וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמשכת חקירת הקצין שנאשם מגרימת מותו של סלומון טקה: "אם היתה מגיעה ניידת, לא היינו פה"

עודכן לאחרונה: 2.2.2022 / 7:49

בדיון בביהמ"ש בחיפה הטיחה מח"ש בקצין, כי ברגע הירי הוא ניצב מול טקה בלבד, ולא מול חבורה כפי שטען. עוד נטען שהקצין - אותו חשבו הנערים למתחזה - הבטיח להמתין איתם לניידת, אולם החשיד עצמו יותר כשהתרחק מהמקום. בשבוע הבא תמשיך התביעה לחקור אותו על רגע הירי עצמו

בווידאו: קצין המשטרה הנאשם בגרימת מותו של סלומון טקה על דוכן העדות/צילום: שלומי גבאי

בסוף השבוע ימלאו שנתיים מאז הוגש כתב אישום נגד הקצין המואשם בגרימת מותו של סלומון טקה בן ה-19. היום נחקר הקצין על דוכן העדים, כרגיל תחת אבטחה כבדה. בשבוע שעבר, לאחר שתיקה של שנתיים וחצי מאז האירוע הטראגי שהתרחש ביולי 2019, דיבר הקצין לראשונה באופן פומבי אודותיו.

היום בבית משפט השלום בחיפה שוב עלה הקצין על דוכן העדים בלווי אבטחה כבדה ומול תובע מח"ש עו"ד רונן יצחק, שחקר אותו לצד תובעת מח"ש עו"ד ליאת יונניאן. אם בשבוע שעבר הוא הביא אותו להודות כי אין לו בקיאות בהוראות החוק, לפחות בכל הנוגע לתשאול וחיפוש אצל קטינים, היום הוא הוביל את הדיון לאורך שעות תוך שהוא חותר לפרק לגורמים את טענתו של הקצין לפיה "נשקפה לו סכנת חיים מול חבורה של צעירים אלימים מסוממים ושתויים". בסיכומו של היום עלה כי בסופו של דבר, ברגע האמת, ניצב הקצין החמוש מול סלומון טקה בלבד, ובספק גם נער קטין, לאחר שיתר הנוכחים נותרו מאחור או נרתעו מקריאותיו להתרחק, ומאיומי האקדח ששלף ודרך מולם.

בפתח היום התובע עבר איתו על גילאי ארבעת הילדים בגינה הציבורית באירוע המקדים, כולם בין 15-13, וסלומון טקה שלא היה נוכח, בן 19. מתשובותיו התברר כי הקצין לא זוכר את פרטי הלבוש שלהם ואף לא את צבע הכובע שחבש סלומון טקה. עוד טען הקצין כי הראה להם תעודת שוטר - על כך ניסה התובע לברר אם הציגה ממרחק ובפרק זמן שהתיר בכלל לנוכחים להבין את טיבה.

דיון הוכחות בעניינו של שוטר הנאשם בגרימת מוות ברשלנות של סלומון טקה, בית משפט השלום חיפה, 1 בפברואר 2022. יואב איתיאל
הדיון בבית המשפט, היום/יואב איתיאל

"כשאתה מתקשר 100 זה לא כמו שאתה מזמין פיצה", חזר ואמר גם היום במענה לשאלה מדוע לא הזמין ניידת, ובמקום זאת החליט לתשאל ולערוך חיפוש אצל הנערים לאחר שאשתו העלתה חשד כי הם סוחטים נער אחר. "לא עלה לי בראש לקחת פרטים שלהם ולהעביר לקצין נוער", הודה. הוא סיפר שחיפש את אותו שטר 50 השקלים, שכביכול עבר בין ידי הנערים במהלך הסחיטה, ומאמין שאם היה מוצא אותו היה "מקפיא מצב ומזעיק שוטרים".

בהמשך תיאר כיצד סלומון טקה הזדמן לזירה. לדברי הקצין, באותם רגעים הוא לא ידע מי הוא, כפי שבדיון הקודם הודה כי מעולם לא הכיר גם את הנערים איתם שוחח. התובע, עו"ד יצחק, הזכיר כי בחקירתו הראשית תיאר הקצין את טקה כ"שתוי ומסומם", וכי הודה שבשעתו לא ידע אם הנערים נמצאים תחת השפעת סמים ואלכוהול. לעומת זאת, אמר כי הריח אלכוהול בהבל פיו של טקה.

לאורך כל היום הארוך נזעק הסניגור עו"ד יאיר נדשי והעלה התנגדויות, שפעם אחר פעם דחה השופט. תובעת מח"ש, עו"ד ליאת יונניאן, שעובדת לצד עו"ד יצחק, הבטיחה לבית המשפט כי "אין מחטפים, הציטוטים עליהם נשאל הנאשם הם מדויקים מלאים ועם מראי מקום".

עוד בוואלה!

השוטר שירה בסלומון טקה מעיד לראשונה: "הייתי בסכנה, לא רציתי ששערה מראשו תיפול"

לכתבה המלאה
דיון הוכחות בעניינו של שוטר הנאשם בגרימת מוות ברשלנות של סלומון טקה, בית משפט השלום חיפה, 1 בפברואר 2022. יואב איתיאל
הדיון, היום/יואב איתיאל

הקצין אמר שאינו זוכר אם היה בכיסו כובע מצחייה של המשטרה, אולם הסכים שאם היה, היה צריך לחבוש אותו. הוא הודה שסלומון טקה אמר שבכוונתו להזמין משטרה והורה לאחד הנערים להזמין אותה. הוא התקשה להסביר מדוע החל לעזוב את הפארק אחרי שהבטיח שימתין איתם עד בואה של ניידת, "אתה מתחיל להרגיש את העליהום, לא הרגשתי בנוח", אמר. הוא סרב להודות שעזיבתו את הפארק טרם הגעת הניידת יכולה הייתה עוד להגביר את חשד הנערים בו, אולם אישר לבסוף את דברי התובע, לפיהם "אם היתה מגיעה ניידת ואם היה מגיע שוטר לא היינו פה". בנוסף, סנגורו נזעק כשהתובעת יונניאן שאלה "מה בהתנהגותו של טקה גרם לו 'למעול בתפקידו' ולנטוש את הזירה והחיפוש אצל הנערים".

דיון הוכחות בעניינו של שוטר הנאשם בגרימת מוות ברשלנות של סלומון טקה, בית משפט השלום חיפה, 1 בפברואר 2022. יואב איתיאל
הדיון, היום/יואב איתיאל

אחרי ההפסקה השמיע התובע הקלטה של שיחה שערך הקצין מהשטח עם גורם במשטרה, ככל הנראה אחד ממפקדיו, שמנסה לברר "למה ניגשת אליהם בכלל". התובע הפנה את הקצין לתשובותיו בחקירות, אז ענה "ראיתי שאין לי פה יותר מדי, ראיתי שאין פה עניין". בכך גרם לו להודות כי לא עזב את הפארק בשל איומים עליו - כיוון שגם לשיטתו, האיומים עליו החלו רק אחרי שיצא מהגינה אל הכביש.

"אין מניעה לצלם שוטר", הודה הקצין במענה לשאלה של התובע, והודה שבנקודה זו "האיום" שיצלמו אותו ויעלו לרשת לא היווה הפרעה לעבודתו. "קללות אינן איום", אישר בנוסף, אך הזכיר ש"איימו שיביאו אנשים מהדרום ומנצרת".

החקירה הגיעה לרגעיה הקריטיים כאשר תיאר הקצין את הרגע בו הוציא את האקדח. "הוצאתי את האקדח, דרכתי אותו, הרמתי יד להגן על עצמי מאבנים, ועם היד האוחזת באקדח סימנתי להם 'תתרחקו', אבל הם צמצמו טווח. יריתי והתקשרתי 100". הוא ביקש להדגיש שחלפו מספר שניות מרגע השליפה של הנשק ועד הירי. הוא לא זכר אם בשניות אלה הושלכו עליו אבנים.

השופט זיאד פלאש בדיון הוכחות בעניינו של שוטר הנאשם בגרימת מוות ברשלנות של סלומון טקה, בית משפט השלום חיפה, 1 בפברואר 2022. יואב איתיאל
השופט זאיד פלאח, בדיון/יואב איתיאל

הקצין התקשה לומר כמה צעירים ניצבו מולו, אם היו שלושה או ארבעה. לדבריו, זכר אחד מהם אותו כינה "קטנצ'יק", אך לא זכר מה עשה כל אחד. הוא סיפר שלא יכול היה לשמור על קשר עין מלא כי עקב בעיניו אחר קנה האקדח שלו, אותו טען ודרך. תוך שהחקירה התקדמה הסתבר ש"הקטנצ'יק" נרתע מקריאתו או מהנשק שנדרך, ו"התחבא" מאחורי מכונית חונה. בשלב זה נשאר הקצין המאוים מול שניים.

התובע שאל עוד, "אמרת שכל אחד מהם שהיה מולך היווה סכנת חיים - 'או שאתה בהלוויה או שמי שמולך בהלוויה'". הקצין ציין שוב ושוב שאינו זוכר או שאינו מבין את השאלה. התובע גם הציג סרטון בו נראה נער אחד בורח, במטרה לכוון לכך שקצין המשטרה עמד באותם רגעים לבד מול סלומון טקה, ואולי לצד נער נוסף אחד בלבד. "איך זה שבחקירה הראשית לא טענת מול סנגורך יותר מפעם כי אינך זוכר, ואילו היום פעם אחר פעם אתה טוען שאינך זוכר?", הקשה התובע. "אין לי איך להסביר את זה", ענה לו הקצין.

כמו בשבוע שעבר, גם בדיון זה נכחו באולם המלא אמו ואביו של סלומון טקה, קרובים ומקורבים, פעילים וכן סנ"צ אריה דורון, ראש מדור קשרי קהילה ליוצאי אתיופיה במשטרת ישראל ועו"ד אסי פיסו המייצג את משפחת טקה מטעם פרוייקט סנ"ה של משרד המשפטים.

בשבוע הבא צפויה התביעה לחקור את הקצין לעומק אודות אותן שניות של הירי. בנוסף, השופט זאיד פלאח הודיע שייתכן ויקיים סיור נוסף בשטח כדי לשחזר את האירוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully