וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדינות המערב הטילו סנקציות אישיות על פוטין ולברוב

26.2.2022 / 9:38

העיצומים שעליהם הכריזו ארה"ב, האיחוד האירופי וקנדה בתגובה לפלישה לאוקראינה כוללים את הקפאת הנכסים של נשיא רוסיה ושר החוץ שלו. ממשל ביידן אף הטיל איסור כניסה על פוטין. מוסקבה: "עדות לאימפוטנציה המערבית". רוסיה גם הטילה וטו על גינוי שלה במועצת הביטחון

בווידאו: תיעוד: טיל רוסי פוגע בבניין רב קומה בקייב/מערכת וואלה!

מדינות המערב הכריזו אמש (שישי) על הטלת סנקציות אישיות על נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ושר החוץ שלו סרגיי לברוב בשל הפלישה לאוקראינה. נכסיהם של השניים בארצות הברית, האיחוד האירופי, בריטניה וקנדה יוקפאו, ובמקרה של ארה"ב גם יוטל איסור נסיעה על השניים.

לא ברור אילו נכסים משמעותיים יש לפוטין ולברוב בארצות הברית, באיחוד האירופי, בבריטניה ובקנדה, ואיזו השפעה מעשית תהיה לסנקציות. עם זאת, סנקציות אישיות על מנהיגי מדינות הן עדיין נדירות. ארצות הברית הטילה בעבר עיצומים על נשיא ונצואלה ניקולס מדורו ונשיא סוריה בשאר אסד, והאיחוד האירופי על אסד ועל שליט בלארוס.

רוסיה אמרה בתגובה כי הסנקציות הן הוכחה ל"אימפוטנציה המוחלטת" של מדיניות החוץ של המערב, והזהירה כי היחסים מתקרבים לנקודת "אל-חזור".

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בפגישה עם חברי מועצת הביטחון במוסקבה. 25 בפברואר 2022. רויטרס
הקרע בין רוסיה למערב מתרחב. פוטין בישיבה עם חברי המועצה לביטחון לאומי, אתמול/רויטרס

במהלך הלילה, רוסיה הטילה וטו על הצעת גינוי לפלישה לאוקראינה לאחר דיון במועצת הביטחון של האו"ם. הודו, סין ואיחוד האמירויות נמנעו, בעוד שיתר 11 המדינות החברות הצביעו בעד.

שגרירת ארה"ב באו"ם, לינדה תומס-גרינפילד, אמרה לאחר ההצבעה כי "רוסיה ניצלה את כוחה היום כדי להטיל וטו על הגינוי התקיף שלנו, אבל רוסיה לא יכולה להטיל וטו על המילים שלנו. הנשיא פוטין הוא התוקפן כאן, אין דרך ביניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully