וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישה שנעצרה טוענת: "שוטר הכניס לי יד לתחתונים כדי להוציא את הנייד - לעיני ילדיי"

עודכן לאחרונה: 11.8.2021 / 8:28

תושבת ירושלים נלקחה יחד עם ילדיה לתחנת המשטרה, בעקבות דיווח על אלימות. לטענתה, לאחר שסירבה להעביר את הטלפון הנייד שלה, אחד השוטרים תחב לה יד מתחת למכנסה. בתה הבכורה לוואלה!: "האחים שלי לא מפסיקים לבכות, איבדתי את האמון במשטרה"

ר', תושבת ירושלים ואם לחמישה בת 43, נעצרה אתמול (שני) בעקבות דיווח למשטרה על אירוע אלימות בין בני זוג והובאה יחד עם ילדיה לתחנת המשטרה. לטענתה, עם הגעתה לחניית התחנה, תחב אחד השוטרים את ידו לתחתוניה בניסיון לחלץ מכשיר נייד שהחזיקה ברשותה ואותו סירבה להעביר להם.

במהלך הדיון להארכת מעצרה בבית משפט השלום בירושלים, מתח עו"ד ליאור כהנא, המייצג את החשודה מטעם הסנגוריה הציבורית, ביקורת על התנהלות המשטרה ותהה בפני הטוען המשטרתי: "אתה יכול לומר למה שוטר זכר דוחף את היד שלו לאיבר מינה של החשודה?". בתגובה, אמר נציג המשטרה רס"ב שלומי פאר כי "זה דבר שצריך להיבדק במוסדות המתאימים, כל תיק של אלימות מועבר למח"ש".

החלטה נוספת המעוררת תהיות על התנהלות השוטרים באירוע, הינה עיכוב שני ילדיה הקטינים של החשודה, בן 10 ו-13, והובלתם בניידת לתחנת המשטרה, כשלפי הנטען, הם היו עדים לאירוע כולו. "הילדה ראתה את כל המקרה, ואמרה 'שוטר הרג את אמא שלי', ניסיתי להרגיע אותה. הילד בן ה -13 אמר לי 'סבתא תצילי אותי, מסכנה אמא'", טענה אמה של החשודה.

תחנת המשטרה מרחב מוריה, תלפיות, ירושלים. ינואר 2016. נועם מושקוביץ
"הילד אמר: 'סבתאי תצילי אותי, מסכנה אמא'". תחנת המשטרה בירושלים/נועם מושקוביץ

בשיחה עם וואלה!, אמרה ע' בתה הבכורה כי "אחים שלי שבורי לב, הדמעות שלהם לא מפסיקות מאז המקרה. ילדים בגיל הזה לא אמורים לאבד את הביטחון שלהם בארגון הגדול ביותר במדינה ולהגיד שאין על מי לסמוך. הם עצובים כל כך ולא יכולים להוציא מהראש את המראות שראו וחוו בעצמם. איבדתי את האמון במשטרה - לוקחים את הכוח שלהם ומנצלים אותו לרעה".

בעקבות החלטת בית משפט להאריך את מעצר האם ביומיים, הוגש ערער. אך שופטת בית משפט השלום בירושלים חיה זנדברג הורתה על המשך מעצרה עד לתום החקירה, והוסיפה כי "הטענות שהעלתה החשודה הן טענות שאינן פשוטות כלל, ובדין הורה בית המשפט על העברת הנושא לבדיקת מח"ש. האירוע כולו חריג ונעשה בנוכחות הילדים על הקושי העצום הטמון בכך, מצב שבו ילד נלווה לתחנת המשטרה הוא מצב קשה וחריג ביותר".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "צר לנו על תיאור מעוות וחלקי לחלוטין של המקרה. בעקבות דיווח על אירוע אלימות בין בני זוג שוטרים הגיעו למקום. נוכח טענות על תקיפה הדדית עוכבו המעורבים לחקירה לצורך טיפול משטרתי. מבדיקה שערכנו עולה כי בתחנת המשטרה נתבקשה האישה למסור את הטלפון שברשותה, אז סירבה והחלה להשתולל, לבעוט, לדחוף ולקלל".

"נוכח התנהלותה האלימה נאלצו השוטרים לעוצרה והשוטרות שהיו במקום לקחת ממנה את הטלפון שברשותה ושאותו ניסתה להחביא, תוך שהיא ממשיכה לגדף ולהתנגד למעצר. נחסוך מציבור קוראי האתר את הקללות הגזעניות והמכוערות שהשמיעה כלפי השוטרים, זאת בנוסף להתנהגותה האלימה, וצר לנו על התנהגות פסולה זו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully