וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיר חרסון נכבשה בידי רוסיה, כמליון פליטים אוקראינים נמלטו מהמדינה

2.3.2022 / 0:22

לאחר שאוקראינה הכחישה שהעיר נכבשה על ידי רוסיה, ראש העיר חרסון דיווח על כוחות רוסיים ברחובות. שר החוץ של רוסיה: "מוכנים לדון בדרישות נשיא אוקראינה". זלנסקי: 9,000 רוסים נהרגו, סיכלנו את התוכנית של האויב

הריסות של בניין מגורים בעיר ז'יטומיר, אוקראינה 02 במרץ 2022. רויטרס
הריסות של בניין מגורים בעיר ז'יטומיר, אוקראינה 02 במרץ 2022/רויטרס
  • 22:48/משרד החוץ פרסם אזהרת מסע לישראלים בבלארוס

    משרד החוץ פרסם היום אזהרת מסע לאזרחי ישראל השוהים בבלארוס. בהודעה רשמית של המשרד נכתב כי "משרד החוץ ושגרירות ישראל קוראים לישראלים השוהים בבלארוס להימנע מלהגיע לגבולות הדרומיים של המדינה ולהתעדכן באפשרויות המעבר היבשתי והאווירי במרחב".

  • 04:26/האו"ם: כמליון פליטים נמלטו מאוקראינה מתחילת המלחמה

    האו"ם מסר כי מספר הפליטים מאוקראינה עקב פלישת רוסיה למדינה הגיע למיליון. עוד הוסיף האו"ם כי זוהי יציאת הפליטים המהירה ביותר במאה הנוכחית. מדובר בלמעלה מ-2% מאוכלוסיית אוקראינה, שנאלצה לצאת מהמדינה תוך פחות משבוע.

  • 04:20/זלנסקי: "9,000 רוסים נהרגו, סיכלנו את התוכנית של האויב"

    נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי נאם ואמר לעם האוקראיני כי "אנחנו אומה ששברה את תוכניות האויב תוך שבוע - תוכניות שנבנו במשך שנים, נבזיות, מחושבות, עם שנאה למדינה שלנו, לעם שלנו. אבל אנחנו עצרנו אותם והיכנו אותם".

    זלנסקי הוסיף כי "הצבא שלנו, משמר הגבול שלנו, ההגנה הטריטוריאלית שלנו, אפילו חקלאים רגילים כובשים את הצבא הרוסי כל יום. וכל השבויים אומרים רק דבר אחד: הם לא יודעים למה הם כאן. למרות העובדה שיש עשרות פי כמה מהם, המורל של האויב מתדרדר כל הזמן".

    נשיא אוקראינה המשיך וציין את ההתנגדות של אוקראינים רגילים לכוחות הרוסיים: "חוסמים כבישים, אנשים יוצאים מול רכבי האויב - זה מסוכן ביותר, אבל כמה אמיץ".

    זלנסקי המשיך וקרא לסלק את החיילים האוקראינים בבושה מהמדינה. הוא המשיך ואמר כי "לא יהיה להם פה שלום, לא יהיה להם פה אוכל, לא יהיה להם פה רגע שקט אחד. הכובשים יקבלו מאוקראינה רק דבר אחד - דחיה, דחיה ראויה. הם תמיד יזכרו שאנחנו לא נוותר.

    לבסוף סיים זלנסקי ואמר כי "הצבא שלנו עושה הכל כדי לשבור את האויב לחלוטין. 9,000 רוסים נהרגו בשבוע אחד".

  • 03:10/ארה"ב: שוקלים להפחית שימוש בנפט רוסי

    סגן היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, דייל סינג, אמר כי ממשל ביידן שוקל דרכים להפחית את צריכת הנפט הרוסי בארצות הברית כדי להעניש את רוסיה על פלישתה לאוקראינה. "אנחנו בוחנים דרכים לצמצם את צריכת הנפט הרוסי תוך שמירה על אספקת האנרגיה העולמית", אמר סינג בראיון ל-CNN.

  • 01:10/ראש עיריית חרסון שבאוקראינה: "חיילים רוסיים ברחובות"

    ראש עיריית חרסון שבאוקראינה, איגור קוליייב, אמר כי חיילים רוסיים נמצאים ברחובות, ועשו את דרכם לתוך בניין מועצת העיר. ממשלת אוקראינה הכחישה מוקדם יותר את הדיווחים הרוסיים לפיהם העיר חרסון נפלה לידיים רוסיות. ראש העיר קוליייב דחק בחיילים הרוסים לא לירות באזרחים וקרא בפומבי לאזרחים להסתובב ברחובות רק באור יום ולא ללכת לבדם. "אין לנו צבא בעיר, רק אזרחים ואנשים שרוצים לחיות כאן" אמר ראש העיר בהצהרה.

    חרסון, עיר בדרום אוקראינה המונה כ-250,000 תושבים היא העיר המשמעותית הראשונה שנפלה לידיה של רוסיה . משרד ההגנה הרוסי אמר ביום רביעי בבוקר כי כבש את חרסון, אך מספר שעות לאחר מכן יועץ של הנשיא וולודימיר זלנסקי השיב כי העיר לא נכבשה, וכי כוחות אוקראינים ממשיכים להגן על המקום.

  • 05:55/ארה"ב: רוסיה מנהלת מלחמה נגד חופש התקשורת והאמת

    ארצות הברית האשימה את רוסיה בפתיחת "מלחמה מלאה נגד חופש התקשורת והאמת" על ידי חסימת כלי חדשות עצמאיים כדי למנוע מאזרחי רוסיה לשמוע חדשות על הפלישה לאוקראינה.

    "הממשלה הרוסית פוגעת גם בפלטפורמות טוויטר, פייסבוק ואינסטגרם, שעשרות מיליוני אזרחי רוסיה מסתמכים עליהן כדי לגשת למידע ודעות עצמאיות", נכתב בהצהרה של מחלקת המדינה.

  • 21:47/אוקראינה: פיצוץ סמוך לתחנת הרכבת המרכזית בקייב

    אוקראינה דיווחה הלילה (רביעי) על פיצוץ סמוך לתחנת הרכבת המרכזית בקייב. ממשרד הפנים של אוקראינה נמסר כי הפיצוץ עשוי להשאיר חלקים מהעיר ללא חשמל.

  • 20:38/ארה"ב מטילה סנקציות נוספות על רוסיה ובלארוס

    ארצות הברית הטילה הערב סנקציות נוספות על רוסיה ובלארוס. זאת, בתגובה לפלישה של רוסיה לאוקראינה. "ארצות הברית תאסור על חברות תעופה רוסיות להיכנס למרחב האווירי שלה ותנקוט פעולות כדי להחליש את כוחה הצבאי של רוסיה", נמסר מהבית הלבן.

  • 19:49/לאחר השיחה עם זלנסקי; בנט התקשר לפוטין

    ראש הממשלה נפתלי בנט התקשר לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין. זאת, לאחר השיחה שקיים מוקדם יותר היום עם נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי.

  • 19:25/לברוב: "מוכנים לדון בדרישות נשיא אוקראינה"

    שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב אמר הערב כי הם "מוכנים לדון בדרישות נשיא אוקראינה".

  • 19:02/העצרת הכללית של האו"ם גינתה את הפלישה הרוסית לאוקראינה

    העצרת הכללית של האו"ם גינתה הערב את הפלישה הרוסית לאוקראינה. ישראל הצביעה בעד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully