וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר אוקראינה: נאום של זלנסקי ל-10 ח"כים בזום זה דבר לא ראוי

עודכן לאחרונה: 1.4.2022 / 12:26

יבגן קורניצ'וק התייחס לפרסום וואלה! על בקשת נשיא אוקראינה לנאום בפני הכנסת ואמר כי "זו לא אמורה להיות בעיה - ח"כים בחופשה או שיפוצים זה לא תירוץ". עוד אמר השגריר כי מדינתו זקוקה לסיוע הומניטרי נוסף, וכן הוסיף: "מצפה מישראל להצטרף לסקציות על רוסיה"

שידור חי ממסע"ת השגריר

LIVE

שגריר אוקראינה בישראל יבגן קורניצ'וק אמר היום (שישי) במסיבת עיתונאים כי הוא סבור שנאום של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי בפני הכנסת אינו אמור להוות בעיה. לדבריו "החופשה שחברי הכנסת נמצאים בה היא לא תירוץ וגם לא השיפוצים".

השגריר אמר כי בשבוע הבא תתקיים פגישה על מנת לקדם את העניין. "יש כמה אפשרויות לעשות את זה. אני לא חושב שראוי לעשות את הנאום בזום, שעלולים להשתתף בו רק עשרה חברי כנסת", הסביר. עוד התייחס השגריר בדבריו לנאומים שנתן נשיא אוקראינה בפני הפרלמנט הבריטי והקונגרס האמריקני. "הנשיא נהיה פופולרי ברחבי אירופה. כולם מחכים לנאומים שלו ולשמוע מה הוא אומר", אמר.

כמו כן, הוא ביקש סיוע הומניטרי נוסף מישראל. קורניצ'וק הבהיר כי יש צורך בעוד תרופות וציוד וכי הבכירים הישראלים יודעים למה האוקראינים זקוקים. "שמעתי שיש בעיית מימון שאני מקווה שתיפתר. אני מצפה מישראל להצטרף לסנקציות על רוסיה ולשלוח סיוע נוסף", ציין.

שגריר אוקראינה בישראל יבגן קורנייצ'וק במסיבת עיתונאים. 11 במרץ 2022. אבשלום ששוני, פלאש 90
"לא ראוי להפגש בזום עם עשרה חברי כנסת". יבגן קורנייצ'וק, היום/פלאש 90, אבשלום ששוני

"הסיטואציה של האוקראינים היא קריטית עכשיו. אני לא יודע ממה אתם חוששים וממה אתם מפחדים - זה שלכם. אבל אנחנו זקוקים לעזרה מיידית נוספת", אמר. השגריר הביע רצונו לשמור על היחסים של אוקראינה וישראל כמה שיותר טובים ולכן עושה את תפקידו הדיפלומטי ומציג את כלל הזוויות. "הדרישות לסיוע הוצגו לממשלה הישראלית, ביקשנו הרבה פעמים ולא נעננו בתשובה חיובית", ציין.

הוא אמר כי הוא חושב שרוסיה לא רואה את אוקראינה כשותפה בהקשר למו"מ. "ברור שהם מראים את הרצון שלהם לנהל משא ומתן אבל זה פייק. אני חושב שבראש שלהם הם חושבים שהם נלחמים באמריקנים ולא באוקראינים", ציין במסיבת העיתונאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully