וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצב האם הפונדקאית האוקראינית מידרדר, הזוג הישראלי פועל לחלצה: "תוציאו אותה משם"

עודכן לאחרונה: 1.3.2022 / 9:23

שרית ואלכס החלו תהליך פונדקאות עם אולגה, אישה אוקראינית הנמצאת בחודש השישי להריונה. מאז הפלישה הרוסית מצבה הנפשי הלך והורע, בעוד היא חוששת לגורל משפחתה שלה ולעובר שהיא נושאת ברחמה. הזוג יצא בקריאה למשרד החוץ: "עזרו לנו להעביר אותם לגיאורגיה"

בווידאו: תיעוד של מעצר במחסום בקייב בירת אוקראינה/צילום: רויטרס

שרית בת ה-48 ואלכס היימן, בן ה-43 הם זוג ישראלים הנמצאים בהליך פונדקאות במסגרתו אולגה, אזרחית אוקראינית בת 35, נושאת את בנם ברחמה. כעת, מאז פלישת צבא רוסיה למדינה, מצבה הולך ומתדרדר והם יוצאים בקריאה למשרד החוץ לסייע להם לדאוג לשלומה.

"אני כבר 12 שנים מנסה להביא ילד לעולם ודווקא עכשיו, שלושה חודשים לפני הרגע המיוחל זה קורה. אני חוששת מאוד לגורלה של אולגה ולגורל העובר" אמרה שרית. "עברתי בחיי טיפולי פוריות קשים ומורכבים שכללו מספר הפלות וכעת אנחנו בציפייה ענקית לרגע המאושר בחיינו. אלה שפתאום המלחמה הזאת גורמת לנו לחששות כבדים. שילמנו עבור חוזה בפונדקאות מאות אלפי שקלים רק כדי לחבוק ילד. בימי המתיחות בין רוסיה לאוקראינה שהתרחשו בשבועות האחרונים לא חשבנו שזה יגיע לממדים האלה, אחרת כבר אז היינו פועלים כדי לחלץ את אולגה".

שרית שיתפה במצב הפיזי והנפשי שאותו חווה האם הפונדקאית ופנתה לרשויות בישראל לסייע. "בימים האחרונים היא חשה את תנודות העובר בבטנה ולדעתי זאת תוצאה של מצבה הנפשי. אנו מבקשים בכל לשון של בקשה להוציא אותה ואת כל משפחתה לגיאורגיה או לישראל כדי להבטיח את שלומם", אמרה.

שרית ואלכס היימן. באדיבות המצולמים
"אנחנו נדאג לכל הצרכים". שרית ואלכס היימן/באדיבות המצולמים

"פנינו למשרד החוץ ואני מחכים לתשובה. אני, שכל חיי נלחמתי כדי להביא ילד, לא מסוגלת לחשוב שהיא תשאיר את משפחתה מאחור ותעזוב בלעדיהם, זה לא נתפס בהיגיון וכולי תקווה שהיא תחולץ משם עם כל משפחתה. באחת ההפלות שעברתי קיבלתי טיפולי כימותרפיה כדי שהעובר יומת מהרחם, זה הליך לא פשוט בכלל".

לדבריה, "אם אולגה ומשפחתה יובאו ארצה אנו נדאג לכל הצרכים לרבות מגורים וכל הצרכים הרפואיים. ההוצאות יחולו עלינו בנוסף לעלויות הגבוהות של חוזה הפונדקאות. בזמנו עשינו גיוס המונים כדי לממן את החוזה, אולם זה לא צלח והפכנו עולמות כדי לגייס את הכסף, נטלנו הלוואות גדולות שאותן אנחנו עדיין משלמים".

אולגה הפונדקאית. באדיבות המצולמת, אתר רשמי
מרגישה את העובר. אולגה, האם הפונדקאית/אתר רשמי, באדיבות המצולמת

"בימים האחרונים אנחנו מתקשרים עם אולגה באמצעות שיחות וידאו ברשת ואנחנו מדברים איתה בין היתר גם בשפת הסימנים. אולגה מספרת שהיא שומעת היטב את המטוסים הרבים שחגים מעל ביתה והיא די מפוחדת. אנו חוששים שבשל המצב היא תגיע לפת לחם ולא יהיה לה מה לאכול, לכן אנו קוראים בכל ליבנו לשר החוץ ולאנשי משרדו לפעול כדי לחלצה מהתופת שבמדינתה".

אידה בראון מנכ"לית סורמום לפונדקאות בישראל ובחו"ל אמרה: "המצב באוקראינה מכריח אותנו להתמודד עם איום נוסף, שונה וכחברה אשר שמה לה למטרה לסייע לאנשים להגשים וללוות את הזוגות ואת האמהות הפונדקאיות, עלינו לעשות הכל על מנת להבטיח את שלומה של האם ושל העובר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully