וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאום "מצב האומה" של ביידן: "פוטין מבודד מהעולם יותר ממה שהוא אי פעם היה"

עודכן לאחרונה: 2.3.2022 / 11:30

ביידן הודיע על איסור טיסות רוסיות בשטח ארה"ב, וחזר על כך שכוחות אמריקנים לא ייכנסו לאוקראינה. "המתקפה של פוטין על אוקראינה הייתה מתוכננת מראש", טען. "הוא חשב שהוא יוכל לפלג אותנו. הוא טעה". חברי קונגרס רבים הגיעו לנאום אוחזים בדגלי אוקראינה

בווידאו: נאום מצב האומה של ביידן/צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נשא הלילה (רביעי) את נאום "מצב האומה" השנתי, הראשון בכהונתו. הנאום מגיע ברקע מלחמת רוסיה-אוקראינה, וחברי קונגרס רבים הגיעו לנאום אוחזים בדגלי אוקראינה כאות תמיכה. לנאום הצטרפה שגרירת אוקראינה בארצות הברית, אוקסנה מרקרובה, שישבה לצד הגברת הראשונה ג'יל ביידן.

"כשדיקטטורים לא משלמים מחיר על התוקפנות שלהם, הם גורמים עוד כאוס. הם ממשיכים לנוע", הצהיר ביידן. "המתקפה האחרונה של פוטין על אוקראינה הייתה מתוכננת מראש וללא כל סיבה", טען. "הוא דחה מגעים חוזרים ונשנים לדיפלומטיה. הוא חשב שהמערב ונאט"ו לא יגיבו. הוא חשב שהוא יוכל לפלג אותנו בבית שלנו, בחדר הזה, במדינה שלנו. הוא חשב שהוא יכול לפלג אותנו גם באירופה. אבל פוטין טעה. אנחנו מוכנים, אנחנו מאוחדים, וזה מה שעשינו. נשארנו מאוחדים".

ביידן האשים את פוטין ב"שיקול מוטעה" בפלישתו לאוקראינה. "פוטין רצה לזעזע את היסודות של העולם החופשי", אמר. "הוא חשב שהעולם יתעלם, אך במקום הוא פגש בחומת עוצמה כפי שהוא מעולם לא ציפה או דמיין". הוא הוסיף שפוטין אמנם עשוי להרוויח בשדה הקרב, "אך הוא ישלם מחירים גבוהים בטווח הארוך". "אין לו מושג מה מגיע", הזהיר.

ארצות הברית תאסור על טיסות רוסיות במרחבה האווירי, ובכך תצטרף לקנדה, לאיחוד האירופי ולמדינות נוספות. "פוטין מבודד מהעולם יותר ממה שהוא אי פעם היה", אמר ביידן. בנוסף, הצהיר כי ארצות הברית תטיל סנקציות נוספות על אוליגרכים רוסים שתומכים בפוטין. "אנחנו נמצא ונעצור את היאכטות, את דירות היוקרה שלהם, את המטוסים הפרטיים שלהם", הזהיר.

ביידן חזר ואמר שכוחות צבאיים אמריקניים לא ייכנסו לאוקראינה. עם זאת, הדגיש כי "אנחנו נגן על בנות בריתנו בנאט"ו אם פוטין יחליט להתקדם מערבה".

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, סגנית הנשיא קמלה האריס ויו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי, 2 במרץ 2022. Saul Loeb, רויטרס
43% מהאמריקנים תומכים בתגובה לפלישה. ביידן, הלילה/רויטרס, Saul Loeb

שרת האוצר בארצות הברית, ג'נט ילן, אמרה כי קבוצת G7 תכנס כוח משימה, שיתמקד בהקפאת נכסים של האליטות ברוסיה. "אנחנו מוכנים להטיל לחץ כלכלי נוסף ככל הנדרש", הוסיפה. את הדברים אמרה לאחר פגישת שרי האוצר ונגידי הבנקים המרכזיים של ה-G7.

מסקר רויטרס/IPSOS עלה כי 71% מהאמריקנים סבורים שארצות הברית צריכה לספק נשק לאוקראינה. עוד נמצא כי 43% מהאמריקנים תומכים בתגובת ביידן לפלישה הרוסית לאוקראינה, לעומת 34% בשבוע שעבר. מנגד, כ-47% הסתייגו מתגובת ביידן למשבר.

כ-77% אמרו כי על ארצות הברית להטיל סנקציות נוספות על רוסיה. רוב הנשאלים, 58%, תמכו בתוספות תשלום על דלק וגז כדי לסייע בהגנה על מדינה דמוקרטית אחרת. לשם השוואה, 49% הסכימו עם פעולה זו בסקר שנערך ב-23 וב-24 בפברואר.

בנוסף, כ-75% מהנשאלים אמרו כי הם מאמינים שאי-נקיטת פעולה באוקראינה תעודד את רוסיה לנקוט צעדים צבאיים נוספים במקומות אחרים באירופה, לעומת 71% שבוע קודם לכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully