וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מ-70 חשודים הועברו לחקירת שב"כ; גורמי ביטחון: "סיכלנו לפחות שני פיגועים"

עודכן לאחרונה: 2.4.2022 / 9:44

הר הבית, ירושלים ואירועי תג מחיר - בתום התייעצויות שהתקיימו בראשות הרמטכ"ל וראש שב"כ, דורגו האיומים הביטחוניים לפי הסכנה שהם מהווים על אזרחים. בין דרכי ההתמודדות עימם: שיפור המודיעין וגל מעצרים נרחב. כך מערכת הביטחון מתכננת לסכל את הפיגוע הבא

בווידאו: פעילות צה"ל למעצר חשודים במרחב החטיבה המרחבית מנשה/צילום: דו"צ

מערכת הביטחון שואפת להימנע מהתחממות נוספת בזירה הביטחונית. בתום התייעצויות ביטחוניות שהתקיימו ביממה האחרונה בראשות הרמטכ"ל אביב כוכבי וראש שב"כ רונן בר, קבעו את סדר האיומים איתם יש להתמודד - ואת דרכי הפעולה. כ"נפצי העל" דירגו גורמים בכירים את ירושלים והר הבית, והזהירו כי הם בעלי פוטנציאל להבעיר את האזור כולו.

האיום השני, להגדרת הגורמים, הוא אירועי הפשיעה על רקע לאומני. הגורמים ציינו כי רק ביממה האחרונה נרשמו יותר מ-30 אירועים אלימים על ידי יהודים ביהודה ושומרון. "כל אירוע אלים עלול להוביל לתגובה אלימה מצד הפלסטינים", הזהירו.

האיום השלישי שיכול להוות גורם מאיץ לפיגועי טרור הוא מספר הרוגים פלסטינים גדול, שעולה בקצב גבוה, כתוצאה מפעילות מבצעית של צה"ל. עם זאת, הבהירו בצה"ל כי אין כל כוונה להפחית מפעילות מידית לסיכול טרור, שכוללת מעצרי מבוקשים חמושים, שעלולה להוביל לחמושים הרוגים.

כוחות צה"ל בפשיטה באזור ג'נין אחרי הפיגוע בבני ברק, 30 במרץ 2022. רויטרס
לוחמי צה"ל פושטים על ג'נין לאחר הפיגוע בבני ברק/רויטרס

בתחתית האיומים הציבו במערכת הביטחון את מחאות האסירים הביטחוניים בבתי הכלא בישראל, באופן שעלול לעורר מחאות גם בשטחי יהודה ושומרון.

ברקע דירוג האיומים השונים, הנחה ראש אגף המבצעים האלוף עודד בסיוק, על שורה של צעדים מידים כדי להתמודד עם פוטנציאל האלימות והטרור; תחילה, אגף המודיעין בשיתוף שב"כ יבנה ארגז כלים לאיסוף מודיעין על פלסטינים בעלי פרופיל דומה למחבלים שביצעו פיגועים בשבוע האחרון, ולהביא לסיכול של הפיגוע הבא. גורמי ביטחון הבהירו כי בשונה מגל הטרור בשנת 2015, "יש ברצף הפיגועים פרופיל חדש של מפגעים שצריך להתייחס אליו אחרת ולהתאים את המערכות".

עוד הנחה בסיוק להגביר את היקף המעצרים נגד חשודים בפעילות טרור. בארבעת הימים האחרונים, כולל הלילה שבין חמישי לשישי, נעצרו ברחבי יהודה ושומרון יותר מ-70 חשודים שהועברו לחקירת שב"כ. גורמי הביטחון אמרו כי בזכות מודיעין שב"כ והמעצרים, סוכלו לפחות שני פיגועים.

אילוסטרציה אגף המודיעין. דובר צה"ל,
שיפור המודיעין ושיתוף פעולה עם שב"כ. חייל באגף המודיעין/דובר צה"ל

לצד תגבור כוחות הביטחון ושילוב 15 גדודי לוחמים נוספים ביהודה ושומרון וברצועת עזה, הנחה הרמטכ"ל למצות את הכוחות במשימות ההגנה, בדגש על קו התפר. זאת, כדי למנוע מעבר מחבלים לקראת פיגוע. "חשוב להבין כי לכל מחבל שכזה יש כמה סייענים או כאלה שיודעים על הכוונות שלו לבצע פיגוע", הוסיף אחד הגורמים.

בנוסף לכך, ראש אגף המבצעים האלוף בסיוק הנחה על שילוב 1,300 לוחמי יחידות מיוחדות ועילית במשימות שונות של המשטרה. לדברי גורמי ביטחון, מדובר בגידול של יותר מ-10% מהכוח הכללי של המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully