וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלוויית הרב קניבסקי: המשטרה בהיערכות שיא, צירים מרכזיים בגוש דן נחסמו

כ-3,000 שוטרים, עשרות אמבולנסים וכוחות של פיקוד העורף נערכו לקראת ההלוויה בבני ברק, שאליה צפויים להגיע כמיליון משתתפים. בבתי ספר רבים במרכז ילמדו באופן מקוון, והמשטרה ממליצה שלא להגיע לגוש דן. התנועה צפויה לשוב לסדרה בשעות הלילה

אלפי חרדים הגיעו במהלך הלילה (ראשון) לעיר בני ברק כדי להשתתף בהלוויה של הרב חיים קניבסקי, ממנהיגי הציבור החרדי, שתצא ב-12 בצהריים מביתו בעיר לכיוון בית העלמין זכרון מאיר, מרחק קילומטר משם.

שיבושי תנועה משמעותיים יתרחשו באזור גוש דן משעות הבוקר המוקדמות ועד שעות הלילה. קטעים מכביש 4 (כביש גהה) נחסמו החל מ-06:00 לסירוגין וחלק ממנו משמש כמגרש חניה ומעין תחנה לקליטת הסעות ואוטובוסים מכל רחבי הארץ. האירוע משפיע גם על כבישים 6 (חוצה ישראל), 5, ו-2 (כביש החוף) - ועל צירי תנועה רבים בבני ברק ורמת גן.

הרב חיים קנייבסקי, בני ברק, 25 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
הרב חיים קניבסקי/ראובן קסטרו

ראש הממשלה, נפתלי בנט, ספד לקניבסקי בפתח ישיבת הממשלה. "לכתו היא אבדה גדולה לעם היהודי", אמר בנט, "האבל הגדול, ההמוני, הוא רגע יהודי מובהק: גיבורי התרבות של העולם היהודי הם לא ענקי חומר, הם ענקי רוח. שמו של הרב קנייבסקי ייזכר כחלק חשוב בהיסטוריה התורנית של עם ישראל".

לצד זאת, הוא קרא לציבור המשתתפים בהלוויה להישמר ולהיזהר. "ההלוויה היא אירוע המוני, ועלינו להקפיד שהיא לא תסתיים - חלילה -באסון המוני. אני קורא לבאי הלוויה - לא להצטופף ולא להידחק. הטראומה של אסון מירון עדיין טרייה אצל כולנו, אסור לחזור על הטרגדיה הזו. אני מבקש מכולם אחריות אישית, להשגיח על הילדים בעיקר. משטרת ישראל וכוחות ההצלה ערוכים, ואני מבקש שנעבור את היום הזה בשלום".

עוד בוואלה!

הלוויית הרב קנייבסקי: הצירים והכבישים שייחסמו לתנועה

לכתבה המלאה

בני ברק נערכת להלוויית הרב קנייבסקי

פלאש 90, יונתן זינדל

הצירים שנחסמו

  • בני ברק נסגרה לכניסה וליציאת כלי רכב.
  • רחוב חזון אי"ש בבני ברק לכל אורכו וכל הכבישים המובילים אליו.
  • רחוב ז'בוטינסקי נחסם מצומת בן גוריון ועד דרך רבין. כמו כן נחסמו הכבישים המובילים לז'בוטינסקי.
  • כביש 4, לצפון ולדרום, ממחלף מורשה ועד מחלף משמר השבעה.
  • מחלף אלוף שדה עד דרך השלום.
  • בנתיבי איילון: דרך אם המושבות מכיוון קניון איילון בשני הכיוונים.
  • התנועה בכביש 471 נחסמה לכיוון כביש 4.
  • התנועה בכביש 1 נחסמה ממחלף גנות לכביש 4 לצפון ותופנה לכביש 1 מערב.
  • התנועה בכביש 4 נחסמה מגנות לצפון ותופנה לכביש 1 ולכביש 44.
  • התנועה בכביש 44 נחסמה ממחלף השבעה לכביש 4 צפון והופנתה לכביש 1 מערב/מזרח.
  • העלייה מכביש 461 מחלף מסובים לכביש 4 לצפון נחסמה.
  • כביש 461 ממחלף מסובים לכביש 4 לצפון.
  • נחסמו הירידות מקרית אונו וגבעת שמואל לכיוון 471.
  • צומת שעריה לכיוון 471 למערב.
  • רחוב שמגר לכיוון שפע חיים בירושלים נחסם לתנועת כלי רכב פרטיים. תותר נסיעת תחבורה ציבורית בלבד.

מפת החסימות

מחוץ לביתו של הרב חיים קניבסקי בביתו, בני ברק, 20 במרץ 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
המונים מחוץ לביתו של הרב קניבסקי, בני ברק, הבוקר/פלאש 90, יונתן זינדל

ברחובות העיר ניתן כבר להרגיש את עומסי תנועה. במהלך הלילה משפחות ונערים הסתובבו עם מזרנים וחיפשו מקומות לישון בהם הרחק מבתיהם, וצעירים תועדו ישנים על ספסלים בבתי כנסת בסמיכות לרחוב רשב"ם, בו התגורר הרב קניבסקי וממנו תצא ההלוויה. השיא צפוי להירשם הבוקר עם הגעת מאות אלפים להלוויה. בתחנת הרכבת בירושלים, שנותרה פעילה הלילה, נרשמה צפיפות גדולה של נוסעים שרצו להגיע למרכז הארץ. מחוץ לדירת מגוריו של הרב הסתופפו רבים עד לשעות המאוחרות של הלילה, והבוקר האזור נחסם גם להולכי רגל עד להודעה חדשה.

מהומות סביב ביתו של קניבסקי החלו כבר במהלך הלילה, כשאלפים פרצו את המחסומים שהניחה המשטרה, ומאות ניסו לעלות אל ביתו של הרב. במהלך הלילה הגיע גם יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו לביקור בביתו של קניבסקי. אולם עקב העומס וההמונים שהתקבצו באזור וחסמו את דרכי היציאה, התבצר נתניהו באחד הבתים באזור, ללא יכולת לצאת. אחרי קרוב לשעה וחצי בהן שהה באחד הבתים בשכונה ניסה נתניהו לצאת מהדירה, אך בשל העומס חזר מיד. נתניהו נשאר בבני ברק במשך קרוב לשעתיים, עד שחולץ.

מפת הפקקים

לימודים מקוונים בגוש דן, צה"ל דחה גיוסים והתייצבות לצו ראשון

לאירוע ההמוני השלכות גם על התנהלות מוסדות לימוד, רפואת החירום וצה"ל. משרד החינוך הודיע אתמול כי בשל העומסים הצפויים, לימודים בבתי ספר בגוש דן יוכלו להיערך היום באופן מקוון.

מחצית מבתי הספר במחוז המרכז עברו היום ללמידה חלקית או מלאה בזום ויותר מ-300 גנים ישארו סגורים בעקבות ההלוויה. לפי ההערכות, כמאה אלף תלמידים וילדי גנים נשארו הבוקר בבתים. בבני ברק הושבתו הלימודים לחלוטין, למעט החינוך המיוחד. בגבעתיים השכנה, 12 בתי ספר מתוך 14 בעיר לומדים במתכונת חלקית או בזום. בתל אביב וברמת גן ההחלטה אם לקיים את הלימודים מרחוק ניתנה למנהלי המוסדות - בתל אביב, 70 בתי ספר לומדים בזום וברמת גן 34 מוסדות חינוך מתוך 38 לומדים באופן מקוון או חלקי. כמו כן, באוניברסיטת בר אילן, בקרייה האקדמית אונו ובמכללה האקדמית תל אביב יפו לומדים בזום.

בעקבות העומסים, צה"ל הורה על צמצום הגעה לבסיסי הקריה וצריפין. בנוסף, בוטלה ההתייצבות ל"צו ראשון" ונדחה מועד הגיוס של היום.

צפיפות בתחנת הרכבת מירושלים לקראת הלווית הרב חיים קנייבסקי. שלומי הלר
עומסים בתחנת הרכבת, הבוקר/שלומי הלר
בית העלמין בו ייטמן הרב חיים קנייבסקי, בני ברק, 20 במרץ 2022. קרן פאר, תמונות גולשים
בית העלמין זכרון מאיר, בו ייקבר קניבסקי, הבוקר/תמונות גולשים, קרן פאר

מגן דוד אדום פרסם הודעה בה הוא ביקש מאזרחים שעלולים להזדקק לסיוע רפואי, בהם נשים בסוף ההריון וחולים כרוניים, שלא להימצא היום באזורי העומס. זאת, בשל הצפיפות שעלולה לעכב הגעת אמבולנסים.

במשטרה מעריכים כי התקשורת הסלולרית תקרוס למשך שעות ארוכות באזור בני ברק בזמן ההלוויה, והמליצו לציבור להשתמש בתקשורת קווית במקרה חירום. המפכ"ל קובי שבתאי הורה על שימוש במערכת התקשורת הלווינית שרכשו לאחרונה בארגון.

חלקת הקבר בה ייטמן הרב חיים קניבסקי, בני ברק. ללא, TPS
חלקת הקבר בה ייטמן קניבסקי, היום/TPS, ללא
מחוץ לביתו של הרב חיים קנייבסקי, בני ברק, 19 במרץ 2022. אבשלום ששוני, פלאש 90
מחוץ לביתו של הרב חיים קניבסקי בבני ברק. אתמול/פלאש 90, אבשלום ששוני

המשטרה חוששת ממצב בו האירוע יהיה המוני מדי, כזה שעלול לגרום לאבידות בנפש. זאת, לאחר מסע הלווייתו של הרב וואזנר, שבמהלכו נמחצו למוות ארבעה בני אדם. "מדובר באירוע לאומי, מהגדולים שידעה מדינת ישראל", אמר המפכ"ל לאחר דיון בדבר היערכות המשטרה.

בציבור החרדי מאמינים שמדובר בהלוויה שתעלה מבחינת כמות המשתתפים בה על הלווייתו של הרב עובדיה יוסף והתריעו כי העיר בני ברק, להבדיל מירושלים, אינה מותאמת עבור אירועים בסדר גודל כזה.

"ירושלים היא עיר עם כבישים רחבים ורחובות שלא קשה לאפשר בהם מעבר של כמות אנשים עצומה כל כך. בני ברק ברובה בנויה ממבואות צרים ששם נשקפת הסכנה הגדולה", אמרו. "הציבור שלנו לא רואה בעיניים במקרים כאלה. המטרה שלו להגיע כמה שיותר קרוב לאלונקה של גדול הדור מר"ן חיים קניבסקי לכן המשטרה בדרך לצערי לא מעניינת אותם. אני מציע לציבור שיוותר על מעבר בעיר ביום ראשון".

כמו כן, במסגרת היערכות המשטרה להלוויה, נפרסו שוטרים במקומות מהם צפויים לצאת ריכוזי היסעים, אליהם יגיע ציבור רב. השוטרים יפעלו להכוונת וזרימת התנועה כדי למנוע סכנה לחיי אדם בשל דוחק. מוקדי ההיסעים בהם נערכת המשטרה הם: ירושלים - שפע חיים, בר אילן לכיוון שד' גולדה, בית שמש, קריית יערים - טלזסטון.

מחוץ לביתו של הרב חיים קנייבסקי. ללא, פלאש 90
המונים מחוץ לביתו של הרב חיים קניבסקי/פלאש 90, ללא

מסע ההלוויה של הרב קניבסקי ייצא מביתו ברחוב רשב"ם בבני ברק. במסע ההלוויה יינשאו הספדים מפי שלושה רבנים בכירים - הרב גרשון אדלשטיין, שצפוי להנהיג את הזרם הליטאי לאחר פטירת הרב, השני הוא הרב יצחק זילברשטיין, והשלישי הרב אליהו מן. לאחר מכן מסע ההלוויה ייצא לכיוון בית
העלמין זכרון מאיר בבני ברק, שם ייקבר מרן לצד אשתו - הרבנית בת שבע קניבסקי.

קניבסקי הלך לעולמו אתמול בגיל 94, לאחר שחלה בימים האחרונים, התמוטט בביתו, וכשלו מאמצי ההחייאה שנעשו בו זמן רב. בתוך ביתו עשו "קריעה" לאחר פטירתו, כאות אבל על לכתו. אלפים נהרו לביתו של הרב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully