וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זלנסקי רוצה לנאום ב"יד ושם", במוסד הזיכרון מסתייגים מהשוואות לשואה

עודכן לאחרונה: 13.3.2022 / 18:10

אחרי שביקש לנאום בפני חברי הכנסת במליאה, שגריר אוקראינה נפגש עם יו"ר יד ושם דני דיין וביקש ממנו לקיים עצרת רבת משתתפים שבה יישא זלנסקי נאום וידאו. ביד ושם הבהירו כי האירוע אותו מעוניין זלנסקי לקיים הינו בעל אופי פוליטי ולא מתאים לרוחו של המקום

בווידאו: זלנסקי מאשים את רוסיה שהמסדרונות ההומינטרים שלה ציניים ומבטיח לא לעזוב את קייב/צילום: רויטרס

שגריר אוקראינה בישראל יבגן קורניצ'וק נפגש היום (ראשון) עם יו"ר יד ושם דני דיין וביקש ממנו לאפשר לקיים במקום עצרת רבת משתתפים עם חברי כנסת, ראשי ערים ואנשי ציבור שבה יישא נשיא אוקראינה וולודומיר זלנסקי נאום וידאו. גורמים ב"יד ושם" אמרו שדיין הביע הזדהות עם אוקראינה במהלך הפגישה, אבל הסתייג מקיום אירוע פוליטי שאופיו אינו תואם את רוח המקום.

בכיר בממשלת אוקראינה ציין כי הרקע לפגישה של קורניצ'וק ביד ושם הוא רצונו של הנשיא זלנסקי לדבר ישירות לעם בישראל, לאחר שבמגעים עם הממשלה בירושלים לא הצליח זלנסקי עד כה לגייס את התמיכה לה שאף. זלנסקי מקווה שכמו במדינות אחרות בעולם נאום שלו ישפיע על דעת הקהל שתדחוף את ההנהגה להגביר את התמיכה באוקראינה. מסיבה דומה ביקש זלנסקי לנאום בפני מליאת הכנסת.

היכל השמות במוזיאון יד ושם בירושלים. --, פלאש 90
"הוקם כדי להנציח רצח עם". יד ושם/פלאש 90, --

ביום שלישי צפוי שגריר אוקראינה להיפגש עם יו"ר הכנסת מיקי לוי. בכיר בממשלת אוקראינה אמר כי קורניצ'וק יבהיר ללוי שהאופציה היחידה מבחינת זלנסקי היא נאום וידאו בפני מליאת הכנסת ולא שיחת זום בה ישתתפו חברי כנסת בודדים.

בפגישה עם דיין הדגיש שגריר אוקראינה כי הנאום ביד ושם אינו תחליף לנאום של זלנסקי בכנסת, אלא מסלול מקביל. הוא ציין כי זלנסקי מעוניין לנאום ביד ושם גם בשל העובדה שהוא יהודי וגם בשל העובדה שהוא סבור שמה שרוסיה עושה באוקראינה הוא רצח עם, וכי יד ושם הוקם כדי להנציח רצח עם.

עוד בוואלה!

זלנסקי: הצעתי לבנט לקיים מו"מ בין אוקראינה לרוסיה בירושלים

לכתבה המלאה
ראש ממשלה אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, 9 במרץ 2022. AP
רוצה לנאום גם בכנסת וגם ביד ושם. זלנסקי/AP

גורם ביד ושם אמר שדיין הסתייג מהשימוש של השגריר במונח רצח עם ובהשוואות התכופות שאוקראינה עושה בין המצב במדינה לבין השואה - השוואות שיד ושם לא יכול לשמש להן במה והבהיר לו שהוא אינו סבור שאופיו של המוסד מתאים לאירוע מדיני-פוליטי רב משתתפים מהסוג אותו רוצה לקיים נשיא אוקראינה. דיין והשגריר האוקראיני סיכמו להמשיך לדון בעניין בימים הקרובים.

בשלב הזה הסיכויים לקיומו של אירוע ביד ושם במתכונת שהנשיא האוקראיני רוצה הם נמוכים. האלטרנטיבה היא נאום וידאו של זלנסקי בכיכר הבימה בתל אביב. ראש העיר רון חולדאי כבר הבהיר לשגריר האוקראיני כי ישמח לארגן את האירוע, אליו יש להניח שיגיעו אלפי ישראלים, וגם יועבר בשידור חי בערוצי הטלוויזיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully