וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באמ"ן בודקים אם המחבלים קיבלו הוראות מחו"ל; חמישה נעצרו בעקבות הפיגוע

עודכן לאחרונה: 28.3.2022 / 12:18

בבוקר ששאחרי הפיגוע הקטלני בחדרה, במערכת הביטחון דנים אם לנקוט אמצעים חריגים או להשתדל לשמור על השגרה, כשחודש הרמדאן בפתח. גורם ביטחוני: לא היו התרעות, הקשב היה לאזורים אחרים. מאות שוטרים ולוחמי מג"ב נפרסו בערים

בווידאו: תיעוד פיגוע הירי בחדרה/צילום: שלומי גבאי, יואב איתיאל, דוברות משטרת ישראל ותיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

בבוקר שאחרי הפיגוע הקטלני בחדרה, בו נרצחו שני לוחמי מג"ב, במערכת הביטחון וגופי אכיפת החוק דנים בצעדים הבאים, כשעל הפרק התלבטות האם לנקוט בצעדים חריגים - או להתאמץ לשמור על השגרה, כחודש הרמדאן בפתח.

שר הביטחון בני גנץ כינס הבוקר דיון עם גורמים ביטחוניים בכירים, והסיומה "הנחה על תגבור פעילות מודיעינית ואופרטיבית בין-ארגונית והעלאת הדריכות ופעילות הסיכול בכלל הגזרות", כפי שנמסר מלשכתו. בהמשך יתקיים דיון נוסף שיכנס ראש הממשלה נפתלי בנט.

גורמי ביטחון מודים הבוקר כי "לא היו התרעות לפיגועים על ידי ערביי ישראל בעורף המדינה. רוב תשומת הלב והקשב לקראת ציון יום האדמה וחג הרמדאן היו סביב ירושלים, קו התפר ושטחי יהודה ושומרון ולא חשש לפיגועים בעורף המדינה על ידי ערביי ישראל".

עוד הוסיפו גורמי הביטחון כי יש קריאות בתוך המערכת לזמן לחקירה את כל מי שהיה במעורבות כזו או אחרת עם ארגון דאעש מקרב ערביי ישראל בעשור האחרון כדי לשלול אפשרות של כוונות או לפחות להרגיע את השטח. בשלב הזה אין אישור לכך. הצעד הזה מחייב התגייסות כללית של מערכת הביטחון.

זירת הפיגוע ירי בחדרה בו  שניים נרצחו  ועוד ארבעה נפצעו , זירת האירוע 28 במרץ 2022. גילי יערי/פלאש90, אתר רשמי
זירת הפיגוע בחדרה, אמש/אתר רשמי, גילי יערי/פלאש90
נשקים מזירת הפיגוע בחדרה נתפסו באום אל פחם. דוברות משטרת ישראל
נשקים שנמצאו באום אל פחם, היום/דוברות משטרת ישראל

מקורות אומרים כי באגף המודיעין של צה"ל מפעילים מאמץ חריג ביותר באיסוף מידע על פעילות דאעש במזרח התיכון, כמו גם בשטחים, כדי לנטר פעילות חריגה, להבין אם יש קשר בין הפיגוע בחדרה וזה שאירע בבאר שבע, האם הם קשורים בפקודה שניתנה מחו"ל, והאם יש סימנים לפיגועים נוספים.

ראש הממשלה נפתלי בנט, שספד הבוקר ללוחמים שנהרגו, הזהיר כי "פיגוע שני של תומכי דאעש בתוך ישראל, מחייב את כוחות הביטחון להסתגלות מהירה לאיום החדש. וכך נעשה. אני קורא לאזרחים להמשיך לגלות עירנות. יחד, נוכל גם לאויב הזה".

עוד בוואלה!

ירידת המחבלים מהרכב, הירי הקטלני - והסתערות המסתערבים: הפיגוע בחדרה - דקה אחר דקה

לכתבה המלאה

כוחות ביטחון גדולים נכנסו הלילה לאום אל פחם, בה התגוררו שני המחבלים. בסך הכול, חמישה בני אדם נעצרו, משם שלושה מאום אל פחם. אחד מהם הוא קרוב משפחתו של אחד המחבלים. גם חלקי נשק נמצאו בבתי המחבלים עצמם. העצורים יובאו הבוקר לדיון בהארכת מעצרם. ככל הנראה, צפויים מעצרים נוספים.

במקביל, מאות שוטרי מחוז חוף יחד עם לוחמי מג"ב נערכו בערי אזור, והקימו מחסומים. הכוחות ישאפו להגביר את נוכחותם במרכזי הערים ובמוקדים הומי קהל.

יזן פלאח ושיראל אבוקרט, לוחמי מג"ב שנרצחו בפיגוע בחדרה. דוברות משטרת ישראל
לוחמי מג"ב יזן פלאח ושיראל אבוקרט שנרצחו בפיגוע בחדרה/דוברות משטרת ישראל

יזן פלאח ושיראל אבוקרט, שני לוחמי מג"ב, נרצחו בפיגוע הירי שהתרחש ברחוב הרברט סמואל בחדרה, וחמישה נוספים נפצעו. שבעה נפגעי חרדה פונו לבית החולים הלל יפה.

פלאח, בן 19 מכסרא סמיע, התגייס למשמר הגבול לפני כשנה ושירת בפלוגה מ"ג במג"ב איו"ש. השאיר אחריו הורים, אח ואחות. אבוקרט, בת 19 מנתניה, התגייסה למשמר הגבול לפני כחצי שנה ושירתה בפלוגה מ"ג במג"ב איו"ש. השאירה אחריה הורים ואח.

שני המחבלים, בני דודים תושבי אום אל פחם, נהרגו בתום קרב יריות. ארגון דאעש (המדינה האסלאמית) קיבל אחריות על הפיגוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully