וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטר בעט בעצור ערבי בירושלים ללא סיבה. השופט בחר לא להרשיע אותו

עודכן לאחרונה: 3.4.2022 / 9:53

חרף "חוסר נוחותו" מכך, שופט שלום קיבל את הסדרה הטיעון במשפטו של גיל זקן, שוטר שהואשם שתקף צעיר ערבי בבירה ביום הראשון של מבצע "שומר החומות" - והטיל עליו רק התחייבות בסך 2,000 שקלים שלא לעבור כל עבירת אלימות למשך שנה. "קשה ליישב זאת עם המעשה", הודה השופט

בווידאו: עצורים בעימותים בירושלים/מערכת וואלה!

בית משפט השלום בירושלים נמנע מלהרשיע את גיל זקן, שוטר מימ"ר ירושלים, שהואשם בתקיפת צעיר ערבי במרכז העיר. במסגרת הסדר הטיעון, הוטלה עליו התחייבות בסך 2,000 שקלים שלא לעבור כל עבירת אלימות למשך שנה מהיום (רביעי).

על פי כתב האישום שהוגש על ידי המחלקה לחקירות שוטרים לבית משפט השלום בירושלים, ביומו הראשון של מבצע "שומר החומות" והעימותים האלימים בין יהודים וערבים בערים המעורבות, הוזעקו שוטרים מימ"ר ירושלים ובם זקן לחיפוש במרכז העיר, בעקבות דיווח על "שני בני מיעוטים האוחזים בגרזנים שמתכננים לפגוע ביהודים".

משרד מח"ש, ירושלים 2 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
משרדי המחלקה לחקירות שוטרים/ראובן קסטרו

במהלך מעצר החשודים - שני צעירים ערבים, תושבי מזרח ירושלים - התפתח עימות פיזי בין הצדדים, אשר בסיומו השתלטו השוטרים על השניים ואזקו אותם תוך שהם מכופפים כלפי מטה. או אז, ללא כל סיבה, בעט השוטר בחוזקה באמת ידו של המתלונן. לאחר התקיפה, רשם השוטר בדוח הפעולה כי בעט בו מאחר והבחין בתנועה מהירה של ידו של המתלונן וחשש כי הוא מתכוון להוציא כלי נשק, זאת אף שלא בוצעה שום פעולה כזו מצודו של המתלונן.

"מדובר בהסדר מקל מאוד, שהרי למעשה האירוע מסתיים ללא כל תוצאה עונשית וקשה ליישב זאת עם מעשיו של הנאשם", כתב שופט השלום ירון מינטקביץ בהחלטתו. "חרף חוסר נוחותי ממנה", הודה השופט בהחלטתו, הוא קיבל את הסדר הטיעון מבלי להרשיעו. עוד ציין השופט כי "האירוע היה בתחילתו של מבצע 'שומר החומות' וכי בהגיעו למקום הוא פעל תחת החשש שמדובר בניסיון פיגוע".

עוד בוואלה!

"נתנו מכות רצח והוציאו זעם על המפגינים": האלימות המשטרתית המטרידה בירושלים

לכתבה המלאה

במסגרת הצגת הסדר הטיעון בפני בית המשפט, טענה נציגת מח"ש כי "בדרך כלל היא רואה בחומרה רבה עבירות של שימוש בכוח מצד שוטרים", אך הסבירה כי לתיק הזה "נסיבות ייחודיות וחריגות". במסגרת השיקולים והאיזונים שפירטה, בהם העובדה שלשוטר אין רישום פלילי קודם, היא אמרה כי היא סבורה שהעונש "הולם", כלשונה. "אנו רואים חשיבות בלקיחת האחריות של הנאשם, ומזכירים כי מדובר במכה אחת שלא גרמה נזק. לכן אנו סבורים שהעונש לו אנו עותרים הוא חריג ומקל", סיכמה.

סנגורו של השוטר, עו"ד איציק כהן, בירך על ההחלטה. "לנוכח הנסיבות החריגות בתיק הזה הסכימה המאשימה שהרישום ימחק והתיק ייסגר בהסדר מותנה. הנאשם נעדר עבר פלילי, משרת במפלג בילוש בירושלים, וננקטו נגדו הליכים מנהליים בעקבות התיק. חשש לפיטורין קיים, וטרם התקבלה החלטה בשימוע שנערך לו", אמר. "מדובר ביום קשה מאוד שעבר על כוחות המשטרה בירושלים ועל הנאשם, שהיה חריג בכל קנה מידה. השוטרים רצו מאירוע לאירוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully