וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדר המדרגות, דרך מסע הרצח ועד הקרב עם השוטרים: הפיגוע בבני ברק דקה אחר דקה

עודכן לאחרונה: 30.3.2022 / 8:37

מצלמות אבטחה שהוצבו בעיר בני ברק וכן מצלמות טלפונים ניידים של עוברי אורח תיעדו את הפיגוע הרצחני בעיר. מהרגע בו ירד המחבל מהרכב עמו הגיע למסע הרצח בלב בני ברק ועד ההשתלטות עליו. כך נראו רגעי האימה

בווידאו: פיגוע בבני ברק - 5 בני אדם נרצחו/צילום: ניב אהרונסון, יותם רונן, אורן ורוני מיילי ותיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים, עריכה: אביעד בללי

מצלמות אבטחה שהוצבו בעיר בני ברק וכן מצלמות טלפונים ניידים של עוברי אורח תיעדו אמש (שלישי) את הפיגוע הרצחני בעיר. מהרגע בו ירד המחבל מהרכב עמו הגיע למסע הרצח בלב בני ברק ועד ההשתלטות עליו. כך נראו רגעי האימה דקה אחר דקה:

בשעה 19:57 המחבל, דיא חמארשה, תושב הכפר יעבד שבאזור ג'נין, נצפה מגיע לרחוב ז'בוטינסקי פינת ביאליק בבני ברק עם רכבו. הוא חונה אותו סמוך לדירתו של תושב העיר רוני מיילי ונכנס לחדר המדרגות של הבניין.

דקה לאחר מכן, בשעה 19:58, הוא מתחיל את מסע הרצח ופותח בירי באמצעות רובה M-16 תוך כדי ריצה לעבר רוכב אופניים חשמליים שעובר ברחוב. בתיעוד מצלמת אבטחה ניתן לראות את הרוכב ממשיך בנסיעה ומתרסק על הכביש.

מפת הפיגוע בבני ברק. מעריב, מרכז מיפוי ישראל, ראובן קסטרו
מפת הפיגוע בבני ברק/ראובן קסטרו, מעריב, מרכז מיפוי ישראל
הותר לפרסום: השוטר שנרצח בפיגוע הערב בבני ברק הוא אמיר חורי ז"ל, בן 32 מנוף הגליל. דוברות המשטרה, אתר רשמי
אמיר חורי, השוטר שנהרג בפיגוע בבני ברק/אתר רשמי, דוברות המשטרה

המחבל המשיך בתנועה ובשעה 20:00 מגיע למכולת ברחוב ביאליק. הוא יורה למוות בשני בני אדם שיושבים בכניסה למכולת, רץ הלוך ושוב ויורה באחד מהם פעם נוספת ומבצע למעשה וידוא הריגה. גם רגע זה תועד במצלמות אבטחה.

כעבור דקה, בשעה 20:01, את הפנייה לרחוב ביאליק עובר יעקב שלום שנוהג ברכבו. חמארשה מזהה אותו וקורא לו "עמוד" בניסיון לעצור את הרכב. הוא פותח לעברו באש ורוצח אותו.

בשעה 20:03 המחבל ממשיך במסע הירי ופונה שמאלה לעבר רחוב השניים פינת רחוב הרצל. שם הוא יורה למוות באדם נוסף - הרב אבישי יחזקאל.

20:05 סיום האירוע. שני שוטרים רכובים על אופנוע מסתערים על המחבל ברחוב הרצל. אחד מהם, אמיר חורי, נפגע מהירי ונהרג - והרג את המחבל.

הרב אבישי יחזקאל. 30 במרץ 2022. לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
הרב אבישי יחזקאל, נהרג בפיגוע בבני ברק/אתר רשמי, לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

יעקב שלום, תושב בני ברק, הותיר אחריו חמישה יתומים. הרב אבישי יחזקאל, נרצח אף הוא בפיגוע והשאיר אחריו אלמנה ובן שנתיים. סך הכל חמישה בני אדם נרצחו בפיגוע הירי בשתי זירות לפחות בבני ברק. שמם של שני ההרוגים הנוספים טרם הותר לפרסום.

תיעוד: המחבל עומד ברחוב ויורה לכל עבר

בווידאו: תיעוד הפיגוע בבני ברק - המחבל עומד באמצע הרחוב ויורה לכל עבר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים
יעקב שלום ואמיר חורי , שניים מההרוגים בפיגוע בבני ברק. לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
יעקב שלום, נרצח בפיגוע בבני ברק/אתר רשמי, לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

המחבל דיא חמארשה בן ה-26 הוא תושב הכפר יעבד שבאזור ג'נין, שריצה בעבר עונש מאסר בן חצי שנה בישראל בגין חברות בארגון טרור וסחר בנשק, והשתחרר בשנת 2015. לפי גורם ביטחוני, הוא נמנה על שורות ארגון פת"ח. בצה"ל ובמשטרה לא שוללים את החשד שסייע לו מחבל נוסף, שייתכן ונמלט כעת בחזרה לשטחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully