וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רואים את הלבן שבעיניים: זה הכוח שחיסל את שלושת המחבלים בג'נין

עודכן לאחרונה: 2.4.2022 / 11:13

הכוח שהוביל את חיסול חוליית הטרור, צוות לוחמי "טקילה" בימ"מ, לוכדים מחבלים בזמן אמת, תוך סכנה ודאית ומטווח קרוב ביותר. האתגר של הכוח הוא לא רק איתור המחבלים - אלא דיוק הירי לעברם בכדי למנוע פגיעה בבלתי מעורבים, תוך שהוא חשוף לירי בטווח אפס

פעילות כוחות הביטחון בג'נין. 2 באפריל 2022/סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

כוח "טקילה" של שב"כ והימ"מ, שהוביל את המבצע הלילה (שבת) בו נהרגו שלושה מחבלים ליד ג'נין, הוא כוח שתפקידו ללכוד מחבלים בזמן אמת, תוך סכנה וודאית ומטווח קרוב ביותר אליהם. במבצע היום הוכיח שוב הכוח את עוצמתו ויעילותו בסיכול פיגועים.

מדובר בכוח לוחמים של הימ"מ שמופעל על ידי מודיעין מדויק של שב"כ ומטרתו לבצע מרדף אחר מחבלים חמושים בדרכם לבצע פיגוע. הלוחמים מוכנים לרגע ההיתקלות בידיעה שייתכן והמחבלים יפתחו לעברם באש מטווח אפס או אפילו יפעילו לעברם מטעני חבלה. בשיאה של האינתיפאדה השנייה התמודדו כוחות טקילה של שב"כ וימ"מ עם מחבלים מתאבדי שפוצצו חגורות נפץ.

פעילות יחידת ימ"מ בתקופת הקורונה, נובמבר 2020. דוברות משטרת ישראל
פעילות מבצעית של יחידת ימ"מ/דוברות משטרת ישראל
כוחות צה"ל בפשיטה באזור ג'נין אחרי הפיגוע בבני ברק, 30 במרץ 2022. רויטרס
כוחות צה"ל בפשיטה באזור ג'נין אחרי הפיגוע בבני ברק, השבוע/רויטרס

הלילה שוב חדר הפיקוד של שב"כ למבצעים מיוחדים וכוח ימ"מ במרדף ויירוט החוליה באזור נפת ג'נין. האתגר של הכוח בשטח הוא לא רק לאתר את המכונית הנמלטת ובה המחבלים אלא לדייק את הירי, למנוע פגיעה בבלתי מעורבים תוך כדי שהם חשופים בטווח אפס לירי או מטענים שיפעילו המחבלים.

במבצע הלילה חיסלו לוחמי היחידה ללוחמה בטרור של המשטרה שלושה מחבלים באזור בין ג'נין לטול כרם, במבצע משותף עם שב"כ ולוחמי צה"ל. במהלך קרב היריות נפצעו ארבעה לוחמי ימ"מ, שלושה באורח קל ולוחם נוסף באורח קשה. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים רמב"ם שבחיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully