וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ינאם בזום בפני חברי הכנסת בתחילת השבוע הבא

עודכן לאחרונה: 15.3.2022 / 13:52

שגריר אוקרינה ויו"ר הכנסת סיכמו כי שיחת הווידאו תאפשר נוכחות של כמה שיותר חברי כנסת בנאום, כולל כאלה שנמצאים במשלחות בחו"ל ויוכלו להתחבר מרחוק. לוי התחייב כי ידבר עם כל ראשי הסיעות כדי לוודא נוכחות מקסימלית של חברי כנסת

בווידאו: זלנסקי מזהיר כי טילים על הם עניין של זמן/צילום: רויטרס

יו"ר הכנסת מיקי לוי נפגש הבוקר עם שגריר אוקראינה בישראל יבגן קורניצ'וק וסיכם עמו כי נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי ינאם בזום בפני חברי הכנסת במהלך השבוע הבא - כך לפי בכירים ישראלים ואוקראינים. הנאום ישודר גם בפומבי באמצעי התקשורת וניתן יהיה לצפות בו באינטרנט. זאת, לאחר פרסום בוואלה! שלפיו לוי לא אפשר לקיים את הנאום במליאה מכיוון שהיא נמצאת בפגרה בתאריך הרלוונטי.

לפי גורמים בכנסת, טרם נקבע מועד סופי, אך סוכם כי הנאום יתקיים באחד מימי השבוע הבא. לוי אמר לשגריר אוקראינה במהלך הפגישה כי לאור פגרת הכנסת נאום בזום יאפשר נוכחות של כמה שיותר חברי כנסת, כולל כאלה שנמצאים במשלחות בחו"ל ויוכלו להתחבר מרחוק. לוי התחייב כי ידבר עם כל ראשי הסיעות כדי לוודא נוכחות מקסימלית של חברי כנסת בשיחת הזום.

ראש ממשלה אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, 9 במרץ 2022. AP
ינאם בזום. זלנסקי/AP

ביום ראשון נועד קורניצ'וק עם יו"ר יד ושם דני דיין וביקש ממנו לאפשר לקיים במקום עצרת רבת משתתפים עם חברי כנסת, ראשי ערים ואנשי ציבור שבה יישא זלנסקי נאום וידאו. גורמים ב"יד ושם" אמרו שדיין הביע הזדהות עם אוקראינה במהלך הפגישה, אבל הסתייג מקיום אירוע פוליטי שאופיו אינו תואם את רוח המקום.

בכיר בממשלת אוקראינה ציין כי הרקע לפגישה של קורניצ'וק ביד ושם הוא רצונו של הנשיא זלנסקי לדבר ישירות לעם בישראל, לאחר שבמגעים עם הממשלה בירושלים לא הצליח זלנסקי עד כה לגייס את התמיכה לה שאף. זלנסקי מקווה שכמו במדינות אחרות בעולם נאום שלו ישפיע על דעת הקהל שתדחוף את ההנהגה להגביר את התמיכה באוקראינה.

עוד בוואלה!

זלנסקי רוצה לנאום ב"יד ושם", במוסד הזיכרון מסתייגים מהשוואות לשואה

לכתבה המלאה
יו"ר הכנסת מיקי לוי נפגש הבוקר עם שגריר אוקראינה בישראל יבגן קורניצ'וק, 15.3.2022. נועם מושקוביץ
פגישת לוי וקורניצ'וק, היום/נועם מושקוביץ

בפגישה עם דיין הדגיש שגריר אוקראינה כי הנאום ביד ושם אינו תחליף לנאום של זלנסקי בכנסת, אלא מסלול מקביל. הוא ציין כי זלנסקי מעוניין לנאום ביד ושם גם בשל העובדה שהוא יהודי וגם בשל העובדה שהוא סבור שמה שרוסיה עושה באוקראינה הוא רצח עם, וכי יד ושם הוקם כדי להנציח רצח עם.

גורם ביד ושם אמר שדיין הסתייג מהשימוש של השגריר במונח רצח עם ובהשוואות התכופות שאוקראינה עושה בין המצב במדינה לבין השואה - השוואות שיד ושם לא יכול לשמש להן במה והבהיר לו שהוא אינו סבור שאופיו של המוסד מתאים לאירוע מדיני-פוליטי רב משתתפים מהסוג אותו רוצה לקיים נשיא אוקראינה. דיין והשגריר האוקראיני סיכמו להמשיך לדון בעניין בימים הקרובים. בשלב הזה הסיכויים לקיומו של אירוע ביד ושם במתכונת שהנשיא האוקראיני רוצה הם נמוכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully