וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בישראל מעריכים: מאות מל"טים איראניים נפגעו בתקיפה שמיוחסת לישראל

עודכן לאחרונה: 15.3.2022 / 12:48

לפי הדיווחים, מל"טים ישראלים תקפו באזור העיר כרמאנשאה במערב איראן בחודש שעבר וגרמו נזק כבד, וההערכה היא שזאת הסיבה למתקפת הטילים בעיראק שנטען כי כוונה לעבר "בסיס ישראלי". לאחרונה הביעו חשש בישראל מהאפשרות שמל"טים מאיראן יעבירו נשק לגדה ולעזה

בווידאו: תקיפה בארביל/תיעוד ברשתות חברתיות

מערך המל"טים איראניים נפגע באופן משמעותי בתקיפה שמיוחסת לישראל - כך מדווח היום (שלישי) עמוס הראל בעיתון "הארץ". לפי הערכות, מאות מל"טים נפגעו בתקיפה.

התקרית התרחשה בחודש שעבר, ליד העיר כרמאנשאה שבמערב איראן, אולם הדיווח עליה מגיע כעת, ברקע המתקפה האיראנית על הבסיס האמריקני בעיראק שאירעה בתחילת השבוע. לפי הדיווח באל-מיאדין, המתקפה בעיראק הגיעה בתגובה למתקפה ההיא.

בשנה האחרונה הביעה מערכת הביטחון בישראל דאגה ממערך המל"טים האיראני, ומהאפשרות שייעשה בו שימוש להעברת נשק לארגוני טרור בגדה המערבית וברצועת עזה.

מל"ט מתאבד פוגע במטרה במהלך תרגיל של משמרות המהפכה של איראן, 15 בינואר 2021. AP
מל"ט מתאבד פוגע במטרה במהלך תרגיל של משמרות המהפכה של איראן, ינואר 2021/AP

לפי גורמים אמריקניים ועיראקיים, לפחות 12 טילים נורו לעבר הקונסוליה האמריקנית בארביל, בירת החבל הכורדי בצפון עיראק, אך בטהראן טענו כי הם כוונו לעבר "בסיסים ישראליים סודיים" באזור. חלק מהטילים פגעו ישירות במבנה הקונסוליה החדשה, אך לא היו נפגעים בנפש. חלק מהטילים גרמו לנזק במשרדי ערוץ הטלוויזיה המקומי "כורדיסטן24". ברשתות החברתיות פרסמו תושבים סרטונים של כמה פיצוצים גדולים שהבזיקו בשמי האזור.

משמרות המהפכה של איראן קיבלו אחריות על המתקפה, ואיימו על ישראל שבמקרה שהיא תתקוף שוב את כוחותיה, היא תיענה בתגובה "קשה, נחרצת והרסנית". בשבוע שעבר נהרגו שני קציני משמרות המהפכה בתקיפה בסוריה, שיוחסה לישראל, ובארגון הבטיחו נקמה. בישראל הגבירו כוננות בתגובה.

דובר של משרד החוץ של ארצות הברית אמר כי זאת הייתה "התקפה מקוממת", אבל ציין כי לא היו נפגעים אמריקנים ולא נגרם נזק למתקנים אמריקניים בארביל. הכוחות האמריקניים המוצבים במתחם נמל התעופה הבינלאומי בחבל כבר הותקפו בעבר ברקטות או במל"טים שלפי גורמים אמריקניים שוגרו על ידי מיליציות פרו-איראניות. עם זאת, בחודשים האחרונים נשמר השקט באזור.

עוד בוואלה!

רקטות, רחפני נפץ ופיגועים: המחיר שאיראן עלולה לגבות על הרג הקצינים בסוריה

לכתבה המלאה

ברקע המשא ומתן על הסכמי הגרעין, החליטה הצנזורה להתיר לפרסום בשבוע שעבר כי לפני כשנה יירט מטוס F-35 שני כלי טיס לא מאוישים מאיראן, שהיו חמושים באמצעי ירי. לפי ההערכות, הם היו בדרכם להעביר אמצעי לחימה לחמאס. מערכות ההגנה זיהו אותם והקפיצו מטוסי F-35. במערכת הביטחון מעריכים כי לבד משני כלי הטיס הלא-מאוישים, היו ניסיונות נוספים של טהראן להבריח נשק באמצעות מל"טים לגדה המערבית ולרצועת עזה.

לפני כחצי שנה שר הביטחון בני גנץ חשף כי ישראל סיכלה ניסיון של איראן להעביר חומרי נפץ מסוריה לפעילי טרור בגדה המערבית. גנץ התייחס בדבריו לתקרית שהתרחשה בפברואר 2018, אז שיגרה טהראן כלי טיס בלתי מאויש משדה התעופה T4 שבסוריה, שיורט באזור בית שאן. לדבריו, המל"ט נועד להעברת TNT לפעילי טרור בגדה המערבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully