וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתתרים מתחת לאדמה, עולים רק כדי לאכול: הישראלי שמסתתר עם המשפחה במטרו של קייב

עודכן לאחרונה: 1.3.2022 / 10:07

מוטי טורו סקי, המסתתר במטרו בבירת אוקראינה עם אשתו ושתי בנותיו, סיפר בשיחה עם 103FM כי הם עולים אל פני השטח אך ורק כדי לאכול. "צריך להבין שזה מצב מלחמה. מוכנים לקבל הכול וללכת עד הסוף, עד לניצחון. פוטין לא יכבוש אותנו"

בווידאו: אזרח ישראלי שניסה להימלט מאוקראינה נהרג סמוך לקייב/צילום: רויטרס, הקלטה: רדיו קול חי

מוטי טורו סקי, ישראלי המסתתר במטרו בקייב עם אשתו ושתי בנותיו, סיפר היום (שלישי) בשיחה עם 103FM כיצד משפחתו מצליחה לשרוד בתנאים הקשים.

בכל יום, למספר דקות בודדות, הוא עולה למעלה על מנת להביא אוכל, לשמור על ביתו ולשמוע את החדשות. "אני עולה כדי לראות מה קורה בשטח. המטרה של הכוחות זה לכבוש את קייב. יש להם נשק ופצצות קשות", סיפר הבוקר.

רויטרס

הוא העיד כי העיר סובלת מקשיי לוגיסטיקה: הסחורה לא מגיעה לחנויות והאספקה מדשדשת. "צריך להבין שזה מצב מלחמה. לא כל יום מגיעה אספקה לסופר אבל זה בסדר", אמר. לעיתים כשמתאפשר, בני המשפחה עולים למעלה, אל מחוץ למטרו, בכדי לאכול מרק או דברים מבושלים אחרים, אך רוב הזמן הם נשארים במטרו, המוגן באופן יחסי מפני ההפצצות. כרגע, הוא מציין, אין טנקים ברחובות, אבל התושבים הנצורים מחכים לבואם: "פוטין אמר בחדשות שהוא הולך עד הסוף".

עוד בוואלה!

מצב האם הפונדקאית האוקראינית מידרדר, הזוג הישראלי פועל לחלצה: "תוציאו אותה משם"

לכתבה המלאה

בעת הריאיון, נשמעה מסביב אזעקה. "אנשים רצים למקומות הסגורים ואני צריך לרוץ ולרדת למטה", סיפר. "זה בניין של עשר קומות". טורו סקי ציין כי בני משפחתו "מוכנים לקבל הכול, לקבל את המצב וללכת עד הסוף, עד לניצחון", והדגיש כי "הבן אדם הזה [פוטין] לא יכבוש אותנו. נשאר כאן בלי עזרה או עם".

לדבריו, התושבים אמנם חששו בימים הראשונים של הלחימה, אך עכשיו התרגלו למצב החדש והמלחמה והפצצות הפכו לחלק מהחיים. "אני לא חושש, אנחנו סגורים במטרו", אמר. הוא התקשה להעריך כמה אנשים מסתתרים במטרו, אך אמר כי רבים מהם עם ילדים קטנים וכלבים, וכי לעתים קשה להעביר את הלילה מתחת לאדמה: "יש הפרעות בשינה, מנסים לישון כמה שאפשר".

כישראלי, למה אתה לא פה בארץ? למה לא חילצת את עצמך לישראל?

"כי כרגע הבית שלי הוא כאן והחלטתי שהאומץ שלי זה להיות באדמה שלי עד הסוף. נולדתי באוקראינה אבל למדתי וגרתי בגבעתיים. העזרה ש[אני] מבקש ממדינת ישראל היא שתשלח דברים בסיסיים כמו רופאים, ביגוד ואוכל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully