וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: סיכלנו פעולת חבלה של המוסד במתקן הגרעיני בפורדו

כלי תקשורת מקומיים דיווחו כי אנשי המוסד גייסו את שכנו של מדען במתקן, ונעזרו בו כדי לגייס גם אותו לתכנית החבלה במתקן העשרת האורניום התת-קרקעי. "קציני המוסד ניסו לפגוע במכשירי הצנטריפוגות במתקן"

בווידאו: איראן הודיעה על חידוש העשרת האורניום בפורדו לרמה של 20%/צילום: רויטרס

איראן סיכלה חבלה מתוכננת באתר גרעיני מדרום לטהראן - כך דווח היום (שני) בטלוויזיה הממלכתית במדינה. עוד נמסר כי משמרות המהפכה ביצעו מעצרים של כמה חשודים באירוע. "קציני המוסד ניסו לפגוע במכשירי הצנטריפוגות במתקן", נטען.

לפי דיווחים בתקשורת האיראנית, אנשי המוסד גייסו שכן של מדען במתקן ההעשרה התת קרקעי בפורדו, המתמחה בצנטריפוגות מתקדמות מדגם IR-6. אנשי המוסד נעזרו בשכן כדי ליצור קשר עם אותו מדען שעה שהציגו עצמם כנציגים של חברה לציוד טכנולוגי מהונג קונג. בהמשך הצליח המוסד לגייס את המדען, אך אז הצליחו אנשי המודיעין של משמרות המהפכה לגלות את המזימה ולעצור את החשודים במעורבות באירוע.

במהלך השנים האחרונות האשימה איראן את ישראל בביצוע מספר מתקפות על המתקנים הקשורים לתכנית הגרעין שלה, וכן בהריגת מדעני הגרעין שלה.

דיווח: אירן השלימה התקנת הצנטריפוגות בפורדו. רויטרס
"קציני המוסד ניסו לפגוע במכשירי הצנטריפוגות". מתקן ההעשרה בפורדו/רויטרס

אתמול תקפה איראן בעיראק, באזור בו טענה שממוקמים "בסיסים ישראליים סודיים". היא איימה על ישראל שבמקרה שהיא תתקוף שוב את כוחותיה, היא תיענה בתגובה "קשה, נחרצת והרסנית". זאת, לאחר שבשבוע שעבר נהרגו שני קציני משמרות המהפכה בתקיפה בסוריה, שיוחסה לישראל, ובארגון הבטיחו נקמה. בישראל הגבירו כוננות בתגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully