וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: "סיכלנו פצצה מתקתקת, יש עוד הרבה בדרך"

יואב איתיאל, ברק רביד ושלומי הלר

עודכן לאחרונה: 2.4.2022 / 21:00

ראש הממשלה קיים דיון עם ראש השב"כ ועם ראשי האגפים. "בשעה זאת אנחנו פועלים כדי למנוע את הניסיונות הנוספים", אמר בנט בפתח הדיון. הוא שלח איחולי החלמה לפצועים. מפכ"ל המשטרה הגיע לבקר את פצועי הימ"מ בבית החולים רמב"ם: "החולייה הייתה בדרך לפיגוע בתוך ישראל"

בווידאו: מפכ"ל המשטרה רב ניצב קובי שבתאי מבקר את הפצועים מהתקרית בג’נין/צילום: יואב איתיאל

ראש הממשלה נפתלי בנט קיים הערב (שבת) דיון עם ראש השב"כ ועם ראשי האגפים של שירות הביטחון הכללי. הדיון התקיים ביום שלאחר הפעולה שביצעו הימ"מ בשילוב עם הצבא והשב"כ לחיסול חוליית מחבלים שהייתה בדרך לפיגוע בישראל.

בפתח הדיון אמר בנט: "אנחנו בעיצומו של מאמץ משותף, של כל כוחות הביטחון, לעצור את רצף הפיגועים האחרונים ולהשיב את הביטחון לאזרחי ישראל. במהלך השבת - שב"כ, המשטרה, ימ"מ וצה"ל סיכלו פצצה מתקתקת של פיגוע בדרך, אך אנחנו בהחלט מניחים שיהיו עוד הרבה ניסיונות ואנחנו בשעות אלה פועלים כדי למנוע גם אותם".

ראש הממשלה מסר איחולי החלמה מהירה לפצועים. "לפני מספר חודשים פגשתי את סגן-ניצב ש' בבסיס הימ"מ", סיפר בנט, "ומדובר על אחד מטובי מפקדי השדה של מדינת ישראל. במוצאי השבת דיברתי עם מפקד הימ"מ שתיאר לי את פרטי האירוע".

בווידאו: ביקור פכ"ל המשטרה בבית החולים רמב"ם/קרדיט: משטרת ישראל

ראש הממשלה אמר כי המטרה היא לבלום את המחבלים, היכן שהם נמצאים - רצוי בשלבי תכנון, ואם לא אז בשלבי ביצוע או ממש בזירה. לדבריו, משום כך דואגת הממשלה שבמקביל לפעולות היזומות בשטח, יהיו יותר כוחות פרוסים ברחבי הארץ "כדי לגדוע את הגל הזה בתחילתו". לדבריו, המשטרה ערוכה במתכונת מורחבת, והצבא מתגבר אותה ברחובות "המטרה שלנו היא לקיים חיי שגרה, תוך ערנות אזרחית ופעולות נחרצות של כוחות הביטחון", אמר בנט.

ראש הממשלה הוסיף: "טרור הוא לא דבר חדש. פעם זה חמאס, פעם זה ג'יהאד איסלאמי, הפעם יש מעורבות מסוימת של דאע"ש. הטרור והאלימות לא הזיזו אותנו בעבר. להיפך, הם איחדו אותנו וחישלו אותנו, וגרמו לנו להיאחז פה בארץ שלנו ולהגן על המדינה שלנו בכל הכוח, ביחד. אנחנו נעבור גם את התקופה הקשה הזאת".

עוד בוואלה!

המחבלים שחוסלו בג'נין תכננו לירות על כלי רכב ישראליים בגדה

לכתבה המלאה

"לוחם עתיר זכויות"

סגן ניצב ש', המאושפז במצב קשה ברמב"ם במחלקת טיפול נמרץ, מתואר על ידי הימ"מ כ"לוחם עתיר זכויות". המנהל התורן של בית החולים, ד"ר גידי ברגר, עדכן הערב לגבי מצבו ואמר כי "אתמול הגיעו לבית החולים ארבעה פצועים. שניים מהם פצועים קל, נבדקו ושוחררו אתמול בערב. השניים האחרים נשארו לאשפוז, אחד מהם עם פגיעה בפלג גוף עליון. הוא נלקח לחדר הניתוח להשתלט על דימום, וחזר לאשפוז בטיפול נמרץ כללי, כשהוא מורדם ומונשם. אנחנו צופים שיפור כבר בימים הקרובים".

הלוחם השני מאושפז במערך הכירורגי עם פציעת קרסול, מצבו קל ובית החולים צופה שהוא ישתחרר מבית החולים כבר מחר.

המפכ"ל קובי שבתאי ביקר את קצין הימ"מ שנפצע בפעילות בג'נין, 2 באפריל 2022. דוברות משטרת ישראל
מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי בביקור אצל לוחם הימ"מ הפצוע, 2 באפריל 2022/דוברות משטרת ישראל

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי הגיע אחר הצהריים לבקר את הפצועים. לאחר הביקור הוא אמר כי חוליית מחבלים שחוסלה, הייתה בדרך לפיגוע בשטח מדינת ישראל. "זה הזמן להגיד מילה טובה לשירות הביטחון הכללי על עבודה יוצאת דופן בסיכול של פיגועי טרור בתקופה האחרונה יחד עם צה"ל ומשטרת ישראל", אמר שבתאי. לדבריו, מדובר בשילוב מערכתי שבו מביא כל אחד מהגורמים השותפים את יתרונו. "הבוקר זה הגיע לשיא בעוד פעילות מדויקת של הימ"מ", הוסיף המפכ"ל, "והכוונה של השב"כ עם המעטפת הצה"לית ובסופו של דבר חוליה שהייתה בדרך לפיגוע חוסלה בדרך".

המפכ"ל הוסיף כי יש עוד לא מעט פעילויות שמבוצעות בימים האחרונים בצורה אינטנסיבית. שב"כ מוביל אותן, צהל נותן גיבוי ומעטפת ומשטרת ישראל משולבת. משטרת ישראל פרוסה בכל המדינה מקצה לקצה משתדלים להיות בכל מקום בכל נקודת זמן ולתת מענה ולשפר את תחושת הביטחון", סיכם שבתאי.

בעת ביקורו אצל הלוחם שנפצע בקרסולו, שוחח איתו המפכ"ל על מהלך האירוע. "זה התפקיד, זו העבודה", אמר הלוחם למפכ"ל. "אני שמח שזה עליי ולא בישראל, כי חד משמעית, אם הם היו עוברים אותנו, הם היו מגיעים לישראל ועושים פיגוע. זה ברור לכולנו", אמר הלוחם.

בווידאו:המפכ"ל ומפקד הימ"מ ביקרו בבית החולים רמב"ם בו מאושפז קצין הימ"מ הפצוע/צילום: יואב איתיאל

במהלך השבת ערך שר הביטחון חיתוך מצב בהשתתפות הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, ראש השב"כ רונן בר, ראש אמ"ץ אלוף עודד בסיוק, ראש אמ"ן אלוף אהרון חליוה, מתאם הפעולות בשטחים אלוף רסאן עליאן וראש האגף המדיני-ביטחוני תא"ל (מיל') דרור שלום.

בסיום הערכת המצב כתב שר הביטחון גנץ: "אני מבקש לשבח את לוחמי הימ"מ, צה"ל והשב"כ שפעלו לפנות בוקר באומץ ובנחישות לסכל את חוליית המחבלים בשומרון שתכננה פיגוע. במבצע נפגע מירי ש', מפקד פלגה נועז שזכיתי לפגוש בסיור שערכתי בימ"מ. ש' ניצח במאות היתקלויות וקרבות - ואני מתפלל להחלמתו ורפואתו".

עוד הוסיף גנץ: "אנחנו ממשיכים כל הזמן בעבודה מסביב לשעון - בהגנה, בהתקפה ובמודיעין איכותי כדי להגן על אזרחי ישראל בכל הזירות. לא נעצור ולא נחסוך אף מאמץ מבצעי כדי להביא שקט וביטחון".

ד"ר גידי ברגר, מנהל תורן בבית החולים רמב"ם, מעדכן על מצבו של לוחם הימ"מ הפצוע סגן ניצב ש', 2 באפריל 2022. יואב איתיאל
ד"ר גידי ברגר מעדכן לגבי מצבו של סגן ניצב ש', 2 באפריל 2022/יואב איתיאל

סגן ניצב ש', לוחם ומפקד ותיק ומעוטר ביחידה, משרת בה למעלה מ-20 שנה. הוא השתתף במרוצת השנים בעשרות פעילויות וסיכולים משמעותיים שמנעו פיגועים רבים כנגד כוחות הביטחון ואזרחי המדינה, לרבות לכידות המחבלים שרצחו את דביר שורק ז"ל ותפיסת האסירים המחבלים שברחו מכלא גלבוע.

הבוקר, הגיע מפקד משמר הגבול ניצב אמיר כהן לבית החולים רמב"ם וביקר את הפצועים: "מדובר בפעולה אמיצה ומקצועית של הלוחמים שעל פי הכוונה מדויקת של השב"כ הגיעו אל חוליית המחבלים החמושה ובקרב יריות ניטרלו את שלושת המחבלים", אמר כהן. "אני מאחל החלמה מהירה לפצועים שפעלו באירוע. לוחמי משמר הגבול והיחידות המיוחדות בחיל, ובהן הימ"מ, פועלים מדי יום לסיכול הטרור בחצר הבית של המחבלים וזאת לצד הפעילות הביטחונית השוטפת שהלוחמים מבצעים 24/7 בתחום הבט"פ בישראל. נמשיך לפעול בכוחות גדולים וחזקים בכדי לתת ביטחון לאזרחי מדינת ישראל".


שני הלוחמים שהשתתפו במבצע ונפצעו שייכים ליחידת טקילה, כוח שתפקידו ללכוד מחבלים בזמן אמת, תוך סכנה וודאית ומטווח קרוב ביותר אליהם. הכוח מופעל על ידי מודיעין מדויק של שב"כ ומטרתו לבצע מרדף אחר מחבלים חמושים בדרכם לבצע פיגוע. הלוחמים מוכנים לרגע ההיתקלות בידיעה שייתכן והמחבלים יפתחו לעברם באש מטווח אפס או אפילו יפעילו לעברם מטעני חבלה.

הכוח חיסל חולייה שהייתה מעורבת בפעילות טרור נגד כוחות הביטחון בתקופה האחרונה, ולפי לדברי גורמי ביטחון, שב"כ סיפק מידע מודיעיני מדויק על כוונתה לבצע פיגוע גדול. החולייה, שאינה משויכת לארגון מסוים, הוגדרה על ידי כוחות הביטחון כ"פצצה מתקתקת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully