וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממנהיגי הציבור החרדי: הרב חיים קנייבסקי הלך לעולמו בגיל 94

עודכן לאחרונה: 18.3.2022 / 23:29

הרב הלך לעולמו לאחר שחלה בימים האחרונים, התמוטט בביתו וכשלו מאמצי ההחייאה. קנייבסקי, שהיה בשנים האחרונות המנהיג הבולט ביותר בזרם הליטאי-חרדי, יובא למנוחות ביום ראשון בבית העלמין בבני ברק, סמוך לביתו, ובמשטרה נערכים לאחת הלוויות הגדולות שידעה המדינה

בווידאו:מחוץ לביתו של הרב חיים קנייבסקי, בני ברק, 18 במרץ 2022/מערכת וואלה!

הרב חיים קנייבסקי, ממנהיגי הציבור החרדי, הלך היום (שישי) לעולמו בגיל 94, לאחר שחלה בימים האחרונים, התמוטט בביתו, וכשלו מאמצי ההחייאה שנעשו בו זמן רב. בתוך ביתו עשו "קריעה" לאחר פטירתו, כאות אבל על לכתו. אלפים נהרו לביתו של הרב, ואילו בני המשפחה מבקשים שלא להגיע לאזור במהלך השבת. הלוויתו של הרב קנייבסקי צפויה להיערך ביום ראשון בבית העלמין בבני ברק, ובמשטרה נערכים לקראת אחת הלוויות הגדולות שידעה המדינה.

נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד לרב קנייבסקי, ומסר כי הוא "כואב את הבשורה המרה עם עלייתו של גדול הדור ושר התורה, הגאון הרב חיים קניבסקי לגנזי מרומים. אהבת התורה, צניעותו, ענוותנותו והנהגתו הרוחנית יחסרו לעולם הישיבות ולעם ישראל כולו".

הרב חיים קנייבסקי, בני ברק, 25 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
הלך לעולמו בגיל 94. הרב קנייבסקי/ראובן קסטרו
מחוץ לביתו של הרב חיים קנייבסקי. ללא, פלאש 90
המונים מחוץ לביתו של הרב קנייבסקי/פלאש 90, ללא

ראש הממשלה נפתלי בנט כתב שהוא "קיבל בצער עמוק את הבשורה על מותו של גדול הדור". "חרף גדולתו בתורה ובציבור, הרב הקפיד לקבל תמיד בלב פתוח ובמאור עיניים כל אדם. הוא היה מנהיג ציבור אמיתי, אשר מביתו הצנוע בבני ברק הנהיג רבבות מעם ישראל - בחוכמה, ביישוב הדעת, בבקיאות נדירה", הוסיף. בנט מסר את השתתפותו "בצער המשפחה באבלה הכבד".

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו מסר את "תנחומיו העמוקים" למשפחתו של קנייבסקי. "אני דואב עמוקות עם כל בית ישראל על פטירתו של ענק התורה ומנהיג הרבים", כתב. "עם ישראל איבד תלמיד חכם עצום שהיה חוליה מרכזית בשרשרת מסירת התורה מדור לדור. ביתו של הרב קניבסקי בבני ברק שימש מוקד של עלייה לרגל לבני עמנו מכל שדרות הציבור. הם שתו בצמא את מוצא פיו, ביקשו את ברכתו ואת עצותיו, ושאבו תעצומות נפש מסמכותו התורנית המיוחדת במינה".

בווידאו: אחד מבני הבית וממקורביו מסמן לנוכחים בחוץ שהרב חיים קנייבסקי נפטר, ויש לעשות "קריעה" בבגד/איתן אלחדז TPS, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים
אירוע ציבורי אחרון בו השתתף השתתף הרב חיים קנייבסקי, פברואר 2022. מרווין שישפורטש, אתר רשמי
האירוע הציבורי האחרון בו השתתף קנייבסקי/אתר רשמי, מרווין שישפורטש
בניו של הרב חיים קנייבסקי מבצעים קריעה בדש הבגד לאות אבל על אביהם. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים, צילום מסך
בניו של קנייבסקי לאחר מותו/צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים

הרב הראשי לישראל, הגאון רבי דוד לאו, מסר לאחר מותו של הרב כי "יחד עם כל בני ישראל בארץ ובגולה אנו דומעים, כואבים והמומים עם הסתלקותו לגנזי מרומים של רבם של כל בני הגולה מרן שר התורה הגאון הגדול רבי חיים קניבסקי זכר צדיק וקדוש לברכה". הוא הוסיף כי "עם ישראל איבד את גדול הדור, שתורתו, תפילותיו וברכותיו עמדו לימין כלל ישראל עשרות שנים".

הרב גרשון אדלשטיין, ממנהיגי הציבור החרדי, בן 97, שהנהיג את הזרם הליטאי לצדו של הרב קנייבסקי, הגיב לבשורה על מותו: "הרבה זכויות היו לו, הרבה זכויות. ההתמדה. איזו התמדה. הוא הלך ברחוב ולא ידע בכלל מה השם של הרחוב. כל הדרך לכולל חזון איש היה הולך מהבית. ומה שם הרחוב? הוא לא יודע. הוא לא מסתכל. נזהר לא להסתכל שום דבר חוץ מתורה. כשהיה נוסע בדרך היה תמיד עם גמרא, כל הזמן. הייתה לו בקיאות, בקיאות איומה, והיה גם בעל מופתים". הרב אדלשטיין צפוי כעת להנהיג את הליטאים לבדו, ולהפוך להיות המנהיג הבולט בזרם.

התמונה האחרונה של הרב חיים קנייבסקי, בעיצומו של חג הפורים. מקבל משלוח מנות מתלמיד קרוב. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים, צילום מסך
תמונתו האחרונה של הרב קנייבסקי/צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים
גופתו של הרב חיים קנייבסקי שנפטר בביתו. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים, צילום מסך
גופתו של הרב קנייבסקי בבני ברק/צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים

בארגון זק"א ספדו לרב. "נהפך לאבל מחולנו, פלגי מים ירדה עיני על שבר בת עמי, נפלה עטרת ראשנו, אוי נא לנו", מסרו. "ארגון זק"א מתאבל מרה יחד עם כל בית ישראל, על הלקח בפתואמיות מרן שר התורה גדול הדור, רבי שמריהו יוסף חיים קנייבסקי זצוק''ל לישיבה של מעלה, וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף השם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully