וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זלנסקי נאם בפני הקונגרס: "כשאתם חושבים על אוקראינה, זכרו את 11 בספטמבר ופרל הארבור"

עודכן לאחרונה: 17.3.2022 / 10:16

נשיא אוקראינה פנה לחברי הסנאט ובית הנבחרים, והפציר במחוקקים לקדם סיוע נוסף למדינה: "צריכים מטוסים ומערכות הגנה אווירית". פוטין: "מוכנים לדון במעמד של אוקראינה לא לפני שנשלים את המבצע". ביום ראשון ינאם זלנסקי גם בפני חברי הכנסת והשרי

בווידאו: זלנסקי נואם בפני הקונגרס האמריקני/צילום: רויטרס

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי נאם היום (רביעי) בפני הקונגרס האמריקני, והפציר במחוקקים לשלוח סיוע נוסף למדינה.

"כשאתם חושבים על אוקראינה אתם צריכים לזכור את פרל הארבור ו-9/11", אמר זלנסקי, כשהוא מתייחס לשתי מתקפות טראומטיות שהפתיעו את ארצות הברית בעבר וגבו קורבנות רבים, והוסיף: "אם איסור טיסה כולל מעל שמי אוקראינה הוא בגדר בקשה גדולה מדי - אז אנחנו צריכים מטוסים ומערכות הגנה אווירית".

הוא קרא למאזינים להמשיך ולפעול נגד רוסיה בדרכים נוספות. "תעשו יותר - עוד סנקציות שנוגעות לכל הפוליטיקאים הרוסים שתומכים במתקפה על אוקראינה", ביקש, "תוודאו שהרוסים לא מקבלים ולו פני אחד בו הם משתמשים כדי לתקוף את אזרחי אוקראינה".

"הקונגרס נשאר יציב במחויבותו לתמיכה באוקראינה - הניצבת בפני התוקפנות האכזרית והשטנית של [נשיא רוסיה ולדימיר] פוטין - ולהעברת חקיקה שתצלק ותבודד את הכלכלה הרוסית ותעביר סיוע הומינטרי, ביטחוני וכלכלי לאוקראינה", מסרו מנהיג הרוב בסנאט האמריקני צ'אק שומר ויו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי בהצהרה משותפת לקראת הנאום.

נשיא אוקראינה, זלנסקי במהלך נאומו בקונגרס 16 במרץ 2022. רויטרס
פונה לחברי הקונגרס. זלנסקי/רויטרס

הנשיא פוטין הגיב לדבריו של זלנסקי ואמר כי רוסיה מוכנה לדון במצב בו אוקראינה תהיה במעמד ניטרלי, אך מוסקבה עדיין תשיג את מטרות המבצע הצבאי שלה. פוטין תקף את המערב ואמר כי הלחימה באוקראינה היא רק עילה למערב להטיל סנקציות. "המערב אפילו לא טורח להסתיר את העובדה שמטרתו היא לפגוע בכלכלה הרוסית, בכל אזרח ומשפחה רוסית", אמר.

מוקדם יותר הודיעה לשכת יו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי, כי זלנסקי ינאם בפני חברי הכנסת והשרים ביום ראשון הקרוב בשעה שש בערב. הנאום יועבר באמצעות הזום, וישודר גם בפומבי באמצעי התקשורת וניתן יהיה לצפות בו באינטרנט. "לכבוד יהיה לי ולכנסת לארח את הנשיא זלנסקי לנאום בפני חברי הכנסת, בשעה קשה זו בה ניצב העם האוקראיני", מסר לוי.

לחברי הכנסת נמסר כי המפגש ייפתח בדברים קצרים של יו"ר הכנסת ולאחריו ייערך נאום של עד חצי שעה של זלנסקי. עוד נמסר כי לא יתאפשרו התייחסויות או הערות ביניים במהלך הנאום, "והשידור יסתיים לאחר נאום נשיא אוקראינה".

בשבוע שעבר נועד שגריר אקוראינה בישראל, יבגן קורניצ'וק, עם יו"ר יד ושם דני דיין וביקש ממנו לאפשר לקיים במקום עצרת רבת משתתפים עם חברי כנסת, ראשי ערים ואנשי ציבור שבה יישא זלנסקי נאום וידאו. גורמים ב"יד ושם" אמרו שדיין הביע הזדהות עם אוקראינה במהלך הפגישה, אבל הסתייג מקיום אירוע פוליטי שאופיו אינו תואם את רוח המקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully