וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט: "כל מי שיש לו רשיון לנשק - זה הזמן לשאת אותו"

עודכן לאחרונה: 30.3.2022 / 20:09

יממה לאחר הפיגוע הרצחני בבני ברק, נשא ראש הממשלה הצהרה בה הפציר באזרחים לשאת איתם את נשקם. הוא הוסיף כי מעתה חיילים מרובאי 03 ומעלה ייצאו מהבסיסים עם הנשק. "הנחיתי ליצור מגע עם כל מי שהיה לו אי פעם קשר לדאעש", הוסיף בנט בתגובה לפיגועים הקודמים בב"ש ובחדרה

בנט: מי שיש לו רישיון לנשק זה הזמן לשאת אותו/קרדיט: לע"מ

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר היום (רביעי) כי הוא ממליץ לכל מי שיש לו רישיון לנשק - לשאת אותו. זאת, בתגובה לגל הפיגועים הרצחני שפוקד את ישראל זה כשבוע. הוא הוסיף כי מעתה, חיילים בסדיר, בקבע ובמילואים, מרובאי 03 ומעלה, ייצאו מהבסיסים הביתה עם הנשק. "אנחנו גם בוחנים מסגרת גדולה יותר לשילוב מתנדבים, אזרחים שרוצים לעזור ולסייע", אמר בנט.

בהצהרה מצולמת שנשא מביתו בה הוא נמצא בבידוד לאחר שנמצא מאומת לקורונה, הצהיר בנט כי הנחה ליצור מגע עם כל מי שהיה לו אי פעם קשר לדאעש. "פשוט להגיע לאנשים האלה ולבצע מולם כל פעולה נדרשת, כולל מעצר מנע". בשעה זו מתכנסים שרי הקבינט המדיני-בטחוני לדון בהסלמה.

הצהרת בנט. לע"מ, צילום מסך
הצהרת בנט, היום/צילום מסך, לע"מ

בתוך כך, שר הביטחון בני גנץ הנחה היום להיערך לסיוע למשטרה, בעקבות גל הפיגועים בחודש האחרון, שבמהלכו נרצחו 11 בני אדם - חמישה מהם נרצחו אמש בבני ברק. "אנחנו נוקטים בצעדים הגנתיים והתקפיים בכדי למנוע את הפיגועים הבאים ככל שרק ניתן", אמר. "אם יהיה בכך צורך - נגייס באופן מיידי אלפי חיילי מילואים שיציפו את הרחובות".

בנוסף, גנץ חתם על צווי מעצר מנהלי לשני פעילי חמאס ישראלים ממזרח ירושלים, שהתקבל לגביהם מידע על פעילות אלימה שבכוונתם לקדם ועל מסוכנותם לביטחון המדינה.

בד בבד, השר לביטחון הפנים עמר בר-לב קרא לאזרחים להתנדב למשמר האזרחי והכריז על גיוס מידי של פלוגות מילואים של מג"ב לטובת תגבור המשטרה. עוד הוסיף כי 300 לוחמי מג"ב בסדיר יגויסו לשירות קבע, לצד מאות מתנדבי מג"ב ומאות לוחמי צה"ל שיצורפו ליחידות המשטרה הקיימות. "אני קורא לאזרחים שאכפת להם ורוצים לקחת חלק במאמץ לבוא ולהתנדב", אמר בר-לב.

זירת האירוע בבני ברק. ראובן קסטרו
זירת האירוע בבני ברק/ראובן קסטרו

בחודש האחרון אירעו ברחבי הארץ עשרה פיגועים, שגבו את חייהם של 11 בני אדם. אמש חמישה נרצחו בפיגוע ירי בבני ברק. ביום ראשון, שני שוטרי מג"ב בני 19 נרצחו בפיגוע ירי בחדרה. בשבוע שעבר, ארבעה ישראלים נרצחו בבאר שבע. בעקבות גל הטרור, יו"ר הכנסת מיקי לוי יכנס את המליאה לדיון חירום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully