וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוחות רוסיים השתלטו על תחנת הכוח הגרעינית הגדולה באירופה

3.3.2022 / 0:22

רוסיה תקפה באנרגודר, ראש העיר: "תחנת הכוח עולה באש". נשיא ארה"ב הטיל סנקציות על עשרות אוליגרכים. פוטין: "אוקראינה משתמשת באזרחים כמגן אנושי"

מלחמת רוסיה-אוקראינה | תוצאות התקיםה הרוסית בצ'רניהיב 
3 במרץ 2022. רויטרס
מלחמת רוסיה-אוקראינה | תוצאות התקיםה הרוסית בצ'רניהיב 3 במרץ 2022/רויטרס
  • 06:53/כובתה האש בכור הגרעיני בזפוריז'יה

    רשויות החרום באוקראינה הודיעו כי האש שפרצה במהלך הלילה בתחנת הכוח הגרעינית בזפוריז'יה כובתה. התחנה אחראית ל-25% מתצרוכת החשמל של אוקראינה. במקביל שוחח ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי על המצב בכור. בעקבות השיחה אמר ג'ונסון כי הכוחות הרוסים חייבים להפסיק מיד את מתקפתם על תחנת הכוח.

  • 08:41/אוקראינה: כוחות רוסיים השתלטו על תחנת הכוח הגרעינית זפוריז'יה

    לפי הרשויות באוקראינה, כוחות רוסיים השתלטו על תחנת הכוח הגרעינית זפוריז'יה בדרום מזרח אוקראינה. "צוות מבצעי עוקב אחר מצבן של יחידות הכוח", נכתב ברשתות החברתיות.

  • 04:07/מנהל הכור בזפוריז'יה: "הקרינה תחת שליטה"

    מנהל הכור הגרעיני בזפוריז'יה אמר הבוקר כי הקרינה בתחנת הכוח הגרעינית הגדולה באירופה נמצאת תחת שליטה. רשויות החירום של אוקראינה אמרו כי השריפה בכור פרצה במתקן אימון. מוקדם יותר נמסר כי דובר הכור אמר שאין עלייה ברמת הקרינה כתוצאה מהשריפה. גורמים נוספים מסרו כי האש פרצה מחוץ למתחם הכור עצמו.

    גם גורם בכיר בממשל האמריקאי אמר כי על פי המידע שבידו, אין אינדיקציה לכך שרמות הקרינה בכור בז'פוריז'יה שבאוקראינה הן גבוהות מהרגיל. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוחח עם נשיא אוקראינה זלנסקי וקיבל ממנו עדכון לגבי האירועים האחרונים בכור. ביידן הצטרף לקריאתו של זלנסקי לרוסיה להפסיק כל פעילות צבאית בסביבת הכור.

    שרת האנרגיה של ארה"ב ג'ניפר גרנהולם אמרה הבוקר כי הכורים בתחנת הכוח בזפוריז'יה מאובטחים על ידי מבני הכלה איתנים, והם נמצאים בתהליך סגירה בטוח. משרד האנרגיה האמריקני הפעיל צוותי תגובה גרעיניים והוא עוקב אחר האירועים בכור, אמרה גרנהולם.

  • 02:06/דיווח: הכור הגרעיני בזפוריז'יה עולה באש

    ראש העיר אנרגודר הסמוכה לזפוריז'יה דיווח בחשבון הטלגרם שלו כי תחנת הכוח הגרעינית הסמוכה לעיר עולה באש, לאחר מתקפה של חיילים רוסים. מדובר בתחנת הכוח הגרעינית הגדולה מסוגה באירופה.

    "כתוצאה מההפצצות המתמשכות של האויב על בניינים ויחידות בכור הכוח הגרעיני הגדול באירופה, הכור עולה באש", כתב ראש העיר דמיטרו אורלוב. משרד האנרגיה של אוקראינה אמר כי כבאים לא מצליחים להתחיל בכיבוי האש בכור, בגלל ירי של חיילים רוסים לעברם. "החיילים הרוסים יורים לעבר הכבאים מטווח אפס", נאמר בהודעת משרד האנרגיה.

    גורם רשמי בממשלת אוקראינה מסר בעילום שם כי בסמוך לכור נמדדו רמות גבוהות של קרינה גרעינית. שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה אמר הבוקר כי אם הכור בזפוריזי'ה יתפוצץ, האסון הצפוי יהיה גדול פי עשרה מהאסון בצ'רנוביל. "אש כבר פרצה. הצבא הרוסי יורה מכל הצדדים. הרוסים חייבים להפסיק את האש ולאפשר לכבאים להקים אזור ביטחון", אמר קולבה.

  • 22:45/ראש העיר אנרודר: טור של חיילים רוסים עושה את דרכו לעבר תחנת הכוח הגרעינית

    ראש עיריית אנרגודר שבאוקראינה אמר כי טור של חיילים רוסים עושה את דרכו לעבר תחנת הכוח הגרעינית הסמוכה זפוריז'יה, הגדולה באירופה. מוקדם יותר דיווחו שלטונות אוקראינה כי כוחות רוסיים מגבירים את המאמצים לתפוס את האתר בדרום מזרח אוקראינה ונכנסו לאנרודר עם טנקים. "ניתן לשמוע יריות חזקות בעיירה", אמר ראש העיר דמיטרו אורלוב. רוסיה כבר כבשה את הכור צ'רנוביל כ-100 ק"מ צפונית לבירת אוקראינה.

  • 21:10/ארה"ב מטילה סנקציות והגבלות ויזה על אוליגרכים רוסים

    הבית הלבן הכריז על סנקציות חדשות נגד אוליגרכים רוסים, כמו גם דוברו של הנשיא ולדימיר פוטין. ארצות הברית גם מטילה הגבלות על ויזה על 19 אוליגרכים רוסים ובני משפחותיהם ומקורביהם. במקביל, הנשיא ג'ו ביידן אמר כי במהלך הלחימה רוסיה יורה ללא הבחנה באוקראינה.

  • 20:50

    בסרטון שהופץ ניתן לראות קרבות עזים ליד תחנת הכוח האטומית הגדולה ביותר באירופה באנרודר.

  • 18:57/פוטין: "האוקראינים משתמשים באזרחים כמגן אנושי"

    נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר כי החיילים הרוסים מתנהגים בגבורה. "מקריבים את חייהם". לדבריו, הרוסים והאוקראינים הם עם אחד והוסיף כי במהלך הלחימה האוקראינים לקחו אלפי אזרחים כבני ערובה. "האוקראינים משתמשים באזרחים כמגן אנושי".

    לטענתו "אנחנו נלחמים נגד איומים, כולל מנשק גרעיני", והוסיף כי המבצע הצבאי הולך על פי התכנית.

    במקביל אליו, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי הוא "אסיר תודה על התפילות של היהודים בכותל המערבי בירושלים".

  • 17:32/אוקראינה: לפחות 22 נהרגו בתקיפות אוויריות של הרוסים בצפון המדינה

    שירותי החירום האוקראינים מסרו כי לפחות 22 גופות נמצאו בהריסות בעקבות תקיפות אוויריות של הרוסים באזור צ'רניהיב באוקראינה. עוד נמסר כי עבודות החילוץ נמשכות. מוקדם יותר אמר המושל האזורי שלפחות תשעה בני אדם נהרגו בהתקפה אווירית על שני בתי ספר ובתים פרטיים.

  • 16:59/החלו השיחות בין אוקראינה לרוסיה בגבול עם בלארוס

    החלו השיחות בין אוקראינה לרוסיה בגבול עם בלארוס. "התחלנו לדבר עם נציגי רוסיה", אמר היועץ של נשיא אוקראינה, מיכאילו פודוליאק.

  • 16:17/מקרון לפוטין: אתה עושה "טעות גדולה"

    נשיא צרפת עמנואל מקרון שוחח עם מקבילו הרוסי ולדימיר פוטין ואמר לו כי הוא עושה "טעות גדולה" באוקראינה. "זה יעלה למדינה שלך ביוקר, המדינה שלך בסופו של דבר תהיה מבודדת, נחלשת ותחת סנקציות למשך זמן רב מאוד", אמר מקרון לפוטין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully