וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זלנסקי מאשים את רוסיה בפגיעה בבאבי יאר: "מנסה למחוק את ההיסטוריה שלנו"

עודכן לאחרונה: 2.3.2022 / 15:42

נשיאה היהודי של אוקראינה גינה את התקיפה הרוסית בבירה קייב, שבה עלו טענות כי ניזוק גם אתר ההנצחה לקורבנות הטבח בעשרות אלפי יהודים בשואה. "הם לא יודעים דבר על קייב, אבל יש להם פקודות למחוק את ההיסטוריה שלנו". בהמשך התייחס לנושא בפוסט בעמוד הטלגרם שלו

בווידאו: תיעוד של פגיעה במגדל הטלוויזיה של קייב/תיעוד ברשתות חברתיות

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי האשים היום (רביעי) את רוסיה בפגיעה באתר ההנצחה לטבח באבי יאר בהפגזה על הבירה קייב. הוא אמר כי זהו ניסיון של מוסקבה למחוק את ההיסטוריה של ארצו. בהמשך פרסם זלנסקי פוסט בעברית בעמוד הטלגרם שלו אותו פתח במילים: "אלהים יברכך, מדינה מאוחדת".

"התקיפה הזו מוכיחה שעבור אנשים רבים ברוסיה קייב שלנו זרה לחלוטין", אמר הנשיא היהודי של אוקראינה, הנמצא בבונקר בבירה קייב המופצצת זה שבוע. האוקראינים טוענים כי הייתה פגיעה באתר ההנצחה לעשרות אלפי היהודים שנטבחו על ידי הנאצים ומשתפי פעולה אוקראינים במלחמת העולם השנייה, בעת ההפגזה של מגדל הטלוויזיה. לפחות חמישה בני אדם נהרגו בתקיפה זו, לפי רשויות החירום בעיר.

זלנסקי אמר כי רוסיה לא תוכל לכבוש את ארצו באמצעות פצצות ותקיפות אוויריות. "הם לא יודעים דבר על קייב, על ההיסטוריה שלנו. אבל לכולם יש פקודות למחוק את ההיסטוריה שלנו, למחוק את המדינה שלנו, למחוק את כולנו", אמר נשיא אוקראינה, שפרסם את דבריו בסרטון וידאו.

לדברי זלנסקי, קרוב ל-6,000 חיילים רוסים נהרגו מאז תחילת המלחמה לפני שבוע. משרד ההגנה של רוסיה הודה השבוע לראשונה באבידות צבאיות במהלך "המבצע המיוחד" באוקראינה, אך לא נקב במספרים מדויקים. גם צבא אוקראינה לא פירט את כל היקף האבידות שספג במהלך הפלישה, שבה נהרגו ונפצעו אלפי אזרחים.

זלנסקי פונה בעברית
בחשבונו בטלגרם. מתוך טלגרם, אתר רשמי
הפוסט בעברית של זלנסקי/אתר רשמי, מתוך טלגרם
פיצוץ סמוך למגדל הטלוויזיה בקייב 1 במרץ 2022. רויטרס
הפגזת מגדל הטלוויזיה בקייב, אתמול/רויטרס

זלסנקי, לבוש בחולצת חאקי ולא מגולח, אמר כי התמיכה של המערבית אינה מספיקה, חרף הסנקציות הכבדות שהוטלו על רוסיה. "זה לא הזמן להיות ניטרליים", דחק נשיא אוקראינה. "כולנו מתנו שוב בבאבי יאר, למרות שהעולם הבטיח שוב ושוב שלעולם לא עוד", תקף זלנסקי. "אתם לא רואים מה קורה? לכן זה מאוד חשוב שאתם, מיליוני יהודים ברחבי העולם, לא תישארו בשקט. משום שהנאציזם נולד בשקט. צרחו נגד רצח אזרחים, צרחו נגד רצח של אוקראינים".

בישראל גינו את הפגיעה באתר ההנצחה, אך נמנעו מלמתוח ביקורת ישירה על רוסיה. "אנו קוראים לשמור ולכבד את קדושת האתר", אמר שר החוץ יאיר לפיד, שציין כי שגריר ישראל בקייב נמצא בקשר עם הנהלת האתר ויסייע לתיקון הנזק כשיתאפשר זאת. "אנו ממשיכים לעקוב אחרי האירועים ומביעים את צערנו על הפגיעה בחיי אדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully