וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשווי של כ-600 מיליון דולר: יאכטה של מיליארדר רוסי נתפסה בגרמניה

עודכן לאחרונה: 3.3.2022 / 15:06

הספינה בבעלותו של המיליארדר הרוסי אלישר אוסומנוב, באורך של 156 מטרים, נלקחה על ידי הגרמנים בנמל הצפוני של המבורג. המיליארדר עמד בפני סנקציות של האיחוד האירופי בעקבות פלישת רוסיה לאוקראינה. הבית הלבן: "נטיל סנקציות על אוליגרכים רוסים שתומכים בפוטין"

בווידאו: יאכטה של המיליארדר הרוסי אלישר אוסומנוב נתפסה בהמבורג בגרמניה/צילום: רויטרס

הרשויות בגרמניה תפסו הלילה (חמישי) יאכטה יוקרתית המוערכת בשווי של כ-600 מיליון דולר בבעלותו של המיליארדר הרוסי אלישר אוסומנוב - כך לפי פרסום בפורבס. המיליארדר עמד בפני סנקציות של האיחוד האירופי בעקבות פלישת רוסיה לאוקראינה.

לפי הדיווח, היאכטה דיבלאר, שאורכה 156 מטרים ונחשבת לגדולה בעולם מסוגה, נלקחה על ידי הגרמנים בנמל הצפוני של המבורג. ממשלת גרמניה הקפיאה את הנכס. מטעמו של אוסמנוב וממשלת גרמניה לא נמסרה תגובה.

היאכטה של האוליגרך אלישר אוסמנוב. רויטרס
אורכה 156 מטרים. היאכטה של האוליגרך/רויטרס

לפי נתוני מעקב אחר ספינות ודיווחים, לפחות חמש יאכטות בבעלות מיליארדרים רוסים עגנו או שייטו ביום רביעי במלדיבים. זאת, משום שלמדינת האיים באוקיינוס ההודי אין הסכם הסגרה עם ארצות הברית, שהודיעה כי תנקוט בצעדים קפדניים כדי לתפוס רכוש של רוסים שהוטלו עליהם סנקציות. רוב כלי השיט נראו עוגנים בנמלי המזרח התיכון מוקדם יותר השנה.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין עם האוליגרך אלישר אוסמנוב, 27 בנובמבר 2018. רויטרס
היאכטה מוערכת בשווי של כ-600 מיליון דולר. פוטין עם אוסמנוב/רויטרס

"בשבוע הקרוב, נשלח כוח משימה ברחבי העולם כדי לזהות, לצוד ולהקפיא את הנכסים של חברות ואוליגרכים רוסים שהוטלו עליהם סנקציות - היאכטות שלהם, האחוזות שלהם וכל רווח אחר שגוי שנוכל למצוא ולהקפיא תחת החוק", אמר הבית הלבן בציוץ ביום ראשון. נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן התייחס לנושא בנאום "מצב האומה" בליל רביעי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully