וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבגדי אזרחים ובחוליות קטנות: יחידת העילית של פוטין שנועדה לחסל את הדרג המדיני

עודכן לאחרונה: 2.3.2022 / 18:23

לפי תמונת מצב שנאספה בשבוע האחרון, הרוסים החדירו לאוקראינה, ובדגש על קייב, לוחמים מה"ספצנאז" שנעים ברחובות בבגדי אזרחים ומטרתם לפגוע בדרג הצבאי והמדיני. כך למשל, כוחות רוסיים זוהו נעים בג'יפ אזרחי וכששהמון הסתער עליהם, נהג הרכב דרס את האזרחים ונמלט

בווידאו: הרוסים השתמשו במערכת הנשק בוראטינו בלחימה בחרקוב/תיעוד ברשתות חברתיות

מומחי ביטחון מאירופה, טוענים כי הרוסים החדירו ללב אוקראינה בדגש על קייב, עיר הבירה, לוחמים מהספצנאז, הכוחות למשימות מיוחדות, מפקדה המאגדת בתוכה את כלל יחידות העילית של רוסיה כשהבולטות בהן "זאסלון". מדובר ביחידה שמוגדרת כזרוע הביצוע למשימות חשאיות של הביון הרוסי ו"קבוצת אלפא", יחידה שמתמחה בלוחמה בטרור בתנאי קיצון ופועלת גם רחק מגבולות רוסיה.

מדובר בלוחמים הטובים ביותר בצבא של רוסיה שנבחרים בקפידה על ידי הפיקוד הבכיר. הייעוד שלהם במלחמה הוא לחדור בכמה שיטות ללב שטח האויב, להיטמע בין האזרחים, על מנת לפגוע בדרג הבכיר של הצבא והדרג המדיני כולל פגיעה והשמדה של המתקנים האסטרטגיים באותה מדינה.

בשנים האחרונות, נחשפה פעילות של "קבוצת אלפא" בסוריה נגד ראשי המורדים וארגוני הטרור שהוגדרו אז כעיקר האתגר של בשאר אסד, חיזבאללה והצבא הרוסי שפעל לדכא קני טרור ולרסק ארגונים והתנגדות טרור למשטר. הלוחמים הציגו הישגים מבצעיים משמעותיים בפגיעה בראשי הארגונים.

פיצוץ סמוך למגדל הטלוויזיה בקייב 1 במרץ 2022. רויטרס
פיצוץ סמוך למגדל הטלוויזיה בקייב, אתמול/רויטרס

לפי תמונת המצב שנאספה בשבוע האחרון התברר כי חדירת הלוחמים מהספצנאז בחוליות קטנות החלה הרבה לפני שפרצה המלחמה ומטרתם הייתה לאסוף מודיעין מדויק (מכונה: "יצירת מתפסים"), פעילות קבועה על האישים כדי שברגע האמת יהיה ניתן להשתמש לתכנון מבצע מיוחד ופגיעה או מעצר של ראשי המדינה. לדברי המומחים מאירופה, בימים האחרונים אותרו לא מעט עדויות וסימנים לנוכחות של לוחמי הספצנאז בבגדי אזרחים נעים ברחובות הערים. באחד המקרים שתועד על ידי הציבור האוקראיני, זוהו כוחות רוסיים נעים בג'יפ אזרחי, וכששהמון הסתער עליהם, נהג הרכב דרס את האזרחים ונמלט.

לדברי המומחים האירופאים, עד כה לא ברור אם מעגלי האבטחה של ראשי המדינה האוקראינית היו ברמה גבוהה וכך נמנעה התנקשות או חטיפה, אם מודיעין מוקדם שסיפק שירות הביטחון האוקראיני סייע בסיכול או שיבוש או רמה מבצעית נמוכה של לוחמי העילית. הש"ב האוקראיני, הוקם אחרי סגירת הק.ג.ב עם פירוק ברית המועצות ואחראי על סיכול ריגול לאומי, הגנה על המדינה מפני ריגול, חתרנות פנימית ולוחמה בטרור. המומחים לא פוסלים אפשרות, כי לצד הסיוע מהמערב אמצעי לחימה ותחמושת הועבר מודיעין על ידי ארגוני ביון מערביים שסייעו גם בימים אלו להנהגה האוקראינית במודיעין בזמן אמת והתרעות. חשוב להדגיש, כי לפני כשנתיים נעצר בכיר בארגון הש"ב האוקראיני והואשם בריגול לטובת רוסיה ולאחר מכן בוצעו כמה תהליכים למנוע "חפרפרות" נוספות.

אחד המומחים מאירופה התריע כי המידע שהתפשט על המאמץ הבלתי פוסק והניסיונות של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לחסל את הנהגת האוקראינים והפיקוד הצבאי הבכיר האוקראיני, בשילוב חלוקת נשק לאזרחים כדי לסייע בהגנה על הערים ברגע שהכוחות הרוסים הגדולים יתמרנו ללב השטח הבנוי, יצרו בהלה ולא מעט ירי של אזרחים על אזרחים על רקע החשש שמדובר בכוחות הספצנאז. החשש של המומחים כי ככל שיחלוף הזמן בהתאם להיקף הנשק והתחמושת שחילקו לאזרחים, יכול להיווצר כאוס ברחובות. בפועל, ראשי המדינה האוקראינית והפיקוד הצבאי הבכיר האוקראיני ירדו למחתרת ונעים בין מקומות מסתור מחשש לחיסול או מעצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully