וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלית זיהתה את אמה זועקת לעזרה בעיר הנצורה באוקראינה: "התחננה למים"

עודכן לאחרונה: 10.3.2022 / 9:36

טטיאנה גולדין מאשדוד, צפתה בטלוויזיה בביתה, ולפתע זיהתה את אמה מתחננת לעזרה במריופול: "אנחנו רואים שהבית שלה נהרס, והיא צועדת ברחוב לבד ומבקשת להציל את חייה ומתחננת לאכול". שליח חב"ד בעיר שיתף בריאיון ב-103FM במצב של העיר: "אנשים ממיסים שלג כדי לשתות"

בווידאו: טטיאנה גולדין, זיהתה את אמה לודמילה במהלך כתבת טלויזיה ממריופול אוקראינה/בעצם צילום מסך או סעיף 27

טטיאנה גולדין, תושבת אשדוד, צפתה בטלוויזיה ולפתע ראתה את אימא שלה נמצאת ברחוב במריופול וזועקת לעזרה. "היא צועדת ברחוב לבד ומבקשת להציל את חייה ומתחננת למים ולאכול ולתרופות ואומרת שלא נשאר לה כלום", שחזרה טטיאנה.

"בעצם ב־8 במרץ. ראיתי אותה באחד הסרטונים ביוטיוב", מספרת טטיאנה. "מיד כשהחל המצור על העיר אני פניתי לרב כהן. אני יודעת שהוא לא עזב את הקהילה, והוא איתנו כל הזמן, מנסה לעזור עם כל הכוחות שלו והיכולות שלו ובמיוחד שבכוח של אמונה ותפילה".

טטיאנה מספרת שראתה בסרטון את הזעקה שלה שהייתה משהו "בלתי נסבל. אני מכירה את אמא שלי כאישה מאוד חזקה, אישה שמנהלת צוותים מגיל מאוד צעיר. בסרטון אנחנו רואים שהבית שלה נהרס, והיא צועדת ברחוב לבד ומבקשת להציל את חייה ומתחננת למים ולאכול ולתרופות ואומרת שלא נשאר לה כלום. שום דבר. אני רוצה להזכיר לכל העולם שיש לנו באבי יאר אחד, וזה הולך להיות באבי יאר כפול. בבקשה, תדאגו לפרוזדור הומניטרי עבור אנשים פסוטים, תושבי העיר. אנחנו לא מבקשים משהו מעבר לכך. אין אספקה לעיר מעל שבועיים, העיר בטבעת, עכבר לא נכנס לתוך העיר".

תושבת אשדוד זיהתה את אמה זועקת לעזרה בעיר הנצורה באוקראינה: "עלול להיות באבי יאר 2". תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים, צילום מסך
אמה של טטיאנה, לודמילה, שזועקת לעזרה/צילום מסך, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות היוצרים

טטיאנה סיפרה כי "ב־2 במרץ. הם פוצצו את כל התשתיות, גם של החימום וגם של התקשורת, יש שם עכשיו טמפרטורה של מתחת ל־0 יש תחושה שהעולם אדיש, ומנסה להיות פולטליקלי קורקט. מה שווים החיים של בני אדם? כל רגע של שתיקה והמתנה זה מחיר של חיים. זה מחיר של בני אדם".

הרב מנחם מנדל כהן, שליח חב"ד במריופול, שכרגע נמצא בגבול בין מולדובה לרומניה, שיתף במצב הקשה במריופול. "אנחנו נמצאים עמוק בתוך משבר הומניטרי, זה ברמה כזאת שאנשים יוצאים לרחוב לאסוף שלג, להמיס אותו כדי לשטוף פנים, לצחצח שיניים או לשתות משהו. אין מה לאכול. החנויות ריקות, בתי המרקחת ריקים".

קברי אחים ונשים על סף לידה מכוסות בדם: תמונות הזוועה מהעיר הנצורה

AP, Evgeniy Maloletka

כהן אמר כי הרוסים "מנהלים כאן לוחמה פסיכולוגית ברמה הכי אכזרית שיכולה להיות, מעדכנים שיש מסדרון הומניטרי ובזמן אמת יורים. מי שרוצה לצאת, לוקח סיכון. בשבת ניסינו להוציא אנשים תחת אש, חיכינו שייתנו לנו את האור הירוק, וקיבלנו עדכון בזמן אמת שבזמן שהאוטובוסים עמדו בחניה, 20 אוטובוסים הושמדו".

לדבריו, "אני יודע ממקור ראשון שיש מתים ברחובות שאף אחד לא ניגש אליהם, כי אי אפשר להוציא אותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully