וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקד: "אי אפשר להמשיך עם קצב קליטת הפליטים האוקראינים - נצטרך להתוות מדיניות"

עודכן לאחרונה: 6.3.2022 / 11:57

שרת הפנים הסבירה בדיון בכנסת כי מאז תחילת הלחימה באוקראינה נכנסו לישראל 2,034 אוקראיניים, וכ-10% מהם זכאי חוק השבות. לדבריה, אם קצב זה יימשך - הנתון יגיע ל-15 אלף בחודש. "ישראל הכניסה באופן יחסי לגודלה יותר מכל מדינות אירופה, יש בקשות לכניסה גם מרוסיה"

בווידאו: השרה שקד מתייחסת לקליטת הפליטים מאוקראינה/צילום: רוני כנפו

שרת הפנים איילת שקד אמרה הבוקר (ראשון) בדיון על היערכות המדינה להבאת ישראלים כי אם קצב הקליטה וכניסת הפליטים מאוקראינה ימשך - נצטרך להתוות מדיניות. לדבריה, "אי אפשר להמשיך עם קצב כניסה כזה. יש בקשות לכניסה גם מרוסיה". שקד אף הוסיפה כי ישראל נערכת לגל קליטה של כמאה אלף זכאי חוק השבות ובמסגרת קליטתם, כוונתה של ישראל היא לאזרח אותם באופן מיידי.

בדיון בוועדה למיזמי תשתיות לאומיים ומיוחדים בכנסת הסבירה שקד כי מאז תחילת הלחימה באוקראינה נכנסו לישראל 2,034 אזרחים אוקראיניים, וכ-10% מהם זכאי חוק השבות. לדבריה, אם קצב זה יימשך - הנתון יגיע ל-15 אלף בחודש. לטענתה "אי אפשר להמשיך עם קצב כניסה כזה. נצטרך להתוות מדיניות. ישראל הכניסה באופן יחסי לגודלה יותר מכל מדינות אירופה מלבד המדינות שגובלות עם אוקראינה".

נחיתת עולים מאוקריאנה בנתב"ג 3 במרץ 2022. אבשלום ששוני, פלאש 90
"יש בקשות לכניסה גם מרוסיה". נחיתת עולים מאוקראינה בנתב"ג/פלאש 90, אבשלום ששוני

כיום יש בישראל 26 אלף אזרחים אוקראינים שאינם אזרחי מדינת ישראל - מתוכם 2,500 בעלי אשרת תייר שהוארכה, 13 אלף שנמצאים בישראל בצורה שאינה חוקית, 4,000 שהגישו בקשת מקלט וכמו כן עובדי זרים בהיתר. לדברי שקד בימים הקרובים נגיע למתווה סיוע הומניטרי - "צריכים לפאר לשבח ולהלל את מה שמדינת ישראל עושה".

נחיתת עולים מאוקריאנה בנתב"ג 3 במרץ 2022. אבשלום ששוני, פלאש 90
מפרוץ המלחמה סורבו 86 נוסעים. נחיתת עולים מאוקראינה בנתב"ג/פלאש 90, אבשלום ששוני

יו"ר הועדה, ח"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) אמרה בפתח הדיון כי יש לתת מענה לאזרחי ישראל שמרכז החיים שלהם היה בחו"ל ועכשיו הם חוזרים לכאן במצב כלכלי רעוע. "אנחנו צריכים לראות מה אנחנו עושים כי לא לכולם יש אפילו לאן להגיע בארץ", אמרה.

לפי רשות האוכלוסין וההגירה, מפרוץ המלחמה סורבו 86 נוסעים, מתוך 1,800 נוסעים שהגיעו. במהלך סוף השבוע, 605 זרים בעלי דרכונים אוקראינים הגיעו לנתב"ג, מתוכם 26 נוסעים סורבו להכנס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully