבלים שחוסלו הלילה (שבת) בג'נין היו בדרכם לבצע פיגוע ירי גדול לפני כניסת הרמדאן, כך לפי גורמי ביטחון. על פי הערכות, המחבלים תכננו לפגוע בכלי רכב ישראלי בשטחים או בחיילי צה"ל. אופן פעולתם, על פי הפיגועים האחרונים שביצעו, הוא ירי והימלטות מהירה ברכב.

בחיפוש ברכב של המפגעים נמצאה צוואה ובה הוא עודד את חבריו להמשיך ולבצע פיגועים נגד ישראל, ואכן בשעות האחרונות התחייב הג'יהאד האסלאמי לנקום על מות המחבלים.

נשק שנתפס בחיסול מחבלים באזור ג'נין. 4 באפריל 2022. דוברות משטרת ישראל
הנשק שהיה ברשות המחבלים, הלילה/דוברות משטרת ישראל

כוחות צה"ל ברחבי אוגדת יהודה ושומרון נערכים לאפשרות של פיגוע ירי בטווח הזמן הקרוב ותגברו את צירי התנועה וההגנה על היישובים. לפי דיווח פלסטיני, כוח צבאי מיוחד כיתר מבנה בטול כרם ועצר חשוד אחד.

בתגובה לחיסול שלושת המחבלים החמושים התפתחו עימותים אלימים בצומת עראבה בנפת ג'נין. צה"ל השתמש באמצעים לפיזור הפגנות וירה באחד החשודים, שנפגע, נעצר והועבר לטיפול רפואי. מדובר צה"ל נמסר כי הדיווח נמצא בבדיקה.

אמצעי לחימה שנתפסו בחיסול מחבלים באזור ג'נין. 4 באפריל 2022. דוברות משטרת ישראל
רימונים ואמצעי לחימה שהחזיקו המחבלים, הלילה/דוברות משטרת ישראל

המחבלים, סאיב אבהרה וח'ליל טוואלבה מג'נין וסייף אבו ליבדה מטול כרם, היו חמושים בנשקים ואמצעי לחימה נוספים, ניהלו חילופי אש עם כוחות הביטחון, ולבסוף נהרגו מירי הלוחמים. ברכבם של המחבלים נמצאו רובים, רימונים ומחסניות. על פי דיווחים פלסטינים צה"ל לקח את גופותיהם של שלושת המחבלים.

החולייה הייתה מעורבת בפעילות טרור נגד כוחות הביטחון בתקופה האחרונה, ולפי לדברי גורמי ביטחון, שב"כ הביא מידע מודיעיני מדויק על כוונתה לבצע פיגוע גדול. החולייה, שאינה משויכת לארגון מסוים, הוגדרה על ידי כוחות הביטחון כ"פצצה מתקתקת".

המבצע החל במעקב אחר החולייה, שארך מספר שעות. לאחר מכן החלו הלוחמים במרדף אחר רכבם של המחבלים עד שלבסוף החלו חילופי האש בין הכוחות, שבסופם חוסלו שלושת המחבלים. בעקבות ההיתקלות נפצעו ארבעה לוחמי ימ"מ. שניים מהם נפצעו קל ושוחררו מבית החולים ועל השניים הנותרים עדכן בית החולים כי אחד במצב קל והשני במצב קשה עדיין מורדם ומונשם.

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל
  • פיגוע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully