וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט ובר לב סיכמו: תוספת של 181 מיליון שקל למשטרה

עודכן לאחרונה: 31.3.2022 / 20:09

ראש הממשלה והשר לביטחון פנים סיכמו יחד עם המפכ"ל שבתאי על "תוספת התעצמות חירום", שיושקע בהתעצמות המשטרה, גיוס לוחמים, ובהקמת חטיבת מג"ב על בסיס כוחות מילואים. בנט: "פועלים בכל הכלים כדי להשיב את הביטחון לאזרחים. משטרה חזקה - ישראל חזקה"

ראש הממשלה נפתלי בנט סיכם יחד עם השר לביטחון הפנים עמר בר לב והמפכ"ל קובי שבתאי על "תוספת התעצמות חירום", שיושקע בהתעצמות המשטרה, גיוס לוחמים, ובהקמת חטיבת מג"ב על בסיס כוחות מילואים. בנט: "פועלים בכל הכלים כדי להשיב את הביטחון לאזרחים. משטרה חזקה = ישראל חזקה".

הסכום שסוכם נמוך מהסכום אותו ביקש השר בר לב בישיבת הקבינט הבטחוני אתמול - 250 מיליון שקלים. התקציב יועבר למשטרה בשתי פעימות: 111 מיליון שקלים שיועברו באופן מידי, ו-70 מיליון שקלים נוספים שיועברו בפעימה נוספת עד חודש אוגוסט.

לפי התכנית, הכספים יושקעו בשלב הראשון בהקמת "חטיבת מג"ב" על בסיס כוחות מילואים. כן יגוייסו גיוס 200 לוחמי קבע למשמר הגבול. במשטרה ירכשו 6,500 אפודים קרמיים, 4,000 קסדות ו-40 אופנועים. כמו כן יושם דגש על גיוס מתנדבים, עיבוי וחיזוק המשמר הלאומי וגיוס מילואים, וכן הצטיידות עבור עשר פלוגות מג"ב במילואים.

רה"מ, נפתלי בנט והשר לביטחון פנים עמר בר לב. יוסי אלוני, פלאש 90
רה"מ בנט והשר בר לב/פלאש 90, יוסי אלוני

ראש הממשלה בנט הצביע על כשלי ממשלות נתניהו: "במשך שנים ארוכות משטרת ישראל הוזנחה והצרכים המבצעיים שנדרשו לעמידה במשימותיה לא נענו. אנחנו מתקנים את זה ומקצים עכשיו משאבים משמעותיים לצורך עמידה במשימת העל - הגנה על ביטחון הציבור".

בנט התייחס להסלמה הנוכחית: "משטרה חזקה - מדינת ישראל חזקה. זו המשוואה ואת זה אנחנו מיישמים. אנחנו בעיצומו של גל טרור המופנה נגד אזרחי ישראל, ופועלים בכל הכלים ובכל הזירות על מנת להשיב את הביטחון ואת תחושת הביטחון. זוהי חובתנו. כמו עד היום, גם הפעם - נצלח זאת ביחד".

השר לביטחון פנים, עמר בר לב כינה את תוספת התקציב "בשורה של ממש להגברת הביטחון האישי של אזרחי ישראל. תכנית ההתעצמות המידית למשטרת ישראל, שסוכמה הערב על ידי ראש הממשלה הינה אבן דרך חסרת תקדים, המבטאת אמון ועוצמה במשטרת ישראל. הסיכום התקציבי שגובש מגיע לאחר הזנחה רבת שנים שהובילה לפערים רבים שנחשפו באירועי 'שומר חומות' ויאפשר מענה ושיפור היכולות המבצעיות".

פיגוע הירי שארע ביום שלישי בבני ברק הוא הפיגוע העשירי בחודש מרץ. שלושה מהם אירעו בשבוע האחרון של החודש וגבו את חייהם של 11 ישראלים - הירי ביום ראשון בחדרה והפיגוע בבאר שבע בשבוע שעבר. הפיגועים הקטלניים מצטרפים לשורת נסיונות פיגועים מתחילת החודש באזור ירושלים שלא גבו קורבנות בנפש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully