וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשטרה מגבירים מאמץ נגד ההסתה ברשתות: "מסוכנות שחייבים להתמודד איתה"

עודכן לאחרונה: 31.3.2022 / 9:48

נוכח הפיגועים הרצחניים, הרשתות החברתיות הפכו גם הן למוקד הסתה ובמשטרה תגברו את היחידות לניטור השיח ברשתות החברתיות. אולם במשטרה דורשים גם חיזוק של 4,000 שוטרים, ומוסיפים כי רק חיזוקם באופן קבוע יביא לשיפור הביטחון. "כל פוסט מסית יכול להשפיע על המחבל הבא"

בווידאו: תיעוד ממצלמת הג'וף של רס"מ ע' השוטר שניטרל את המחבל/צילום: דוברות משטרת ישראל

במשטרה עוקבים מקרוב אחר ההסתה ברשתות החברתיות. זאת, נוכח גל הפיגועים הרצחני שראשיתו בפיגוע בבאר שבע, וביתר שאת לאחר שני הפיגועים בחדרה ובבני ברק. מדובר בתופעה שהולכת וגוברת בימים האחרונים שבה אזרחים ערבים ישראלים ולא רק, מסיתים לרצח יהודים ולפעולות נוספות כמו הפיגועים האחרונים.

במשטרה תגברו את היחידות לניטור השיח ברשתות החברתיות בדוברות המשטרה ובאגף החקירות והמודיעין.

הסתה ברשתות החברתיות. רשתות, תמונות גולשים
"פתרון זמני - טוב ככל שיהיה - לא באמת יאפשר למשטרה לפעול מול אתגרי ההווה"/תמונות גולשים, רשתות

סנ"צ ברוך הוניג, דובר המפכ"ל וראש מדור דיגיטל בדוברות המשטרה אומר לוואלה!: "משטרת ישראל פועלת בזירה נוספת ומרכזית שיש בה הסתה מסוכנת שאנחנו חייבים להתמודד איתה לא רק ברחוב אלא גם ברשתות החברתיות".

"כל פוסט כזה של קריאה לאלימות ולרצח אזרחים יכול להגיע לאלפי אנשים ברשת ולהשפיע בסוף על המחבל הפוטנציאלי שייצא לבצע פיגוע בהשראת הפיגועים האחרונים ובעידוד הקריאות ברשת. אנחנו פועלים יחד עם החברות הגדולות, פייסבוק, טוויטר, טיק טוק בכדי לנסות ולצמצם את העלאת התכנים והפצתם ומול שאר ארגוני הביטחון בכדי לעצור ולחקור את המסיתים. הציבור שנחשף להסתה כזו ברשת מוזמן לשלוח לנו צילום מסך או קישור של הפוסט ברשתות החברתיות של המשטרה ואני מבטיח שכל פנייה תטופל".

גם באירועי שומר החומות נרשמה הסתה ברשתות החברתיות, כזו שכוונה גם לשוטרים מוסלמים ודרוזים שפעלו בפרעות. גם שם המשטרה פעלה לאיתור המסיתים ולאבטחת השוטרים שחלקם היו מאוימים.

הסתה ברשתות החברתיות. רשתות, תמונות גולשים
"פועלים יחד עם החברות הגדולות"/תמונות גולשים, רשתות

זו עוד זירה שהמשטרה פועלת בה לצד מגוון משימות. היום במשטרה הדגישו שחייבים לחזק אותה כעת בכ-4,000 שוטרים. זו דרישה של מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי מלפני שנה ובמשטרה מבקשים להוציא את התכנית לפועל לאור הפיגועים האחרונים. רק חיזוק המשטרה באופן משמעותי וקבוע תביא לשיפור הביטחון של אזרחי ישראל אומרים לנו במשטרה ומוסיפים שכל פתרון זמני - טוב ככל שיהיה - לא באמת יאפשר למשטרה לפעול מול אתגרי ההווה ולהתכונן לאתגרי העתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully