וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במערכת הפוליטית ספדו לרב קנייבסקי: "קיבל בלב פתוח כל אדם"

עודכן לאחרונה: 18.3.2022 / 23:31

שרים וחברי כנסת נפרדו ממנהיג הזרם הליטאי-חרדי, שהלך לעולמו בגיל 94 לאחר שחלה והתמוטט בביתו. "אהבת התורה, צניעותו, ענוותנותו והנהגתו הרוחנית יחסרו לעולם הישיבות ולעם ישראל כולו", כתב הנשיא הרצוג. "מביתו הצנוע בבני ברק הנהיג רבבות מעם ישראל", הוסיף בנט

בווידאו:הרב קנייבסקי מורה לחסן ילדים לקורונה/מטה ההסברה החרדי במשרד הבריאות

במערכת הפוליטית ספדו היום (שישי) לרב קנייבסקי, מגדולי הציבור החרדי, שהלך לעולמו לאחר שחלה בימים האחרונים והתמוטט בביתו. "אני כואב את הבשורה המרה עם עלייתו של גדול הדור ושר התורה, הגאון הרב חיים קנייבסקי לגנזי מרומים", מסר הנשיא יצחק הרצוג. "הרב הקפיד לקבל תמיד בלב פתוח ובמאור עיניים כל אדם", הוסיף ראש הממשלה נפתלי בנט.

הנשיא הרצוג הוסיף לספוד לרב. "אהבת התורה, צניעותו, ענוותנותו והנהגתו הרוחנית יחסרו לעולם הישיבות ולעם ישראל כולו", כתב ומסר את "תנחומיו הכנים למשפחתו, תלמידיו ומוקיריו".

ראש הממשלה בנט מסר שהוא "קיבל בצער עמוק את הבשורה על מותו של גדול הדור". הוא כתב שקנייבסקי היה "מנהיג ציבור אמיתי, אשר מביתו הצנוע בבני ברק הנהיג רבבות מעם ישראל - בחוכמה, ביישוב הדעת, בבקיאות נדירה". בנט מסר את השתתפותו "בצער המשפחה באבלה הכבד".

יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו שלח את "תנחומיו העמוקים" למשפחתו של קנייבסקי. "אני דואב עמוקות עם כל בית ישראל על פטירתו של ענק התורה ומנהיג הרבים", כתב. "עם ישראל איבד תלמיד חכם עצום שהיה חוליה מרכזית בשרשרת מסירת התורה מדור לדור. ביתו של הרב קנייבסקי בבני ברק שימש מוקד של עלייה לרגל לבני עמנו מכל שדרות הציבור. הם שתו בצמא את מוצא פיו, ביקשו את ברכתו ואת עצותיו, ושאבו תעצומות נפש מסמכותו התורנית המיוחדת במינה".

הרב חיים קנייבסקי בביתו בבני ברק לאחר שאובחן חיובי לקורונה - 2 לאוקטובר 2020. -, אתר רשמי
"שר התורה". הרב קנייבסקי/אתר רשמי, -

שר הביטחון בני גנץ הביע גם הוא צער עמוק על לכתו של "שר התורה", הרב קנייבסקי. "מעבר לגדולתו ההלכתית, היה הרב קנייבסקי אדם עם חוכמת חיים עמוקה ממנה התרשמתי במספר שיחות שהיו לי עימו", כתב. שר החוץ יאיר לפיד השתתף בצער על לכתו של הרב. "היה מנהיג חשוב ומשמעותי בחייהם של יהודים רבים", ציין.

שרת המשפטים איילת שקד כתבה כי היא "אבלה על לכתו" של הרב. "היה תלמיד חכם, דגול, שהוביל בחוכמה ובענווה את צאן מרעיתו", הוסיפה ושלחה את תנחומיה "למשפחתו ולתלמידיו הרבים". שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון ספדה לרב. "יחד עם כל בית ישראל משתתפת בצער על פטירתו של הרב חיים קנייבסקי זצ"ל", כתבה בטוויטר, "שהנהיג ציבור גדול וחשוב והיה מוערך על ידי רבים מעם ישראל".

השרה מרב מיכאלי מסרה כי מותו של הרב קנייבסקי מהווה "אובדן עצום ורב להמוני ישראליות וישראלים ואחיות ואחים בתפוצות שנשאו עיניים אליו הרב, שהיה עבורם מנהיג ומורה דרך". יו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי, הביע צער גדול על לכתו של הרב בשם הכנסת כולה. "מנהיגותו התורנית וצניעותו האירו את הדרך לרבים בציבור הישראלי", כתב בטוויטר.

יו"ר יהדות התורה, ח"כ משה גפני, התאבל מחוץ לביתו של הרב קנייבסקי. "כל הדור עמד עליו, אנחנו נמצאים באסון הגדול הזה על פטירתו. מבכים את האבידה הגדולה הזו. מי ינהיג את הדור?", תהה. ח"כ מתן כהנא (ימינה) כתב כי "יחד עם כל בית ישראל, אני כואב על פטירת הרב חיים קנייבסקי זצ"ל אשר העמיד תלמידי חכמים רבים והגדיל תורה בישראל במשך שנים רבות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully