וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זלנסקי: הצעתי לבנט לקיים מו"מ בין אוקראינה לרוסיה בירושלים

עודכן לאחרונה: 12.3.2022 / 18:31

נשיא אוקראינה אמר כי ישראל יכולה לספק לארצו ערבויות ביטחוניות, וכי הוא מקווה שלבנט יהיו השלכות חיוביות על השיחות. הוא ציין כי המשא ומתן בין אוקראינה לרוסיה התקדם לפסים ענייניים והפסיק לעסוק אך ורק בהחלפת איומים

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בסרטון מארמון הנשיאות בקייב/רויטרס

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי הציע לראש הממשלה נפתלי בנט לקיים את השיחות עם רוסיה בירושלים - כך דווח היום (שבת) בסוכנות הידיעות רויטרס. עוד אמר זלנסקי כי הוא מקווה שלבנט תהיה השפעה חיובית על השיחות בין הצדדים. זלנסקי אמר את הדברים לאחר שלפי בכיר אוקראיני, בנט המליץ לזלנסקי לקבל את דרישת פוטין.

נשיא אוקראינה הוסיף כי ישראל יכולה לספק ערבויות ביטחוניות לארצו. "אני מאמין שבנט יכול לשחק תפקיד חשוב", אמר זלנסקי במסיבת עיתונאים בקייב. "זאת משום שישראל היא מדינה עם היסטוריה שיש בה הרבה מקבילות למצב שלנו. בנוסף, יש בה אוכלוסייה גדולה של עולים מאוקראינה, מרוסיה ומבלארוס"

טנק רוסי סמוך לקייב, אוקראינה. 11 במרץ 2022. רויטרס
"רוסיה תכבוש את קייב רק עם תחריב אותה עד עפר". טנק רוסי ליד קייב, 11 במרץ 2022/רויטרס

זלנסקי אמר כי המשא ומתן בין ארצו לבין רוסיה התקדם לפסים ענייניים וכבר לא עוסק אך ורק בהצבת אולטימטומים. לדבריו, מדינות המערב אינן מעורבות מספיק במשא ומתן, ונאט"ו מציגה עמדה משוללת אומץ.

הוא הביע הערכה שלפיה בקרב מדינות ברית נאט"ו אין קונצנזוס בשאלת קבלתה של אוקראינה לשורות הברית. לדבריו, הפסקת אש צריכה להיות נקודת המוצא בפתיחת המשא ומתן. בנוסף ציין זלנסקי כי ארצו זקוקה למערכות הגנה נגד טילים, והיא מוכנה לשלם תמורתן. בעניין הסכנה שרוסיה תכבוש את קייב אמר הנשיא האוקראיני שהיא תוכל לעשות זאת "רק אם תחריב אותה עד עפר".

ביומיים האחרונים התפרסמו דיווחים סותרים לגבי האופן שבו התייחסה אוקראינה לניסיונות התיווך של בנט בינה לבין רוסיה. בוואלה! פורסם כי בנט המליץ לזלנסקי לקבל את ההצעה של פוטין לסיום המלחמה, שכוללת שורה של ויתורים קשים מצד אוקראינה, וכי בנט סירב לקבל את ההמלצה.

היום דווח כי יועצו של זלנסקי, מיכאילו פודולקיאק, כתב בדף הטוויטר שלו ש"בנט לא מבקש מאוקראינה להסכים לדרישות רוסיה, זה בלתי אפשרי מסיבות פוליטיות וביטחוניות". הוא ציין כי ישראל דווקא מפצירה ברוסיה לנהוג בגישה מתונה יותר.

ראש ממשלה אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, 9 במרץ 2022. AP
זלנסקי/AP

במקביל להתבטאויות של הנשיא האוקראיני שוחחו היום קאנצלר גרמניה אולף שולץ ונשיא צרפת עמנואל מקרון עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, וקיבלו ממנו עדכון על מהלך השיחות בין רוסיה לאוקראינה. מקרון ושולץ דרשו מפוטין להכריז על הפסקת אש באופן מידי. עוד נמסר כי לפני שהשניים דיברו עם פוטין, הם שוחחו גם עם זלנסקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully