וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת נאום זלנסקי: שגריר רוסיה ביקש פגישה דחופה עם יו"ר הכנסת

עודכן לאחרונה: 15.3.2022 / 18:51

בממשלת רוסיה מוטרדים מנאומו הצפוי של נשיא אוקראינה בפני חברי הכנסת בשבוע הבא. מחר ייפגשו השגריר ויקטורוב ויו"ר הכנסת מיקי לוי, וההערכה בישראל היא כי מטרת הפגישה היא להביע מחאה על הנאום המתוכנן. החשש בישראל: פוטין יבקש גם הוא לנאום בפני חברי הכנסת

בווידאו: זלנסקי מזהיר כי טילים על הם עניין של זמן/צילום: רויטרס

ממשלת רוסיה מוטרדת מנאומו הצפוי של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בפני חברי הכנסת בשבוע הבא, שיתקיים באמצעות זום. גורם ישראלי בכיר ציין היום (שלישי) כי שגריר רוסיה בישראל אנטולי ויקטורוב ביקש פגישה דחופה עם יו"ר הכנסת מיקי לוי כדי לדון איתו בנושא.

הפגישה בין יו"ר הכנסת לבין השגריר הרוסי תתקיים מחר. גורם ישראלי בכיר העריך כי מטרת הפגישה היא להביע מחאה על הנאום המתוכנן. אחד התרחישים ממנו חוששים בישראל הוא שנשיא רוסיה ולדימיר פוטין יבקש לנאום גם הוא בפני חברי הכנסת.

שגריר רוסיה בישראל אנטולי ויקטורוב, ת"א, 3 במרץ 2022. ניב אהרונסון
צפוי להביא את מחאת רוסיה בפני יו"ר הכנסת. השגריר ויקטורוב/ניב אהרונסון

יו"ר הכנסת מיקי לוי הציע לשגריר אוקראינה לקיים את הנאום ביום ראשון בשעה שש בערב. השגריר האוקראיני עדיין לא החזיר תשובה סופית בעניין. לוי ביצע היום שיחת תיאום עם ראשי הסיעות כדי לוודא שכמה שיותר חברי כנסת ישתתפו בנאום שיתקיים בזום. כמו כן, טרם ברור מי משרי הממשלה ישתתף באירוע.

עוד בוואלה!

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ינאם בזום בפני חברי הכנסת בתחילת השבוע הבא

לכתבה המלאה
וולודימיר זלנסקי. רויטרס
פוטין יילך בעקבותיו? זלנסקי/רויטרס

לפי בכירים ישראלים ואוקראינים, יו"ר הכנסת מיקי לוי נפגש הבוקר עם שגריר אוקראינה בישראל יבגן קורניצ'וק וסיכם עמו כי נשיא אוקראינה זלנסקי ינאם בזום בפני חברי הכנסת במהלך השבוע הבא. הנאום ישודר גם בפומבי באמצעי התקשורת וניתן יהיה לצפות בו באינטרנט. זאת, לאחר פרסום בוואלה! שלפיו לוי לא אפשר לקיים את הנאום במליאה מכיוון שהיא נמצאת בפגרה בתאריך הרלוונטי.

לפי גורמים בכנסת, טרם נקבע מועד סופי, אך סוכם כי הנאום יתקיים באחד מימי השבוע הבא. לוי אמר לשגריר אוקראינה במהלך הפגישה כי לאור פגרת הכנסת נאום בזום יאפשר נוכחות של כמה שיותר חברי כנסת, כולל כאלה שנמצאים במשלחות בחו"ל ויוכלו להתחבר מרחוק. לוי התחייב כי ידבר עם כל ראשי הסיעות כדי לוודא נוכחות מקסימלית של חברי כנסת בשיחת הזום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully