וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הוא ניסה להתרחק מהפשע": מי רצה לפגוע בניסים דומרני?

עודכן לאחרונה: 20.3.2022 / 13:23

בנו בן ה-26 של שלום דומרני ריצה בעבר עונשי מאסר ונחשב בעבר לדמות המעורבת באופן ישיר במלחמת ארגוני הפשיעה בדרום. ואולם, גורמים בעיר אומרים כי הוא אינו קשור עוד לארגון של אביו וכי הוא אינו מעורב כיום בפעילות פלילית. "הוא התנתק, כבר לא בעניינים של העבריינים"

במשטרה מאמינים כי ניסיון ההתנקשות בניסים (נינה) דומרני הבוקר (ראשון) אינו קשור באביו, העבריין שלום דומרני, או בארגון הפשיעה שפועל תחתיו.

אף שבעבר נקשר שמו של דומרני הבן לפעילות עבריינית, והוא אף ריצה עונשי מאסר, גורמים בעיר אומרים כי אין עוד קשר בין הבן לארגון של אביו, וכי הוא עצמו שואף להתרחק מעולם הפשע וכבר תקופה ארוכה שהוא אינו מעורב בפעילות כזאת.

"הבן של דומרני כבר שנים לא בעניינים של העבריינים, מנסה לגמרי להתרחק מהפשע", אמרו גורמים המעורים בפרטים, "עכשיו נינה לא מעורב". לדבריהם, "בעבר [הוא] היה קשור מאוד, בשנים האחרונות התנתק. לאחר מאסרו לא היה חלק מארגון הפשע". בהקשר זה, במשטרה מאמינים כי מדובר בסכסוך "עצמאי" של דומרני הבן.

ניסים דומרני, בנו של שלום דומרני. פייסבוק, צילום מסך
"מנסה להתרחק לגמרי מהפשע". ניסים דומרני/צילום מסך, פייסבוק

דומרני בן ה-26, יליד אשקלון, הוא בנם של שלום ועופרה דומרני. במשטרה האמינו אז כי הוא הפך למנהיג עצמאי בקרב "דור הילדים" בארגוני הפשיעה באשקלון, סימנו אותו כיעד מודיעיני חדש, והעריכו כי הוא מעורב לכאורה בסחיטה ובאירועי אלימות בעיר. הוא עצמו הכחיש אז כי הפך לממשיך דרכו של אביו.

לפי מידע מודיעיני שאספה אז המשטרה, בשנים שקדמו לכך אסף דומרני הבן סביבו צעירים רבים שסרו למרותו מאחר שראו באביו מודל לחיקוי, ולפיכך החשש במשטרה היה כי עם צאתו מהכלא הם יבעירו את רחובות הדרום, כחלק ממלחמתם בצעירים שערקו לארגונו של בני שלמה. גורמים המעורים בפרטים סיפרו אז לוואלה! כי "נינה" היה מעורב באופן ישיר במלחמה בין שני הארגונים.

עוד בוואלה!

נסיון חיסול באשקלון: בנו של שלום דומרני נורה ברחוב ונפצע קשה

לכתבה המלאה
זירת ניסיון החיסול של ניסים דומרני, אשקלון, 20 במרץ 2022. שי מכלוף
זירת ההתנקשות, היום/שי מכלוף

ב-2018 בית משפט השלום בבאר שבע אישר הסדר טיעון ששלח את ניסים דומרני ל-23 חודשי מאסר בפועל, וזאת לאחר שכתב אישום נגדו תוקן ונמחקו שני סעיפי אישום מרכזיים. דומרני הואשם יחד עם ארבעה נאשמים נוספים, כולם תושבי אשקלון, בעבירות כנגד סוכן משטרתי.

על פי כתב האישום המתוקן שהגישה פרקליטות מחוז דרום, העבירות בהן הודו דומרני וארבעת שותפיו כוללות סחיטה באיומים, תקיפה, וגרימת חבלה בנסיבות מחמירות. מכתב האישום עולה כי העבירות בוצעו כנגד סוכן משטרתי שהופעל במהלך החודשים נובמבר 2017 עד ינואר 2018, על רקע חוב כספי של הסוכן לניסים דומרני, בגין הלוואות שנטל ממנו בתקופה שקדמה להפעלתו כסוכן.

ברקע: הסלמה במלחמת ארגוני הפשיעה

דומרני נורה במגרש כלי רכב באשקלון, שבו יש כמה כלי רכב בבעלותו. בתיעוד מהזירה, נראה אלמוני לבוש בבגדים שחורים רץ לעבר המכונית בה שהה - ויורה בו מטווח אפס. דומרני פונה לבית החולים ברזילי כשמצבו מוגדר לא יציב. המשטרה פתחה בחקירה, והחלה לסרוק אחר היורה. זמן קצר אחרי ההתנקשות רכב עלה באש בעיר, ונבדק החשד כי הוא שימש את המתנקשים.

בחודש שעבר, אבי ביטון, אחד מבכירי ארגון הפשיעה של שלום דומרני, נהרג ככל הנראה ממטען שהוטמן ברכבו מבעוד מועד, כשעל פי החשד היה בדרכו לפגישה עם הבוס בביתו ברחוב בן צבי שבאשקלון. ככל הנראה, המחסלים ידעו מהו כיוון הנסיעה של השלושה.

קצת לפני השעה 23:15 הגיעו ביטון ושני גברים נוספים ברכבם אל השכונה באשקלון. כשהגיעו סמוך לביתו של דומרני, החלו ככל הנראה לחפש חנייה בקרבת מקום. אז, על פי החשד, אירע הפיצוץ הקטלני, שממנו נהרג ביטון והשניים הנוספים נפצעו קשה.

תיעוד הירי בניסים דומרני, 20 במרץ 2022. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים, צילום מסך
תיעוד ההתנקשות, היום/צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

ביטון נלכד ברכב ונהרג במקום. אדם נוסף הצליח לצאת מהרכב לאחר שקפץ מהחלון, וזחל לעבר בניין סמוך, שם קיבל טיפול ראשוני על ידי כמה דיירים. הגבר השלישי שהיה ברכב הצליח גם הוא לצאת והתגלגל על הכביש בניסיון לכבות את האש. זמן קצר לאחר מכן, החלו להגיע לזירת האירוע ניידות משטרה ואנשי מד"א.

כמו כן, לפני כחודש שני חברים בארגון הפשע של שלום דומרני נעצרו באשדוד כשהם בדרכם לחסל בכיר בארגון של יריבו של דומרני, בני שלמה. החשודים, בשנות ה-20 וה-30 לחייהם, תושבי אשדוד, נעצרו כשברשותם אקדח בזמן שעשו את דרכם ליעד החיסול ברכב ככל הנראה גנוב. הם ניסו להימלט מהשוטרים, שעצרו אותם עם כשברשותם אקדח ומסיכות פנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully