וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדי להציג את עמדת אוקראינה: זלנסקי ביקש לנאום בפני מליאת הכנסת

עודכן לאחרונה: 9.3.2022 / 22:29

לפי בכיר ישראלי, נשיא אוקראינה הגיש את הבקשה ליו"ר הכנסת מיקי לוי באמצעות שגריר אוקראינה בישראל. לטענת גורמים, השגריר הגיש את הבקשה ביום האחרון למושב הכנסת, מה שיקשה על כינוסה המלא. בשל כך, ח"כ לוי הציע במקום זאת שיחת זום רק עם הח"כים. באוקראינה התאכזבו

בווידאו: זלנסקי מאשים את רוסיה שהמסדרונות ההומינטרים שלה ציניים ומבטיח לא לעזוב את קייב/צילום: רויטרס

נשיא אוקראינה וולודומיר זלנסקי מעוניין לנאום בפני הכנסת בזום ולהציג את עמדת אוקראינה לגבי הפלישה הרוסית ישירות למחוקקים הישראלים. בכיר ישראלי אמר כי שגריר אוקראינה בישראל יבגן קורניצ'וק הגיש היום (רביעי) את הבקשה ליו"ר הכנסת מיקי לוי.

אלא שלא ברור אם הנאום יתקיים וכיצד. גורמים בכנסת אמרו כי השגריר האוקראיני הגיש את בקשתו ביום האחרון למושב הכנסת. לאור העובדה שהכנסת יוצאת לפגרה, יהיה צורך בכינוס מושב מיוחד ולזמן את הח"כים להגיע.

יו"ר הכנסת שלח מוקדם יותר תשובה לשגריר האוקראיני ולפיה לא ניתן לכנס את המליאה במיוחד לצורך הנאום וכי הוא מציע לקיים שיחת זום בין זלנסקי לבין הח"כים בימים הקרובים. מלשכת יו"ר הכנסת פנו בעניין למשרד החוץ כדי לבדוק אם יש רגישויות מדיניות. במשרד החוץ השיבו כי אין להם התנגדות לקיום נאום או שיחת זום של זלנסקי בכנסת.

נשיא אוקריאנה, ולדימיר זלנסקי במהלך ריאיון לסוכנות הידיעות רויטרס בקייב 1 במרץ 2022. רויטרס
זלנסקי/רויטרס

האוקראינים התאכזבו מתשובת הכנסת כיוון שרצו לקיים אירוע בו זלנסקי נואם בזום על מסך גדול אל מול מליאת הכנסת. אתמול נשא זלנסקי נאום דומה בפרלמנט הבריטי ולפני כמה ימים נאם בצורה הזו בפני הפרלמנט האירופי. האוקראינים לא מעוניינים בשלב זה לקיים שיחת זום עם הח"כים בטענה שזה לא מכובד.

ח"כ אלי אבידר שיגר מכתב ליו"ר הכנסת מיקי לוי ובו ביקש לכנס את מליאת הכנסת או לחילופין את ועדת החוץ והביטחון גם במהלך הפגרה כדי לקיים שיחה עם נשיא אוקראינה זלנסקי. "התנהלות זו אינה הולמת בשום צורה", כתב אבידר.

אבידר ציין כי כמו חברי הפרלמנט הבריטי גם לח"כים בישראל צריכה להינתן האפשרות להביע תמיכה בלתי מסויגת בעם האוקראיני. "כל עיכוב של הנושא עד היציאה לפגרה, תציב אותנו בצד השלילי של ההיסטוריה ובניגוד לתמיכה הבלתי מסויגת של הציבור הישראלי בעם האוקראיני. אני מבקש לפעול בהקדם למימוש השיחה עוד היום", כתב אבידר.

לאחר הפרסום, יו"ר הכנסת לוי ביקש להבהיר כי הוא "כתב לכבוד השגריר קורניצ'וק כי יהיה לכנסת הכבוד לאפשר לנשיא זלנסקי לנאום בפני חבריה, היות והכנסת יוצאת מחר לפגרה ומליאת הכנסת מתוכננת לעבור שיפוץ מיד עם הכניסה לפגרה, הזמין יו"ר הכנסת את הנשיא זלנסקי לנאום מרחוק בפני חברי הכנסת בשיחת וידאו רשמית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully