וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוש דן יושבת, במשטרה חוששים מאסון: מה צריך לדעת על לוויית הרב קנייבסקי

מסע הלווייה צפוי להתחיל ב-12:00, אך צירי תנועה מרכזיים צפויים להיחסם כבר מ-06:00. משרד החינוך מאפשר לימודים מרחוק, צה"ל דחה גיוסים והתייצבות לצו ראשון ומד"א הזהיר נשים בהיריון מתקדם מהתקרבות לאזור. 3,000 שוטרים צפויים לאבטח את הטקס, שבו ישתתפו מאות אלפים

רגעים לפני פריצת המחסומים ליד הבית בבני ברקליד ביתו של הרב קנייבסקי. 20 במרץ 2022/סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

מסע הלווייה של הרב חיים קנייבסקי צפוי להתחיל היום (ראשון) בסביבות השעה 12:00 בבני ברק. הטקס, שבו צפויים להשתתף מאות אלפים, יגרום לשיבושי תנועה רבים ולהשבתה חלקית של גוש דן כבר משעות הבוקר ועד 22:00 בלילה.

המסע יחל מביתו של הרב, ברחוב רשב"ם בבני ברק, לכיוון בית העלמין בעיר הממוקם קילומטר משם. כ-3,000 שוטרים ומאות אנשי מד"א ופיקוד העורף יאבטחו את האירוע אליו יגיעו מכל חלקי הארץ. המשטרה תפעיל את פקודת "אדמו"ר", ותתחיל לחסום כבישים כבר מ-06:00.

כביש 4 יהפוך למעין מתחם חניה והסעות מרכזי של יותר מאלף אוטובוסים והתנועה בחלקים ממנו תופסק. כביש חזון איש, במרכז העיר בני ברק, יהפוך לציר ייעודי עבור אמבולנסים וכוחות חירום ופריסה נוספת של כוחות חירום בכביש 4.

הרב חיים קנייבסקי, בני ברק, 25 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
הרב חיים קנייבסקי/ראובן קסטרו

לימודים מקוונים בגוש דן, צה"ל דחה גיוסים והתייצבות לצו ראשון

לאירוע ההמוני השלכות גם על התנהלות מוסדות לימוד, רפואת החירום וצה"ל. משרד החינוך הודיע כי בשל העומסים הצפויים, לימודים בבתי ספר בגוש דן יוכלו להיערך באופן מקוון.

בבני ברק יושבתו הלימודים לחלוטין, למעט החינוך המיוחד. בגבעתיים השכנה, חמישה בתי ספר יסודיים ושני תיכונים ילמדו בזום. בתל אביב וברמת גן ההחלטה אם לקיים את הלימודים מרחוק ניתנה למנהלי המוסדות. כמו כן, אוניברסיטת בר אילן והקרייה האקדמית אונו ילמדו בזום.

בעקבות העומסים, צה"ל הורה על צמצום הגעה לבסיסי הקריה וצריפין. בנוסף, בוטלה ההתייצבות ל"צו ראשון" ונדחה מועד הגיוס של מחר.

מגן דוד אדום פרסם הודעה בה הוא ביקש מאזרחים שעלולים להזדקק לסיוע רפואי, בהם נשים בסוף ההריון שצפויות ללדת וחולים כרוניים, שלא להימצא מחר באזורי העומס. זאת, בשל הצפיפות שעלולה לעכב הגעת אמבולנסים.

במשטרה מעריכים כי התקשורת הסלולרית תקרוס למשך שעות ארוכות באזור בני ברק בזמן הלוויה, והמליצו לציבור להשתמש בתקשורת קווית במקרה חירום. המפכ"ל קובי שבתאי הורה על שימוש במערכת התקשורת הלווינית שרכשו לאחרונה בארגון.

עוד בוואלה!

ממנהיגי הציבור החרדי: הרב חיים קנייבסקי הלך לעולמו בגיל 94

לכתבה המלאה
בנימין נתניהו בביתו של הרב חיים קנייבסקי בבני ברק לקראת הלוויתו של הרב. 20 במרץ 2021. ללא, מערכת וואלה!
נתניהו מבקר בביתו של קנייבסקי/מערכת וואלה!, ללא

המהומות החלו כבר במהלך הלילה, כשאלפים פרצו את המחסומים שהניחה המשטרה סביב ביתו של קנייבסקי, ומאות ניסו לעלות אל ביתו של הרב. במהלך הלילה הגיע גם יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו לביקור בביתו של קנייבסקי בבני ברק. אולם עקב העומס וההמונים שהתקבצו באזור, התבצר נתניהו באחד הבתים באזור, ללא יכולת לצאת, ושם נשאר במשך קרוב לשעתיים, עד שחולץ.

מחוץ לביתו של הרב חיים קנייבסקי, בני ברק, 19 במרץ 2022. אבשלום ששוני, פלאש 90
מחוץ לביתו של הרב חיים קנייבסקי בבני ברק. הערב/פלאש 90, אבשלום ששוני

במשטרה חוששים ממצב בו האירוע יהיה המוני מדי, כזה שעלול לגרום לאבידות בנפש. זאת, לאחר מסע הלווייתו של הרב וואזנר, שבמהלכו נמחצו למוות ארבעה בני אדם. "מדובר באירוע לאומי, מהגדולים שידעה מדינת ישראל", אמר המפכ"ל לאחר דיון בדבר היערכות המשטרה.

בציבור החרדי מאמינים שמדובר בהלוויה שתעלה מבחינת כמות המשתתפים בה על הלווייתו של הרב עובדיה יוסף והתריעו כי העיר בני ברק, להבדיל מירושלים, אינה מותאמת עבור אירועים בסדר גודל כזה.

"ירושלים היא עיר עם כבישים רחבים ורחובות שלא קשה לאפשר בהם מעבר של כמות אנשים עצומה כל כך. בני ברק ברובה בנויה ממבואות צרים ששם נשקפת הסכנה הגדולה", אמרו.

"הציבור שלנו לא רואה בעיניים במקרים כאלה. המטרה שלו להגיע כמה שיותר קרוב לאלונקה של גדול הדור מר"ן חיים קנייבסקי לכן המשטרה בדרך לצערי לא מעניינת אותם. אני מציע לציבור שיוותר על מעבר בעיר ביום ראשון".

גופתו של הרב חיים קנייבסקי שנפטר בביתו. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים, צילום מסך
גופתו של הרב חיים קנייבסקי שנפטר בביתו. אתמול/צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים

בעיריית בני ברק קיימו פגישת היערכות עם המשטרה למסע הלווייה. גורם שנכח בה אמר: "אנחנו לא מצליחים להגיע להבנות עם המשטרה, לא מוכנים לפתור את הבעיה של הגעת האדמו"רים והרבנים ללוויה עם רכביהם, מבחינתם שהם יישארו בירושלים או מחוץ לבני ברק. מערימים עלינו קשיים, אנחנו לא נוכל להבטיח את שיתוף הפעולה כך".

קנייבסקי הלך לעולמו אתמול בגיל 94, לאחר שחלה בימים האחרונים, התמוטט בביתו, וכשלו מאמצי ההחייאה שנעשו בו זמן רב. בתוך ביתו עשו "קריעה" לאחר פטירתו, כאות אבל על לכתו. אלפים נהרו לביתו של הרב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully